برگزاری جشن کریسمس در اسپانیا

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا
برگزاری جشن کریسمس در اسپانیا

اسپانیا به عنوان چهارمین کشور بزرگ اروپایی یکی از توریستی‌ترین و زیباترین مقاصد جهان است. حال اگر قصد دارید با تور اروپا به این کشور بروید، بهتر است یکی از تاریخ‌های خاص در ابتدای زمستان را که در همه جای دنیا جشن می‌گیرند برای سفر خود انتخاب کنید. کریسمس، روزی که در اکثر کشورها به خاطر این مناسبت جشن می‌گیرند و برخی خیابان‌ها، مغازه‌ها و اماکن عمومی را چراغانی کرده و درخت‌های بزرگ کاج را تزیین می‌کنند. شما نیز همراه ما باشید تا این روز را در اسپانیا جشن بگیریم.


کریسمس

یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های افراد مسیحی در جهان، روز تولد حضرت عیسی است که کریسمس نامیده شده و در اکثر نقاط دنیا، روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته می‌شود. این روز حدود یک هفته قبل از آغاز سال نوی میلادی و در ابتدای زمستان است که در مناطق سردسیر، شهرها با درختان کاج چراغانی شده که نماد این روز هستند و بارش برف زیباتر می‌شوند. گاهی برخی افراد در خیابان‌ها سرود و آواز نیز سر می‌دهند.

 

کریسمس در اسپانیا


کریسمس در اسپانیا، Navidades

از آنجایی که اکثریت مردمان اسپانیا مسیحی هستند، کریسمس در این کشور با جشن و شادی بسیاری همراه است. در این روز خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و غذا و شیرینی‌های خوشمزه می‌خورند. کنار درخت کریسمس به یکدیگر هدیه می‌دهند و داستان‌های قشنگ برای کودکان تعریف می‌کنند. برخی با دوستان خود در میدان‌های شهر جمع شده و این شب را در کنار یکدیگر جشن می‌گیرند.

 

 کریسمس در اسپانیا


خوراکی‌های خوشمزه اسپانیایی در کریسمس

در اسپانیا شیرینی مخصوصی برای شب کریسمس وجود دارد. کسانی که خودشان به صورت خانگی شیرینی نمی‌پزند، معمولا به قنادی‌ها سفارش می‌دهند تا این شیرینی حلقه‌ای شکل را برای آنها درست کنند. این شیرینی یا کیک Roscón de Reyes نام دارد که معمولا روی آن با انجیر، میوه‌های خشک، گیلاس و میوه‌های آبنباتی تزیین می‌شود. شیرینی‌ سنتی دیگری نیز به نام Turrón در اسپانیا وجود دارد که شبیه به نوقاست و با سفیده تخم‌مرغ، شکر، عسل و بادام بوداده و انواع مغزها درست می‌شود که به شکل مستطیلی آن را برش می‌دهند. یکی دیگر از سنت‌های اسپانیا برای این مراسم، خوردن انگور است. برخی اعتقاد دارند که باید ۱۲ انگور به هنگام ۱۲ بار زنگ ساعت را بخورند تا برایشان شانس بیاورد.

 

 کریسمس در اسپانیا


بازارهای کریسمسی در اسپانیا

یکی از سنت‌های زیبای شب کریسمس، هدیه دادن به عزیزان است. به همین دلیل قبل از فرا رسیدن این روز بازارچه‌های مختلفی برای فروش اجناس با آویختن تزیینات رنگارنگ در فضای مغازه‌ها و غرفه‌های خود و گذاشتن یک درخت کاج با نورهای رنگی، رهگذران را برای خرید کالا دعوت می‌کنند. به عنوان نمونه بازاری به نام سانتا لوسیا (Fira de Santa Llúcia) یکی از بهترین فروشگاه‌های شهر بارسلونای اسپانیاست که به هنگام سفر به این شهر می‌توانید از آن خرید کنید. این فروشگاه در میدان بزرگ در مقابل کلیسای جامع قرار گرفته است و می‌توانید از آن شیرینی محلی، عروسک‌های تیو نادال و انواع مجسمه‌ها را بخرید. این بازار از تاریخ از ۲۴ نوامبر تا ۲۳ دسامبر برپا می‌شود.

 

کریسمس در اسپانیا


بازار دیگری به نام FeriaMercado de Artesanía de la Comunidad در مادرید وجود دارد و محصولات دست‌ساز و جالبی برای هدیه دارد. در این فروشگاه لوازم زیادی از جمله صنایع دستی، جواهرات، کیف‌های دستی، روسری و اسباب بازی به فروش می‎رسد و از تاریخ ۹ دسامبر تا ۵ ژانویه برای خرید هدایای کریسمس برپاست.
همچنین یک بازارچه معروف به نام Feria de Atracciones de Navidad نیز در شهر والنسیا است که می‌توانید هدایای کریسمسی خود را از آن تهیه کنید. در این بازار یک سره موسیقی اجرا می‌شود و پر از ریسه‌های چراغانی است. معمولا چرخ و فلکی نیز برای سوار شدن کودکان وجود دارد که دیدن شوق آنها شما را هر چه بیشتر خرسند می‌کند. این نمایشگاه از ۲۵ نوامبر تا ۲۲ ژانویه برپاست.

 

کریسمس در اسپانیا

 

در چنین روزهایی در اسپانیا که پر از جشن و سرور است، بیشتر شهرهایش پر از موسیقی و برگزاری کنسرت‌ها می‌شود و اجناس تخفیف می‌خورد. شما در سفرتان با تور کریسمس اروپا به این کشور می‌توانید شهرها را در زیباترین حالت خود دیده و هر چقدر دلتان می‌خواهد شکلات و آبنبات بخورید.

۲۳ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران