رودخانه دالیان، جزیره کلئوپاترا و داتچا در مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
رودخانه دالیان، جزیره کلئوپاترا و داتچا در مارماریس

مارماریس یک از مطلوب‌ترین شهرهای تفریحی و گردشگری در ساحل مدیترانه است که به خاطر نزدیکی به رودخانه دالیان ترکیه، به عنوان شهر ساحل فیروزه‌ای نیز شناخته می‌شود. زندگی شبانه پر جنب و جوش، کلوپ‌های فضای باز و سالن‌ها موسیقی مدرن در کنار اقامتگاه‌ها و هتل‌های متنوع این شهر را به یک مقصد گردشگری در حال رشد تبدیل کرده‌اند.

جالب است بدانید که علاوه بر زیبایی‌های طبیعی این سرزمین، مارماریس به خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش، آثار باستانی و تاریخی زیادی را نیز در خود جای داده است؛ آثار ارزشمندی که قدمت بسیاری از آن‌ها به دوره پیش از میلاد مسیح می‌رسد. مقتدر سیر تابان، در ادامه این مطلب، شما را با سه نمونه از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری نزدیک مارماریس آشنا می‌کند.

 

قایق سواری و بازدید از ویرانه‌های باستانی اطراف رودخانه دالیان (Dalyan River)

دالیان نام منطقه‌ای است که حدودا در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی مارماریس قرار گرفته است. رودخانه دالیان، که از این منطقه می‌گذرد، یکی از دیدنی‌ترین مناطق ساحلی و تاریخی مارماریس است. این رودخانه در نهایت به دریای آبی و دلربای اژه سرازیر می‌شود.

اما رودخانه دالیان، درست همان جایی است که می‌توانید جریان زندگی و همزیستی مسالمت آمیز طبیعت بکر و بشر را به تماشا بنشینید. این منطقه، یک ناحیه حفاظت شده زیست محیطی است و برای همین هم جاذبه‌های طبیعی فراوانی در آن‌جا خواهید دید. علاوه بر این جذابیت‌ها، می‌توانید با همراهی تورهای قایق سواری، در رودخانه دالیان ماجراجویی کنید و علاوه بر هیجان یک ورزش آبی، از بناهای تاریخی و مکان‌های باستانی حاشیه رودخانه نیز دیدن کنید.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی مارماریس

یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تاریخی در این منطقه، نمای مقبره‌های لیچیان است. این مقبره‌ها، در بالای صخره‌های بی‌نظیری که از رودخانه خواهید دید، واقع شده‌اند. باستان شناسان می‌گویند که قدمت این مقبره‌ها به حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. علاوه بر این، می‌توانید در سفر با قایق‌، از ویرانه‌های شهر باستانی  Kaunos نیز دیدن کنید.

در اطراف رودخانه دالیان هم، می‌توانید سری به چشمه‌های آب گرم سلطانیه بزنید. چشمه‌هایی که با گل‌های درمانی و حمام‌های سنتی ترکی از شما میزبانی خواهند کرد. اگر هم هیچ‌کدام از این فعالیت‌ها نظرتان را جلب نکرده، در سفر با تور مارماریس می‌توانید خودتان را برای یک آب تنی هیجان انگیز در حاشیه رود دالیان آماده کنید.

Dalyan River

از ماسه‌های ابریشمی تا آمفی تئاتر رومی در جزیره کلئوپاترا Cleopatra Island (Sedir Island)

جزیره سدیر مارماریس که بیشتر به عنوان جزیره کلئوپاترا شناخته می‌شود، یکی دیگر از جذابیت‌هایی است که باید در سفر به مارماریس از آن دیدن کنید. این جزیره، محل ملاقات ملکه کلئوپاترا و معشوقش مارک آنتونی بوده و به همین دلیل هم به این نام شهرت پیدا کرده است.

​​این جزیره کوچک اما بهشتی، به خاطر ساحل ماسه‌های سفید و ابریشمی مانندش، محبوبیت زیادی در میان گردشگران کسب کرده است. هر روز تعداد زیادی از گردشگرانی که به مارماریس سفر کرده‌اند، با تورهای سافاری جیپ و یا قایق به این جزیره رفته و در آن‌جا به تفریح و استراحت می‌پردازند.

 

معرفی بهترین رستوران های مارماریس

Sedir Island

یکی از دیدنی‌های مشهور جزیره کلئوپاترا، ماسه‌های ابریشمی آن است که بافتی غیر معمول از سواحل ماسه‌ای دیگر دارند. مواد اولیه تشکیل دهنده این سواحل، از صدف‌های سفالی و زیر زمینی تشکیل شده است. اگر شما هم در سفر به مارماریس می‌خواهید این ساحل جذاب را لمس کنید، باید وسایل و البته کفش‌های خود را در نقطه‌ای دورتر و در ورودی ساحل ماسه‌ای بگذارید و بعد با پای برهنه به ساحل بروید. این اقدام برای حفاظت از این ساحل منحصر به فرد انجام شده است. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که برداشتن ماسه و بیرون آوردن آن از این ساحل ممنوع است و می‌تواند برای‌تان دردسر ایجاد کند.

 

۵ بازار جذاب برای خرید به یادماندنی در مارماریس

Sedir Island

علاوه بر این ساحل، جزیره کلئوپاترا یک ساحل شنی هم دارد. این ساحل شنی، یک محل مطلوب و ایده‌آل برای کسانی است که به آب تنی و شنا و یا آفتاب گرفتن علاقمند هستند. امکانات خوبی برای این فعالیت‌ها در این ساحل برای گردشگران تدارک دیده شده است. علاوه بر این فعالیت‌های ساحلی، می‌توانید از ویرانه‌های رومی به جای مانده در این سواحل نیز دیدن کنید. یک سالن آمفی تئاتر بسیار ارزشمند از نظر تاریخی که قدمت آن به قرن چهارم پیش از میلاد می‌رسد، در این ساحل واقع شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

Sedir Island

ماجراجویی در سواحل صخره‌ای با شن‌های طلایی تا تپه‌های سرسبز در شبه جزیره داتچا (Datça Peninsula)

شبه جزیره داتچا در خلیج دریای مدیترانه و دریای اژه واقع شده است. این شبه جزیره، سرزمینی باریک و طولانی است که  حدود ۸۰ کیلومتر در امتداد دریا ادامه پیدا کرده است. داتچا، در جنوب غربی ترکیه و در نزدیکی مارماریس قرار گرفته است و مانند حائلی ست که خلیج گوکووا  (Gökova) را از هیسارونو (Hisarönü) در بخش جنوبی جدا می‌کند.

پوشش گیاهی منحصر به فرد این جزیره، در کنار تپه‌های کوتاه و بلندی که پوشیده از گل‌های بومی وحشی هستند، زیبایی آن را دو چندان کرده است. کافی است خودتان را به بالای یکی از این تپه‌های بلند برسانید تا بتوانید تصویری ۳۶۰ درجه از شبه جزیره داتچا و اطراف آن را تماشا کنید.

 

۶ جاذبه‌ی گردشگری مارماریس؛ شهر زیبای‌های تاریخی ترکیه

Datça Peninsula

بخش جذاب دیگر این سرزمین بهشتی، از سواحل صخره‌ای با شن‌های طلایی تشکیل شده است. یک محیط ایده‌آل برای گردشگرانی که قصد دارند دور از زندگی شهری، حال و هوایی عوض کنند، آفتاب بگیرند و آب تنی کنند. برای همین هم، این شبه جزیره مارماریس، یکی از محبوب‌ترین مکان‌هایی است که برخی از گردشگران، برای توقف یک روزه یا بیشر انتخاب می‌کنند.

 

۷ نکته درباره سفر به مارماریس، جواهر ترکیه

Datça Peninsula

در این منطقه، بر خلاف بسیاری از مناطق ساحلی دیگر، علاوه بر تفریح‌های آبی و دریایی مانند غواصی، می‌توانید برای پیاده‌روی در جنگل یا کوهنوردی برنامه‌ریزی کنید. و یا سری به بازارهای هفتگی و بازارهای روز داتچا بزنید. یک سایت باستان شناسی نیز در این منطقه خواهید دید که به خاطر مجسمه آفرودیت مشهور شده است؛ تندیسی قدیمی که قدمت آن به دوره پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد.

 

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران