باکو، شهر پارک‌های سرسبز و زیبا

جاذبه‌های گردشگری باکو
باکو، شهر پارک‌های سرسبز و زیبا

باکو، پایتخت آذربایجان و بزرگ‌ترین شهر این کشور است که در شرق آن قرار گرفته و ساحل دریای زیبای خزر را در کرانه‌ی خود دارد. این شهر دلایل زیادی پیش پای مسافران قرار می‌دهد تا آن‌ها را مشتاق سفر به این مکان زیبا کند. اگر عاشق سواحل زیبا باشید، اگر دوست داشته باشید تا معماری جذاب ساختمان‌ها را ببینید و یا به دنبال بازدید از شهری مدرن با ساختمان‌های بزرگ هستید، می‌توانید به تور باکو رفته و از بودن در شهری که تاریخ و مدرنیته را یکجا دارد، لذت ببرید.

اما یکی از چیزهایی که باکو به آن شهرت دارد، پارک‌های زیبا و پرتعدادش است. پارک‌های متعددی که به شکل‌ها و در اندازه‌های مختلف در سطح شهر ساخته شده‌اند و هم محلی‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند و هم گردشگران از بودن در آن‌جاها لذت می‌برند. معروف‌ترین پارک بلوار باکو نام دارد که به خاطر زیبایی خود پارک و همچنین مجاورتش به دریا، محبوب‌ترین پارک گردشگری باکو نیز محسوب می‌شود. بلوار باکو بزرگ‌ترین پارک آذربایجان است و فعالیت‌های زیادی در آن وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

اگر بخواهید از منظره‌ای زیبا استفاده کنید، حتما باید به پارک داگوستو بروید. این پارک در نزدیکی ساختمان پارلمان باکو واقع شده است و در نمای زیبای آن، برج‌های شعله باکو به خوبی پیدا هستند. بازدید در طول روز اگر چه بسیار لذت‌بخش خواهد بود، اما نمایی که در شب‌های این محل می‌بینید فوق‌العاده است. پارک داگوستو برای قرارهای عاشقانه و روزهایی که به صورت دو نفره به باکو سفر کرده‌اید، مناسب خواهد بود.

دیگر پارکی که در باکو بسیار محبوب و معروف است، پارک فیلارمونیک باکو به حساب می‌آید. اسم این پارک به خاطر قرار گیری در نزدیکی سالن ملی فیلارمونیک باکو، به این نام شناخته می‌شود. این پارک معماری زیبا و چشم‌نوازی دارد، به شکلی که شما را در یک محیط فانتزی همچون داستان‌های شاه پریان وارد می‌کند. صدای موسیقی نیز خیلی روزها در فضای این پارک به گوش می‌رسد.

البته باکو فضاهای سبز بسیاری دارد و این‌ها تنها نمونه‌هایی از آن‌ها هستند. به طور کلی طراحی فضای سبز در شهر بسیار جدی گرفته شده و از این رو تعداد پارک‌های پایتخت آذربایجان نسبت به وسعتش، واقعا زیاد است. اما اگر می‌خواهید بیشتر با پارک‌های باکو آشنا شوید، چند نمونه دیگر از پارک‌های این شهر را در زیر برای شما لیست کرده‌ایم:

پارک New City

این پارک در شرق بلوار باکو واقع شده و تنها چند دقیقه پیاده از آن جا فاصله دارد. از بسیاری جهات پارک به بلوار باکو شباهت دارد، اما به جای این که به ساحل منتهی شود، به اسکله‌ی شهر منتهی می‌شود که در نتیجه منظره‌ای کاملا متفاوت را برای گردشگران مهیا می‌کند. با توجه به این که بسیاری گردشگران به بلوار باکو می‌روند، در New City آرامش بیشتری برپا است. همین آرامش باعث شده تا شما پرندگان را در آسمان این منطقه بیشتر ببینید یا حتی اگر خوش شانس باشید، ماهی‌ها را در حالی که در دریای خزر شنا می‌کنند، مشاهده خواهید کرد.

باغ گیاه شناسی مرکزی

اگر چه از نظر تکنیکی این مکان باغ محسوب نمی‌شود، اما باغ گیاه‌شناسی مرکزی باکو، یکی از بهترین نقاط سبز شهر است که می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید. این باغ ۱۶ هکاری در نزدیکی مرکز شهر واقع شده و به راحتی امکان بازدید از آن‌جا برایتان مهیاست. جایی که بیش از ۲ هزار گونه گیاه مختلف، گل‌ها و درخت‌های متفاوت در آن رشد می‌کنند. این باغ از سال ۱۹۳۵ شروع به کار کرد و به مرور توسعه یافت.

 

معرفی مرکز خرید متروپارک در باکو

پارک ازمیر

این پارک کوچک، با درختان بزرگی که دارد و سایه‌ای که بالای سر شما ایجاد می‌کند، برای روزها گرم سفر تابستان باکو جان می‌دهد. جایی عالی برای قدم زدن، نشستن و کسب آرامش و لذت بردن از فضایی ایده‌آل. با توجه به این که شهر ترکی ازمیر، از سال ‍۱۹۸۵ خواهر خوانده باکو محسوب می‌شود، این پارک به نام آن شهر اسم گذاری شده است.

پارک زابیتلر

در آخر اشاره‌ای هم داشته باشیم به این پارک که به پاس آن‌ها که در جنگ جهانی دوم جنگیده‌اند، این نام را روی آن‌ نهاده‌اند. پارکی زیبا که هم زیبایی‌های طبیعی جذابی دارد و هم تندیس‌های مختلفی در آن کار گذاری شده است. گل‌ها و درختان متعدد باعث می‌شود پیشنهاد کنیم حتما بهار و تابستان به دیدن این مکان بروید تا بیشترین لذت را در آن‌جا ببرید. محیط بازی مناسب کودکان نیز در پارک زابیتلر در نظر گرفته شده که برای آن‌ها نیز می‌توند جذاب باشد. این مکان حدودا ۲ کیلومتر از بلوار باکو فاصله دارد.

 

۶ تفریح هنرمندانه در سفر به باکو

۰۵ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران