در سفر به آنتالیا چه چیزهایی خریداری کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
در سفر به آنتالیا چه چیزهایی خریداری کنیم؟

با توجه به این که تابستان آرام آرام سر می‌رسد، کم کم آنتالیا به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد ساحلی ترکیه، مسافران بسیار بیشتری را نسبت به دیگر مواقع سال میزبانی خواهد کرد. البته اگر یک بار به تور آنتالیا رفته باشید، می‌دانید که این شهر خیلی بیشتر از چند ساحل زیباست و یکی از مهم‌ترین چیزهایی که برای گردشگران فراهم می‌کند، امکانات خرید عالی است.

چه بخواهید خریدی ارزان داشته باشید چه در نظر دارید تا به سراغ برندهای مطرح دنیا بروید، در آنتالیا امکانش را خواهید داشت. اما اگر برایتان سوال است که چه چیزهایی باید در آنتالیا خریداری کنید، در این نوشته به دنبال جواب این سوال هستیم.

 

محصولات چرمی

به طور کلی لباس، کیف و کفش چرم طبیعی در ترکیه بسیار پرطرفدار است و صنعت چرم ترکیه نیز بسیار پر رونق. در آنتالیا نیز بسیاری از برندهای مطرح ترک در این عرصه فعالیت جدی دارند و از طرفی فروشگاه‌های مستقل در زمینه‌ی محصولات چرم طبیعی، اجناسی ارزنده به فروش می‌رسانند.‌ در آنتالیا شما می‌توانید کیف، کفش و حتی لباس‌های چرمی با کیفیتی عالی را به قیمتی مناسب تهیه کنید.

 

راهنمای خرید از اوت‌لت‌ دیپو آنتالیا

آنتالیا

خوراکی

در زمینه‌ی خوراکی چیزهای زیادی در آنتالیا است که می‌توانید آن‌ها را خریداری نمایید. البته در این زمینه آنتالیا خیلی با جاهای دیگر ترکیه فرق نمی‌کند و شما پیش از هر چیز باید به سراغ راحت الحلقوم‌های متنوع و بسیار خوشمزه‌ای بروید که در بازارهای این شهر به فروش می‌رسند. اگر بتوانید باقلوای ترکی را همراه خود به خانه ببرید، این شیرینی خوشمزه می‌تواند سوغاتی عالی باشد. در کنار انواع ادویه جات و خشکبار و چیزهایی از این دست که به وفور و با کیفیت عالی به فروش می‌رسند، خرید قهوه‌ی ترک برای کسانی که اهل این نوشیدنی خوشمزه هستند، حتما پیشنهاد می‌شود.

 

راهنمای معروف‌ترین محله‌های آنتالیا

آنتالیا

لباس‌های جین

یکی از چیزهایی که ترکیه به شدت به آن معروف است، لباس‌های جین با کیفیتی است که در این کشور تولید می‌شود. بعضی از این تولیدی‌ها در آنتالیا فعالیت می‌کنند و در کنار آن‌ها، طراحان جوانی هم هستند که کم کم آنتالیا را به عنوان قطبی برای این نوع لباس‌ها بدل کرده‌اند. شما می‌توانید انواع لباس‌های جین از جمله لباس‌های ارزان را در بازارها و بعضی مراکز خرید همچون Deepo خریداری کنید یا به سراغ برندهای مطرح ترک در این زمینه رفته و در خیابان‌های مهم یا مراکز خرید لوکسی همچون Migros به دنبالشان باشید.

آنتالیا

زیورآلات و چشم‌نظر

معادن طلا، نقره و سنگ‌های زینتی در ترکیه فراوانند و مردم این کشور نیز به چنین سنگ‌ها و جواهراتی علاقه فراوان دارند. در آنتالیا نیز شما می‌توانید جاهای زیادی برای خرید زیورآلات گران قیمت پیدا کنید. یکی از انتخاب‌های جذاب برای شما، رفتن به بازارهای عتیقه فروشی است. در ان بازارها می‌توانید چیزهای جالبی پیدا کنید که متعلق به سال‌ها قبلند. همچنین خرید زیورآلات ارزان قیمت و بدل نیز در آنتالیا رونق بسیار دارد و همچنین در این شهر همچون دیگر شهرهای ترکیه، مغازه‌های زیادی پیدا می‌کنید که چشم‌نظر در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف به فروش برسند. این تندیس‌های آبی رنگ، سوغات خوب و ارزانی برای خرید در آنتالیا هستند.

 

لذیذترین غذاهای گوشتی در سفر به آنتالیا

آنتالیا

فرش و گلیم

آخرین پیشنهاد ما به شما، عموما برای گردشگران غیر ایرانی ترکیه، انتخابی بسیار جذاب است. فرش  و گلیم به خاطر پیشرو بودن این صنعت در کشور خودمان، شاید جذابیت آنچنانی برای گردشگران ایرانی که به تور آنتالیا رفته‌اند نداشته باشد، اما در هر حال با وجود طرح‌های متنوع و همچنین کیفیت بالای این اجناس در آنتالیا، انتخابی ویژه به حساب می‌آیند. البته خرید فرش یا گلیم در آنتالیا دردسرهایی هم دارد که اولینشان بودن جنس‌های تقلبیِ چینی بسیار در بازار است و حتما باید بدانید که از کجا خرید کنید و بتوانید جنس خوب دست ساز را از فرش‌های ماشینی تشخیص دهید.

آنتالیا

از کجاها در آنتالیا خرید کنیم؟

ابتدا باید بدانید که چه خریدی می‌خواهید انجام دهید. مراکز خرید متفاوتی در آنتالیا هستند که مواردی همچون Migros یا MarkAntalya برای خرید لوکس از برندهای مطرح مناسبند و Ozdilek یا Deepo قیمت‌های معقول‌تری دارند. خیابان جمهوریت، گوللوک، ایشیکلار یا شارامپول نیز از جمله جاهایی هستند که شما مغازه‌ها و پاساژ‌های متعددی در آن‌ها پیدا می‌کنید. در آخر نباید بازارهای هفتگی را نیز فراموش کنید که در روزهای ۵ شنبه، چهارشنبه، شنبه و سه شنبه برگزار می‌شوند.

۰۷ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران