کوه پیمایی در طبیعت زیبای آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
کوه پیمایی در طبیعت زیبای آنتالیا

اگر در تور آنتالیا، از سواحل این شهر فاصله بگیرید، متوجه خواهید شد که زیبایی‌های آنتالیا به دریایش ختم نمی‌شود. این منطقه جاذبه‌های بسیار بیشتری دارد که منتظر دیده شدن هستند. فعالیت‌های مختلفی هم هستند که می‌توانید در این سفر تجربه کنید که یکی از آن‌ها کوهپیمایی در طبیعت زیبای آنتالیاست. از جمله یک مسیر جذاب که عمری بیش از هزار سال داشته و مربوط به لیکیان‌هاست.

 

پیاده روی در مسیری تاریخی با منظره‌هایی فوق‌العاده

با توجه به پوشش جنگلی که در بیشتر این مسیر وجود دارد و همچنین ارتفاع آن، شما می‌توانید در تور تابستان آنتالیا نیز به این مسیر پا بگذارید. جایی در غرب آنتالیا که با نام "جاده لیکیان" (Lycian Way) معروف است و به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. البته تورهای مختلفی برای آن‌جا برگزار می‌شود که پیشنهاد ما این است با این تورها و صورت جمعی بروید تا هم خیالتان راحت باشد و هم لذت بیشتری ببرید.

 

معرفی هتل‌های ساحلی برای گردشگران تور آنتالیا

آنتالیا

جاده لیکیان، مسیری بسیار زیباست که درختانِ مختلفی همچون درختان کاج در آن همچون چتر سایه می‌اندازند و در هر بخش نیز منظره‌ای شگفت‌انگیز پیش روی شما خواهد بود که بخشی از آن، منظره‌ی سواحل دریا از جایی دوردست است. البته کل این مسیر بسیار طولانی بوده و تنها بخشی از آن برای پیاده‌روی و طبیعت گردی نیم‌روزه انتخاب می‌شود. البته تورهای مفصل‌تر ۶ تا ۲۹ روزه نیز برای این مسیر برگزار می‌شود که بعید است به درد سفری کوتاه به آنتالیا بخورد.

 

تاریخچه‌ی جاده لیکیان

جاده لیکیان یکی از ۱۰ جاده‌ی بزرگ دنیا به حساب می‌آید اما این جاده‌ی باستانی که زمانی بسیار پر استفاده بود، به مرور از خاطرات مردم پاک شد و تا دهه نود میلادی، دیگر کسی از آن خبر نداشت تا این‌ که تایخ شناسی به نام Kate Clow با معرفی آن، روحی دوباره به این مسیر زیبا بخشید. مسیر این جاده ۵۴۰ کیلومتر است و مقالات مختلفی منتشر شده که آن را یکی از زیباترین جاده‌های دنیا می‌نامند.

antalya

جاذبه‌های جاده لیکیان

مناطق کمپینگ زیادی در جاده لیکیان وجود دارد و شما می‌توانید تنها بخشی از این جاده‌ی زیبا را برای پیاده‌روی در طبیعت انتخاب کنید. نقطه آغازین این جاده که نقطه‌ی شروع بسیاری تورها نیز محسوب می‌شود، در حد فاصل بین شهرهای گردشگرپذیر آنتالیا و فتحیه قرار دارد. از همین رو زمانی که به تور آنتالیا رفته‌ باشید، می‌توانید از این مسیر زیبا و جذاب کمال استفاده را ببرید.

از نکات جذاب این جاده، همجواری آن با خط ساحلی است، به همین دلیل هوای مطبوع و البته مناظری زیبا را برای کسانی که پا به آن‌جا می‌گذارند به همراه خواهد داشت. در هر بخشی از جاده که قدم بگذارید، می‌توانید عکس‌هایی زیبا از این مکان برای خود به ثبت برسانید. از بخش‌های پر طرفدار برای آماتورها، ۵ کیلومتر ابتدایی جاده بوده که از جنگلی سبز پوشیده شده است.

 

راهنمای معروف‌ترین محله‌های آنتالیا

antalya

در این مسیر شما خرابه‌ای از یک دهکده قدیمی یونانی می‌بینید که در دره‌ای سبز رها شده است. همچنین نمای زیبایی از دهکده‌های مختلف در طول راه هستند که جذابیت خاص خود را دارند. کوه بابا داغ تا فارالیا نیز یکی دیگر از مسیرهای بسیار پر طرفدار در جاده لیکیان است که شامل دره‌ی پروانه نیز می‌شود. دره‌ی پروانه یکی از زیباترین نقاط ترکیه است که با آن ساحل رویایی، عکس‌هایش به شهرت ترکیه کمک کرده و شما می‌توانید از بالا آن‌جا را تماشا کنید.

همچنین باید در نظر بگیرید که در فصول مختلف، جاذبه‌های این مکان نیز تا حد زیادی تغییر می‌کند. فصل توت فرنگی، چندین باغ بزرگ توت فرنگی در راه مشاهده خواهید کرد که فوق‌العاده جذاب خواهند بود. اما به طور کل، جذابیت‌هایی که در بخش‌های مختلف این راه برایتان فراهم است، شامل مناظر طبیعی زیبا، ویرانه‌های تاریخی متعدد و البته دهکده‌های مختلف هستند.

 

بهترین تفریحات شبانه در آنتالیا

antalya-hiking

امکان اقامت در نقاط مختلف جاده وجود دارد؟

با توجه به این که گفتیم مسیر پیاده روی ۲۹ روزه است و گردشگران زیادی مسیرهای طولانی‌تر را طی می‌کنند، در نقاط مختلف هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف برای مسافران ترتیب داده شده است. در هر حال، فکر نکنید که تنها در تورهای طولانی می‌توانید از این محل لذت ببرید. رفتن به مسیر منتهی به دره‌ی پروانه، خود یکی از بهترین تجربه‌های سفر شما به آنتالیا خواهد بود و می‌توان آن را برای یک روز برنامه‌ریزی کرد.

۱۱ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران