معرفی فرودگاه بین المللی ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
معرفی فرودگاه بین المللی ارمنستان

در هوای معتدل بهار و گرمای تابستانه، سفر با تور ارمنستان یکی از انتخاب‌های خوب برای تعطیلات و گشت‌وگذار خواهد بود. ارمنستان یکی از کشورهای شمالی ایران است که هر سال گردشگر زیادی از ایران به آنجا می‌رود. جاذبه‌های دیدنی زیاد و مردم خون‌گرمی دارد. به دلیل هم‌مرز بودن ارمنستان با ایران، می‌توان هم به صورت زمینی به این کشور رفت و هم به صورت هوایی. در این متن شما را با فرودگاه بین‌المللی ارمنستان آشنا می‌کنیم.

 

فرودگاه بین المللی ارمنستان Zvartnots International Airport

فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس به عنوان بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه این کشور در شهرکی به نام زوارتنوتس، در حدود ۱۲ کیلومتری غرب شهر ایروان، پایتخت ارمنستان واقع شده است. برای طراحی و معماری این فرودگاه، مسابقه‌ای برگزار شد که طراحانی همچون کاچیکیان، ترخانیان، قلاشیان، چرکزیان و باقداسریان در این مسابقه شرکت نمودند. با تلفیق و کمی تغییر طرح‌های ارایه شده، طرح نهایی به اجرا و ساخت در آمد.

 

تجربه ۶ تفریح جمعی در سفر به ایروان

 Zvartnots International Airport

ترمینال‌ها

فرودگاه بین‌المللی ارمنستان، دارای ۳ ترمینال اصلی است. ترمینال ۱ به عنوان قدیمی‌ترین ترمینال آن، در حال حاضر بسته‌ است. ترمینال ۲، برای پروازهای ورودی و خروجی استفاده می‌شود. سالن دریافت پاسپورت مسافران در طبقه‌ی دوم ترمینال ۲، قرار گرفته است و تعداد زیادی باجه دارد. در این فرودگاه، یک ترمینال VIP نیز وجود دارد که به سران دولت‌ها اختصاص داده شده و یک سالن استراحت برای مسافرانی که در حال انتظار هستند.
فرودگاه بین المللی ارمنستان به دلیل اهمیت بالا در منطقه بعد از فرودگاه حیدر علی‌اف Heydar Aliyev International Airport شهر باکو در کشور آذربایجان و فرودگاه بین‌المللی تفلیس در گرجستان Tbilisi International Airport در رده پرترددترین‌ها جایگاه سوم را به خود داراست.

 Zvartnots International Airport

امکانات فرودگاه بین‌المللی ارمنستان

با توجه به وجود سه ترمینال مجزا، این فرودگاه ارمنستان دارای امکاناتی چون کافه‌ها و رستوران‌های مختلف با غذاهای محلی و بین‌المللی، فروشگاه‌های گوناگون برای خرید شیرینی، لباس، صنایع‌دستی و سوغاتی، کابین‌های مخصوص برای افراد سیگاری، سرویس بهداشتی، بانک، صرافی، خدمات پستی و بسته‌بندی بار برای راحتی مسافران است. همچنین همانند دیگر فرودگاه‌ها خدمات مورد‌نیاز برای کمک به افراد ناتوان، خانم‌های باردار و افراد مسن را نیز ارایه می‌کند.

 

راهنمای سفر به ایروان برای افرادی که تنها سفر می‌کنند

 Zvartnots International Airport

دسترسی به فرودگاه بین‌المللی ارمنستان

راه‌های متنوعی برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر و یا رسیدن از شهر به فرودگاه وجود دارد. ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه، استفاده از اتوبوس‌های شهری است. اتوبوس‌های شماره ۲۰۱ ، مسافران را به مرکز شهر می‌برند و یا از آنجا مسافران را به فرودگاه می‌آورند. این اتوبوس ها از ۷ صبح تا ۱۰ شب به صورت نیم ساعت یکبار و از ۱۰ و نیم شب تا ۷ صبح هر یک ساعت یکبار در این مسیر تردد می‌کنند و در منطقه سایات نووآ Sayat Nova و خیابان ماشتوتس Mashtots برای پیاده کردن و سوار کردن گردشگران توقف دارند.

Zvartnots International Airport


شرکت‌های تاکسی‌رانی بسیاری به عنوان تاکسی فرودگاه منتظر خدمات‌رسانی به مسافران ارمنستان هستند. به هنگامی که از ترمینال ۲ خارج شوید، تاکسی‌های مختلفی را خواهید یافت که برای مسیرهای بین شهری و درون شهری آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند. یکی از تاکسی‌های رسمی فرودگاه ایرو تاکسی AeroTaxi نام دارد که می‌توانید از آن برای رسیدن به مرکز شهر ایروان استفاده کنید.
علاوه بر این، فرودگاه دارای یک پارکینگ در طبقه زیرین می‌باشد. گردشگرانی که می‌خواهند با ماشین شخصی به کشورهای دیگر سفر کنند و یا از ماشین‌های کرایه‌ای برای گردش در داخل شهر بهره ببرند، ممکن است نیاز باشد برای مدتی در بین پروازهای خود، در پارکینگ فرودگاه توقف کنند.

 

راهنمای سفر از تفلیس به ایروان

Zvartnots International Airport

در سفرتان به ارمنستان از دیدن جاذبه‌های گردشگری ایروان و شهرهای اطراف آن غافل نشوید. معبد گارنی ایروان یکی از دیدنی‌ترین آثار تاریخی ارمنستان و تنها اثر باستانی غیر مسیحی در این کشور است که فقط ۳۲ کیلومتر از ایروان فاصله دارد. همچنین غذاهای سنتی و خوشمزه ارمنی‌ها را از دست ندهید. باستورما Basturma نوعی گوشت مزه‌دار ورقه شده به مانند کالباس است که بسیار لذیذ است و می‌توان آن را در کنار نوشیدنی‌های معروف ارمنستان مزه کرد. خوروواتس Khorovats نیز نوعی کباب است که در آتش هیزمی پخته می‌شود و طعمی فوق‌العاده دارد. لاهماجون، پیلاف، کوفته، دلمه، انواع کباب‌ها و مانته را نیز می‌توانید با طبخ و طعم ارمنی امتحان کنید.

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران