۴ رستوران عالی با قیمت مناسب در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
۴ رستوران عالی با قیمت مناسب در باکو

یکی از بهترین تجربیاتی که در سفر با تور باکو خواهید داشت، طعم خوش غذاهای خوشمزه‌ی آذری است که در رستوران‌های این شهر به بهترین شکل پخت می‌شوند. با این که بسیاری فرهنگ غذایی مردم این کشور را به گرجستان و ارمنستان نزدیک می‌دانند، اما غذاهای آذری بیشتر شما را یاد غذاهای ایرانی یا ازبکی می‌اندازند.

بعضی از غذاهای معروفی که می‌توانید در باکو امتحان کنید:

  • دلمه: دلمه‌های آذری که با برگ مو درست می‌شوند و داخلشان با گوشت و برنج پر می‌گردد
  • دووگا: سوپی خوشمزه‌ای بر پایه ماست که با نوشیدنی سرد سرو می‌شود
  • چلو گوشت آذری: برنج سفید که با گوشت و سبیزجات سرو می‌شود

در ادامه ما چند رستوران عالی در باکو را به شما معرفی می‌کنیم که با این که از نظر قیمت، بسیار مناسب هستند، اما کیفیت غذایی عالی دارند می‌توانید غذاهای محلی خوشمزه‌ای را در آن‌ها سفارش دهید.

 

  1. Sehrli Tendir

Sehrli Tendir رستورانی کوچک و خاص بوده که درهایش درست در شهر قدیم باکو باز می‌شود. این رستوران معروف، غذاهای کلاسیک و محلی آذری پخت می‌کند که همگی با نان تازه‌ای که در رستوران آماده می‌گردد سرو می‌شود. همین نان خوشمزه که در تنور کاملا سنتی که با آتش هیزم گرم می‌گردد، تا حد زیادی باعث معروفیت Sehrli Tendir شده است.

 

معرفی جاذبه‌های گردشگری باکو (قسمت اول)

Sehrli Tendir

درب رستوران را که باز می‌کنید، ابتدا این تنور سنگی جالب را می‌بینید و سپس به سراغ میز خود خواهید رفت. منوی رستوران پر شده از غذاهای خوشمزه‌ی این کشور از دلمه گرفته تا انواع سوپ‌ها که با ماست سنتی، زیتون و چیزهایی از این دست سر می‌شوند. با این که کیفیت غذاها در Sehrli Tendir بسیار خوب است، اما یک سرویس کامل غذای گوشتی به همراه سوپ و نوشیدنی، مجموعا حدود ۶ دلار برایتان هزینه خواهد داشت.

Sehrli Tendir

آدرس: Old city near Gosha Gala gates

 

  1. Dolma Restaurant

"رستوران دلمه" معروف‌ترین رستوران لیست ماست که با این که محبوبیت بسیار بالایی دارد، اما برای غذاهایش قیمت مناسبی تعیین کرده است. همانطور که از اسم رستوران پیداست، تخصص آن‌ها در پخت دلمه است و گردشگران نیز برای خوردن دلمه‌های خوشمزه به آن‌جا مراجعه می‌کنند. رستوران در یک زیرزمین بزرگ ساخته شده که اتاقک‌های مختلفی دارد و شب‌ها، عموما صدای موسیقی زنده‌ی آذری در آن‌جا به گوش می‌رسد.

 

معرفی ۱۳ مرکز تفریحی در باکو (قسمت اول)

Dolma Restaurant

البته شما انتخاب‌های متنوعی بین غذاهای مختلف آذری در این رستوران خواهید داشت و تنها نباید دلمه سفارش دهید. از نظر قیمت نیز مثلا یک پرس دلمه‌ی گوشت به همراه سوپ دووگا همراه چای، نان و آب میوه، هزینه‌ی نزدیک به ۷ دلار خواهد داشت.

آدرس: M.Rasulzada kuc 8

 

  1. 50 Qapik Cay Evi

50 Qapik Cay Evi بیشتر از این که یک رستوران باشد، یک کافه‌ی سنتی به شمار می‌رود. با این حال  برای چشیدن یک پلوی معروف آذری باید حتما سری به این مکان بزنید. این کافه رستوران در بیشتر طول روز فعالیت می‌کند، اما از ساعت ۷ بعد از ظهر که می‌گذرد، صدای موسیقی سنتی و جمعیتی که به آن جا مراجعه می‌کنند، فضایی بسیار خوب در 50 Qapik Cay Evi پدید می‌آورد، انگار که در یک خانواده‌ی بزرگ آذری در حال خوردن غذا هستید.

 

۶ تفریح شبانه که در سفر به باکو می‌توانید تجربه کنید

50 Qapik Cay Evi

حتما در 50 Qapik Cay Evi پلو سفارش دهید که مخلوطی از برنج و گوشت و سبزیجات است. کیفیت غذا بسیار خوب است و در نهایت به همراه یک چای که در آخر صورتحساب شما چیزی حدد ۲ دلار می‌شود!

آدرس: Nikola Tesla Park

 

  1. دونر کباب

آخرین گزینه‌ی ما در واقع یک غذاست تا یک رستوران. در واقع برای خوردن غذای خوشمزه و مقوی در باکو می‌توانید دونر کباب خریداری کرده و یک ساندویچ خوشمزه میل نمایید. دو تا از بهترین  جاهایی که می‌توانید به شما معرفی کنیم یکی در  Shaurma No. 1 است و دیگری  Bir Iki Doner Shop. Bir Iki Doner Shop تقریبا جای شیک‌تری به حساب می‌آید و کمی گران‌تر است، اما از نظر کیفیت غذا هر دو با هم برابری می‌کنند.

دونر کباب

در نهایت شما در هر گوشه‌ای باکو می‌توانید یک دونر کباب عالی پیدا کنید که با قیمت مناسب عرضه می‌شود. این غذای خوشمزه در این شهر نیز به عنوان یک غذای خیابانی محبوب بین گردشگران و بومی‌ها شناخته می‌شود.

۲۶ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران