در سفر به دبی چه لباسی بپوشیم؟

جاذبه‌های گردشگری دبی
در سفر به دبی چه لباسی بپوشیم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری آمادگی‌های قبل از آن به خصوص بستن چمدان است. گردشگران باید توجه کنند تا وسیله‌ها و لباس‌هایی که قرار است با خود ببرند متناسب با مقصد گردشگری آن‌ها باشد. از آن‌ جایی که این روزها بازار تور دبی در بین مسافران ایرانی و حتی خارجی بسیار داغ است به بررسی طرز پوشش در دبی می‌پردازیم. اگر شما نیز قصد دارید تا در آینده از این کشور زیبا و توریستی دیدن کنید با ما باشید تا به پاسخ سوال خود در مورد در سفر به دبی چه بپوشیم؟ برسید.

 

آشنایی با پوشش بومیان دبی

برای اینکه در طول سفر خود راحت بگردید بهتر است تا پوشش خود را مشابه بومیان آن منطقه انتخاب کنید. با این حرکت دیگر تابلو نخواهید بود و احساس بسیار راحت‌تری نیز خواهید داشت. این موضوع در مورد سفر به دبی نیز صدق می‌کند. دبی شهری در امارات است که یک کشور اسلامی محسوب می‌شود. با اینکه این روزها بیشتر جمعیت دبی را مهاجران تشکیل می‌دهند اما باز هم دین و سنت‌های رایج در آن اسلامی است. به همین دلیل توصیه می‌شود توریست‌ها لباس‌های ساده‌ای را در طول سفر خود به دبی بپوشند که مناسب آب و هوای گرم و فرهنگ این مقصد گردشگری باشد.

 

بهترین فروشگاه‌های لباس کودک در دبی

سفر به دبی

زنان می‌توانند لباس‌های تابستانی، دامن، تاپ، شلوار جین، شلوارک بپوشند. مردان نیز می‌توانند لباس‌های راحتی مثل پیراهن، تی شرت، شلوارک و شلوار جین را انتخاب کنند. همچنین پوشیدن لباس‌های محلی این روزها در دبی با استقبال توریست‌ها مواجه شده است. از این رو می‌توانید لباس محلی دلخواه خود را خریداری کنید و آن‌ها را به راحتی در طول سفر خود بپوشید. این لباس‌ها امروزه سبک مدرنی نیز به خود گرفته‌اند.

 

انواع پوشش‌ها در مکان‌های مختلف در دبی

اصلی‌ترین موضوع برای اینکه گردشگران بتوانند مناسب‌ترین لباس را در تور دبی انتخاب کنند این است متناسب با مکانی که قرار است بروند لباس بپوشند. انواع لباس‌ها با توجه به هر موقعیتی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال نوع پوشش در مرکز خرید با سافاری باید فرق کند. از جمله این موارد عبارتند از:

  • پوشش در مساجد دبی

برخی از مساجد در دبی توسط گردشگران مورد بازدید قرار می‌گیرد. زنان باید شلوار یا دامن بلندی در این بازدید بپوشند. همچنین به همراه داشتن روسری برای پوشاندن موی سر را فراموش نکنید. مردان نیز باید توجه داشته باشند تا تی‌شرت آستین کوتاه و یا شلوارک در مساجد نپوشند.

 

بهترین تفریحات شبانه در دبی (بخش اول)

سفر به دبی

  • پوشش در کویرهای دبی

یکی از محبوب‌ترین تفریحات در سفر به دبی سافاری در کویرهای آن است. این سافاری‌ها با  فعالیت‌هایی مانند شتر سواری، سوار شدن بر چهارچرخه و پیاده‌روی بر روی تپه‌های شنی همراه خواهد بود. در این مکان‌ها توصیه می‌کنیم تا لباسی خنک ترجیحا با جنس نخ و پنبه و گشاد بپوشید. همچنین سعی کنید تا لباس‌های آستین کوتاه و یا شلوارک نپوشید. زیرا به احتمال زیاد ساعت‌های زیادی را زیر آفتاب خواهید بود و دچار آفتاب سوختگی می‌شوید.  از طرفی دیگر شب‌های کویر بسیار سرد می‌شود. پس یک ژاکت یا شال گرم را با خود به همراه داشته باشید.

سفر به دبی

  • پوشش در سواحل دبی

توریست‌ها بدون هیچ محدودیتی می‌توانند لباس شنا و مایو در سواحل دبی بپوشند. اما ناگفته نماند که پوشیدن مایو فقط در محدوده ساحل مخصوص شنا مجاز است. مردم نمی‌توانند در هیچ کجای دبی به غیر از ساحل یا استخر لباس شنا بپوشند.

 

۱۰ ساحل خصوصی دبی که جزو لوکس‌ترین سواحل دنیا به حساب می‌آیند

سفر به دبی

  • پوشش در رستوران‌ها و کافه‌های دبی

اگر به یک رستوران فست فود می‌روید پیشنهاد می‌کنیم لباسی اسپورت و راحت برای پوشیدن انتخاب کنید. اگر اهل رستوران‌های شیک و بین‌المللی هستید که تعداد آن‌ها در دبی زیاد است بهتر است تا لباسی شیک و به نسبت رسمی به همراه داشته باشید.

سفر به دبی

  • پوشش در کلاب‌های شبانه دبی

کلاب‌های شبانه بسیار متنوعی در دبی وجود دارند. خانم‌ها باید از کفش‌های زنانه در این مکان‌ها استفاده کنند. همچنین مردان نیز باید بدون شلوارک و کفش ورزشی وارد آن شوند و به تفریح در آن بپردازند.

 

شبی دو نفره اما متفاوت را در دبی تجربه کنید

سفر به دبی 

پوشیدن چه لباس‌هایی در دبی توصیه نمی‌شود؟

با اینکه دبی شهری بسیار آزاد و توریستی است اما همان‌طور که بارها گفته شد باید در انتخاب نوع پوشش دقت کرد و در هر مکانی لباسی متناسب با آن مکان را پوشید. توصیه می‌شود تا خانم‌ها به غیر از سواحل دبی در هیچ جا آن شلوارک و یا دامن‌های خیلی کوتاه نپوشند. همچنین پوشیدن لباس‌های بسیار نازک و بدن نما نیز توصیه نمی‌شود. این به معنای نپوشیدن لباس‌های آستین کوتاه و یا شلوارک نیست. بلکه سعی کنید تا در کوتاه بودن آن‌ها بیش از حد زیاده‌روی نکنید. مردانه نیز می‌توانند در خیابان‌ها و گشت‌های شهری شلوارک و تی‌شرت‌های آستین کوتاه بپوشند. اما بهتر است شورت‌های کوتاه را برای ساحل نگه دارید.

 

هتل‌های ارزان دبی به انتخاب کاربران تریپ‌ ادوایزر

 سفر به دبی

آیا در سفر به دبی احتیاجی به لباس زمستانی خواهید داشت؟

زمستان در دبی از ماه دسامبر تا مارس می‌باشد. اما زمستان در آن چیزی شبیه به آنچه تصور می‌کنید نیست. کاپشن‌های گرم و خزدار زمستانه در دبی کاربرد چندانی ندارد. چرا که این فصل بسیار ملایم (درجه حرارت بین ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد) سپری می‌شود. به همین دلیل به همراه داشتن ژاکت‌های سبک پاییزی، کاپشن‌های چرمی، شال یا روسری نازک و ... کافی خواهند بود.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران