۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی بمبئی

بمبئی شهر زیبا و پرشور هند، همواره به اندازه‌ی دهلی و آگرا شلوغ است و در طول سال تعداد زیادی توریست دارد. این شهر یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر با تور هند به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید بدانید چرا، در این مطلب همراه ما باشید تا ۱۰ حقیقت درباره این شهر را خدمتتان بازگو کنیم و به شما بگوییم چرا سفر به بمبئی گزینه‌ی بسیار خوبی برای شناخت کشور هند و درک حال و هوای آن است.

 

۱- بمبئی شهر ستارگان بالیوود است

بالیوود دومین صنعت فیلمسازی دنیاست و در دنیا طرفداران زیادی دارد. هند سلبریتی‌های زیادی به خود دیده است که در دنیا معروف‌اند و فیلم‌هایشان نیز از دامنه‌ی فرهنگی این کشور فراتر رفته‌اند. در همین ایران خودمان تعداد زیادی از آدم‌ها عاشق فیلم‌های هندی هستند و بازیگران آن مانند شاهرخ خان و آمیتا باچان و ... را خوب می‌شناسند. اگر عاشق فیلم‌های هندی هستید باید بدانید سرزمین تولیدکننده‌ی فیلم‌های این کشور شهر بمبئی است. با سفرتان به بمبئی انگار به سینمای هند پا گذاشته‌اید و شما هم شده‌اید یکی از بازیگران فیلم‌های این سینما.

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بمبئی

۲- بمبئی شهری که اولین خط آهن هند را به خود دیده

در سرتاسر هند که کشوری بسیار وسیع است، اولین شهری که خط آهن و عبور قطار را به خود دید بمبئی بود. در ۱۶ آوریل سال ۱۸۵۳ میلادی تعداد ۴۰۰ مسافر در این شهر سوار قطار شدند و خط آهن کشور هند را افتتاح کردند. خط آهنی که از بمبئی به تارا در ماهاراشترا می‌رفت. به نوعی می‌توان این شهر را اولین شهری که مدرنیسم را در هند پذیرفت دانست.

۳- بمبئی یک شهر ساحلی است

بمبئی در گذشته ۷ جزیره‌ی جدا از هم بود که بعد از ۶۰ سال کشمکش، این ۷ جزیره با هم ترکیب شدند و شهر بمبئی به وجود آمد. شهری که امروز می‌شود به سواحلش رفت و خوش گذرانی کرد.

 

۵ رستوران ارزان در سفر به بمبئی

۴- گران‌ترین خانه‌های هند در بمبئی واقع شده‌اند

در هیچ کجای هند، خانه‌ به اندازه‌ی بمبئی گران نیست. بمبئی از آنجا که شهر ثروتمندان و ستارگان هالیوود است خانه‌های بسیار گرانی دارد و بیشتر خانه‌هایش بسیار لوکس هستند. گران‌ترین خانه‌های این شهر در یک مجتمع ۲۷ طبقه‌ای به نام آنتیلیا قرار دارد که قیمت آن بالغ بر یک میلیارد دلار است. در این مجتمع ثروتمندان هند زندگی می‌کنند.

۵- بمبئی شهر که در انحصار پارک‌ها

تمام پارک‌ها و فضاهای سبز بمبئی در خارج از آن واقع شده‌اند و فقط یک پارک است که در قلب آن قرار دارد. پارکی به نام گاندی با مساحتی بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر مربع. پارکی که مرکز و غرب این شهر را از هم جدا می‌کند و یکی از بهترین تفریحگاه‌های این شهر به شمار می‌آید.

 

فعالیت‌های هیجان‌انگیز در سفر به بمبئی

۶- معروف‌ترین جشنواره خیابانی هند در بمبئی برگزار می‌شود

جشنواره Ganesh Chaturthi یکی از جشنواره‌ها و فستیوال‌های مشهور بمبئی است که ده روز به درازا می‌کشد. این جشنواره هرساله در شهر بمبئی برگزار می‌شود و سالانه تعداد زیادی از گردشگران تنها به خاطر شرکت در این فستیوال به هند سفر می‌کند. فستیوالی پر از رقص و موسیقی، و حضور پررنگ مردمان. فستیوالی آیینی و سنتی. فستیوالی که همه‌ی شهروندان بمبئی در آن مشارکت می‌کنند.

۷- بمبئی شهر فلامینگوهاست

زمستان شاید فصل سفر نباشد اما اگر در فصل زمستان به بمبئی بروید می‌توانید با یکی از شگفت‌انگیزترین تصاویر عمرتان مواجه شوید. این شهر در فصل زمستان می‌شود خانه‌ی فلامینگوهای مهاجر. از این سو اگر به ماجرای سفر زمستانی نگاه کنید شاید چمدان بستید و زمستان به بمبئی آمدید.

 

۸ نوشیدنی درجه یک که در سفر به بمبئی می‌توانید نوش جان کنید

۸- بمبئی می‌خواهد آنقدر چاق شود تا بترکد

بمبئی درحال حاضر بزرگترین شهر هند است و درحال حاضر نزدیک به ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد. جمعیتی که به نظر می‌رسد روز به روز به تعداد آن افزوده خواهد شد و این شهر را در آینده با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد کرد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید درحال حاضر قطار بین شهری بمبئی روزانه ۶ میلیون نفر را در سطح شهر جابه‌جا می‌کند.

۹- بمبئی هتل‌های لوکس دارد

بمبئی اولین شهر هند است که در آن هتل ۵ ستاره ساخته‌اند. در این شهر شما می‌توانید بی‌شمار هتل لوکس بیابید و خیالتان از بابت اقامت‌تان راحت باشد. البته جدای از هتل‎‌های لوکس این شهر در خود اقامتگاه‌های مناسب دیگر هم دارد.

 

بهترین گردش‌های یک روزه در طبیعت زیبای اطراف بمبئی

۱۰- بمبئی مراکز تفریحی زیادی دارد

شهر بمبئی یکی از بهترین شهرهای هند است که در آن می‌توانید مراکز تفریحی زیادی بیابید. یکی از بهترین مراکز تفریحی هند Adlabs Imagica است که در این شهر واقع شده.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران