معرفی موزه‌های مشهور مادرید اسپانیا

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا
معرفی موزه‌های مشهور مادرید اسپانیا

اسپانیا یکی از مقاصدی است که سالانه گردشگران بسیاری با تور اروپا برای دیدن شهرها و جزایر معروفش به این کشور می‌روند. در این سفر، گردشگران از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، تفریحی و انواع موزه‌ها و گالری‌ها دیدن می‌کنند. در این متن می‌خواهیم تعدادی از مهم‌ترین موزه‌های مادرید، پایتخت اسپانیا را معرفی کنیم. در این موزه‌ها، تعدادی از آثار هنری و اشیاء ارزشمند تاریخ نگهداری و برای عموم نمایش داده می‌شود.

 

موزه پرادو Museo Nacional del Prado

موزه پرادو یکی از مشهورترین موزه‌های جهان در زمینه‌ی هنر کلاسیک و مذهبی از سال ۱۸۱۹ به صورت رسمی افتتاح شد. در این مجموعه در حال حاضر بیش از ۸۶۰۰ نقاشی و ۷۰۰ مجسمه از هنرمندان بزرگ جهان وجود دارد. به عنوان مثال شاهکارهایی از فرانسیسکو گویا Francisco Goya، بوش Bosch، ال گرسو El Greco، موریلو Murillo ، همچنین نقاشی معروف ندیمه‌ها Las Meninas از دیه‌گو ولاسکز Diego Velázquez در موزه پرادو نگهداری می‌شود. پرادو در خیابانی همنام خود یعنی خیابان پسئو دل پرادو (Paseo del Prado) قرار گرفته است. این اسم در زبان اسپانیایی به معنای علفزار است و این نام گذاری به سبب وجود باغ و علفزارهایی در اطراف این موزه بوده است.

 

۷ حقیقت جذاب درباره‌ی مادرید در اسپانیا

موزه تیسن بورنمیسا Thyssen Bornemisza National Museum

موزه تیسن بورنمیسا مجموعه‌‌ای از آثار هنرمندان مشهوری همچون کاراواجو Caravaggio، روبنس Rubens و رمبرانت را در بر گرفته است. همچنین بیشتر آثار موزه به کلکسیون شخصی بارونس تیسنBaroness Thyssen تعلق دارد. در مجموع موزه حدود ۱۰۰۰ اثر هنری از دوره‌های رنسانس، باروک، روکوکو، رمانتیسیسم، امپرسیونیسم، فوویسم، اکسپرسیونیسم، هنر مدرن و پاپ را در خود جای داده است.

موزه ملی باستان شناسی Museo Arqueológico Nacional

موزه ملی باستان شناسی با اختصار MAN، در سال‌های اخیر تحت بازسازی قرار گرفته است. این موزه، اشیایی از تمدن‌ها و دوره‌های زمانی مختلف از جمله مصر باستان، سلتیک، یونان، روم، ویزیگوت و مسیحی را نمایش می‌دهد.

 

برگزاری جشن کریسمس در اسپانیا

موزه ملکه سوفیا Reina Sofia

موزه ملکه سوفیا ، معروف‌ترین آثار هنرمندان معاصر اسپانیا مانند پیکاسو، دالی، میرو و گویا را به نمایش گذاشته است. ایده ساخت این موزه از گسترش موزه پرادو برای پوشش دادن تاریخ هنر از انتهای قرن بیستم تا به امروز شکل گرفت. در سال ۱۹۹۵ ، موزه ملکه سوفیا مجموعه‌ای برای آثار هنری سال ۱۸۸۱ به بعد در نظر گرفته شد. افراد زیادی از سراسر دنیا برای دیدن اثر معروف پیکاسو به نام گرنیکا Guernica که ترس و وحشت در زمان جنگ داخلی اسپانیا را نشان می‌دهد، در سفر با تور اسپانیا به این موزه می‌آیند. بسیاری از نقاشی‌های خوان میرو نیز و سالوادور دالی که شامل آثاری با ساعت‌های معروف در حال ذوب شدن است را نیز می‌توانید در این موزه تماشا کنید.

موزه رمانتیسیسم Museo del Romanticismo

موزه رمانتیسیسم در کاخی متعلق به سال ۱۷۷۶ به نمایش آثاری چون مبلمان و اشیای تزئینی به عصر رمانتیک اسپانیا می‌پردازد. این موزه به ظاهر کوچک ، بیش از ۱۶,۰۰۰ اثر شامل نقاشی، مجسمه‌، مبلمان و لوازم خانگی، عکس و اشیای تزئینی برای نمایش عموم دارد.

 

معرفی ۳ کلیسای مشهور و باشکوه اروپا

موزه دل تراهه Museo del Traje

موزه دل تراهه به تاریخ تهیه و دوخت لباس و مد می‌پردازد و بیش از ۱۶۰,۰۰۰ اثر از صنعت مد را در معرض نمایش می‌گذارد. قدیمی‌ترین لباس‌های موجود در موزه قطعاتی نفیس از لباس‌های قبطی‌ها و هیسپانو مسلمان‌ها هستند. ورکشاپ‌ها ، رویدادها و نمایشگاه‌های موقتی در این موزه برای علاقه‌مندان مد برگزار می‌شود.

موزه سرالبو Museo Cerralbo

در خانه‌ مارکیز سرالبو، کاخی از قرن نوزدهم با معماری ایتالیایی، کلکسیونی از آثار هنری مختلف از نقاشی‌های اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی تا لوسترها و ظروف چینی تزئینی وجود دارد. موزه سرالبو در نزدیکی میدان اسپانیا واقع شده و دوشنبه‌ها تعطیل است.

انواع وسایل نقلیه برای سفری راحت در اروپا

خانه موزه موش پرز Casa Museo Ratón Pérez

پرز ، موش کوچکی است که در کتاب داستان مشهوری که در سال ۱۹۰۲ نوشته شد، خلق شده است. در فرهنگ اسپانیا این موش کوچک در داستان‌های افسانه‌ای افتادن دندان شیری نقش مهمی دارد و کودکان خیال می‌کنند وقتی دندان خود را زیر بالش می‌گذارند، این موش شبانه آن را برداشته و به جایش برای آن‌ها هدیه قرار می‌دهد. به همین دلیل اگر با کودکان خود به اسپانیا سفر کرده‌اید، دیدن خانه موزه موش پرز می‌تواند برای آنها جالب باشد.

موزه سورویا Museo Sorolla

عمارت مسکونی که متعلق به یواکین سورویا Joaquín Sorolla بوده است، بعدها تبدیل به موزه‌ای شد که به زندگی و آثار او می‌پردازد.

 

معرفی ۵ کشور پر بازدید اروپایی

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران