۷ حقیقت جذاب درباره‌ی مادرید در اسپانیا

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا
۷ حقیقت جذاب درباره‌ی مادرید در اسپانیا

مادرید یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرهای اسپانیا است که سالانه از بی‌شمار مسافر میزبانی می‌کند. شهری که معماری زیبایی دارد و بناهای باشکوهی مقابل دیدگان بازدیدکنندگانش قرار می‌دهد. شهری که مردمان جذاب و امکانات مناسبی دارد. اگر قصد دارید با تور اسپانیا این شهر را بیشتر و بهتر بشناسید همراه ما باشید تا ۸ حقیقت شگفت‌انگیز درباره این شهر را خدمتتان بازگو کنیم. حقایقی که شما را ترغیب سفر به این شهر می‌کند.


۱- مادرید پایتخت فرهنگی اروپاست

مادرید یکی از شهرهای متنوع فرهنگی است که در سال ۱۹۹۲ توسط اتحادیه اروپا به عنوان پایتخت فرهنگی این اتحادیه انتخاب شده است. شهری که موزه‌های جذابی را در خود جای داده است. موزه‌هایی عمدتا متعلق به قرن دوازدهم تا هجدهم میلادی. علاوه بر موزه‌ها، این شهر در خود پاتوق‌های فرهنگی زیادی دارد. پاتوق‌هایی از جمله سینماها و سالن‌های تئاتر و همینطور گالری‌های مختلف. با سفرتان به این شهر تفریحات فرهنگی زیادی می‌توانید انجام بدهید.

 

 برگزاری جشن کریسمس در اسپانیا 

مادرید


۲- مادرید نزدیک به ۱۲ قرن قدمت دارد

رومیان باستان دو هزار سال پیش از میلاد وارد اسپانیا شدند اما آن زمان در نقطه‌ای که امروزه مادرید قرار دارد اجتماعی شکل نگرفت. در سال ۸۶۰ بعد از میلاد، محمد اول، حاکم منطقه عرب نشین کوردوبا قلعه‌ای کوچک در نقطه‌ای که امروز مادرید نام دارد ساخت تا شروع شهرنشینی در این منطقه از اسپانیا باشد. نقطه‌ای که بعدها یک پایگاه نظامی نیز در آن ساخته شد و بعد کم‌کم مکانی شد برای افراد مختلف تا در آن زیست کنند.

 

مادرید


۳- مادرید شهر جوانان و دانشجویان است

در اسپانیا و سراسر اروپا شهر مادرید یکی از شهرهای مهم دانشگاهی به شمار می‌آید. این شهر در خود دانشگاه‌های زیادی دارد و از سراسر جهان دانشجویان نخبه‌ای را به خود جذب کرده است. شهری که در آن می‌توانید پاتوق‌های جوانانه‌ی زیادی بیابید و با حضور در آنها با افراد زیادی آشنا بشوید. دانشگاه‌های این شهر سبب شده‌اند جمعیت این شهر جوان باشد و این جمعیت جوان سبب شده است مادرید یکی از شهرهای پرنشاط و پرهیجان اروپا و اسپانیا باشد. بنابراین سفر به این شهر برای آنهایی که به دنبال شور و حال جوانی هستند می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد.

 

 معرفی بزرگ‌ترین مراکز خرید بارسلونا

 مادرید


۴- مادرید شهر خرس و درخت است

در سفرتان به مادرید اگر به میدان پورتا دل سور سری بزنید مجسمه‌ای از یک خرس و یک درخت می‌بینید. مجسمه‌ای بسیار قدیمی که نماد این شهر محسوب می‌شود. خرس سمبلی از شورای این شهر بوده است که از سال ۱۲۱۲ میلادی تاکنون در این شهر قدمت دارد. خرسی که بعدها یک درخت به آن اضافه شده است. درختی که نشانگر پیمان و تعهد سران این شهر با یکدیگر است. در سفرتان با تور اروپا به مادرید و بازدیدتان از میدان پورتا دل سور حتما عکسی به یادگار در کنار این خرس و درخت بیندازید.

 

مادرید


۵- مادرید در ارتفاع قرار گرفته است

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید مادرید در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. ارتفاعی که خیلی زیاد نیست اما سبب می‌شود بادهای کوهستانی در آن بوزد و هوای نسبتا تمیزی داشته باشد. بادهایی که همچون نسیم‌های خنک بهاری هستند. بادهایی فرح بخشی که حال آدم را جا می‌آورند و خوش می‌کنند. در سفر زمستانی‌تان به این شهر حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

 

 مادرید


۶- مادرید سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است

مادرید سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا محسوب می‌شود که بعد از برلین دومین شهر پرجمعیت نیز به شمار می‌آید. این شهر که در اتحادیه اروپا جایگاه ویژه‌ای دارد یکی از بهترین نقاط حوزه‌ی اروپا محسوب می‌شود که امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی دارد و همین امر سبب می‌شود اولین مقصد گردشگری در اسپانیا باشد. بنابراین با خیال راحت نسبت به امکانات پرشمار این شهر آن را برای سفر انتخاب کنید. این شهر هم پایتخت اسپانیا محسوب می‌شود و هم پایتخت استانی به نام مادرید در اسپانیا.

 

 مادرید


۷- قصر سلطنتی اسپانیا در مادرید است

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید اسپانیا هنوز پادشاه دارد و پاشاه این شهر مقامی رسمی و گاها اداری در این کشور به شمار می‌آید. قصر سلطنتی این کشور در شهر مادرید واقع شده است اما نکته‌ی جالب توجهی که دارد آن است که پادشاه در این قصر زندگی نمی‌کند. اعضای خاندان سلطنتی اسپانیا امروزه در یک قصر کوچک زندگی می‌کنند و شما با سفرتان به مادرید می‌توانید از قصر سلطنتی باشکوه این شهر دیدن کنید. این قصر امروزه به عنوان یک موزه‌ی بزرگ در شهر مادرید به شمار می‌آید که هر روزه از سراسر دنیا بازدیدکنندگان زیادی دارد.

 

مادرید

۱۷ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران