آشنایی با قلعه رومیان Roman Fortress آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
آشنایی با قلعه رومیان Roman Fortress آنتالیا

اکثر گردشگران آنتالیا را به دلیل تفریحات آبی آن برای سفر انتخاب می‌کنند. اما باید بگوییم که شما می‌توانید با انتخاب تور آنتالیا جاذبه‌های گردشگری تاریخی را نیز از نزدیک ببینید و با تاریخ و فرهنگ این ملت آشنایی پیدا کنید. یکی از این نمونه‌ها قلعه رومیان آنتالیا می‌باشد که از جذابیت معماری و تاریخی بسیاری برخوردار است. اگر تصمیم خود را در مورد سفر به این شهر ساحلی و زیبای ترکیه گرفته‌اید ما را همراهی کنید تا شما را با این قلعه باشکوه آشنا کنیم.

 

قلعه رومیان آنتالیا (Roman Fortress)

 قلعه رومیان آنتالیا یکی از قدیمی‌ترین بناهای این شهر ساحلی به حساب می‌آید. این بنا به دلیل اهمیت تاریخی و زیبایی معماری که دارد بارها در طول تاریخ مورد بازسازی واقع شده است. بومیان این منطقه قلعه رومیان را نمادی از تمدن و فرهنگ قدیمی آنتالیا می‌دانند. این قلعه باشکوه میراثی به جا مانده از دوران سلطنت رومیان در منطقه است. اهمیت این بنا باعث شده است تا محوطه اطراف آن نیز به مکانی دیدنی از لحاظ گردشگری تبدیل شود. توریست‌ها می‌توانند علاوه بر بازدید از خود قلعه از محوطه سرسبز و چشم‌انداز زیبای آن نیز استفاده کنند. پس حتما به همراه داشتن دوربین عکاسی خود را در این بازدید فراموش نکنید. چرا که می‌توانید عکس‌های هنری و تاریخی زیبایی را در اطراف این قلعه بگیرید و آن‌ها را با آشنایان خود در دنیای مجازی به اشتراک بگذارید.

 

تور آنتالیا و پیشنهادهای تابستانی مراکز خرید

Roman Fortress

سبک معماری قلعه رومیان آنتالیا

قلعه رومیان آنتالیا قبل از هر چیزی با ارتفاعی در حدود ۱۴ متری خود جلب توجه می‌کند. چرا که گردشگران می‌توانند بر فراز آن رفته و منظره بسیار زیبایی از آنتالیا و آب‌های نیلگون آن را مشاهده کنند. از آنجایی که قدمت ساخت آن به دوران حکومت رومیان برمی‌گردد لذا سبک معماری رومی در آن کاملا قابل رویت است. مصالح استفاده شده در این بنا از سنگ می‌باشد. با ورود به این بنا اولین چیزی که مشاهده می‌شود و توجه افراد را به خود جلب می‌کند پله‌های بسیار طولانی است. این پله‌ها حالتی پیچ در پیچ دارند و هر چه به سمت بالا می‌روند باریک‌تر می‌شوند. به غیر از سبک معماری رومی که بخش اعظم این بنا را تشکیل می‌دهد می‌توان آثاری از سبک معماری دوران سلجوقی و عثمانی را نیز در آن مشاهده کرد. دلیل این موضوع نیز به بازسازی بخش‌هایی از قلعه در این دوران از تاریخ است.

 

راهنمای سفر یک روزه به آنتالیا، شهر ساحلی شورها و حال‌ها

Roman Fortress

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به قلعه رومیان آنتالیا

آنتالیا شهر ساحلی کوچکی در جنوب ترکیه می‌باشد. از این رو جاذبه‌های گردشگری آن فاصله چندانی با هم ندارند. با این حال از جمله نزدیک‌ترین مکان‌های دیدنی به قلعه رومیان عبارتند از:

  • دروازه هادریان با فاصله‌ای در حدود ۰.۶۵ کیلومتر از قلعه رومیان
  • برج ساعت با فاصله‌ای در حدود ۰.۷۵ کیلومتر از قلعه رومیان
  • پارک کارالی اوغلو با فاصله‌ای در حدود ۰.۵ کیلومتر از قلعه رومیان
  • خانه و موزه آتاتورک با فاصله‌ای در حدود ۰.۶کیلومتر از قلعه رومیان

به غیر از این موارد کافه‌ها و رستوران‌های شیک و تمیزی در همین اطراف وجود دارند که گردشگران می‌توانند از منو غذایی و نوشدنی‌های متنوع آن نهایت استفاده را بکنند و از تک تک لحظات خود نهایت لذت را برند. پیشنهاد می‌کنیم که در این سفر حتما یک بار هم که شده باشد خوردن غذاهای دریایی آنتالیا را تجربه کنید. توصیه دیگری که در ارتباط با این موضوع می‌توان عنوان کرد این است که بهتر است برای رفتن به بناهای تاریخی و دیدنی نزدیک به این قلعه پیاده‌روی کنید. قدم زدن در طبیعت زیبا و محوطه سرسبز تجربه خوش آیندی برای شما عزیزان خواهد بود.

 

بهترین رستوران‌های آنتالیا برای خوردن ۱۰ غذای خوشمزه‌ و لذیذ

Roman Fortress

بازدید از قلعه رومیان آنتالیا

گردشگران تور آنتالیا در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهند می‌توانند در ایام هفته از این قلعه باشکوه دیدن کنند. چرا که به صورت ۲۴ ساعته درهای آن به روی گردشگران باز است. برای رفتن به آن می‌توان از تاکسی استفاده کرد. آدرس ذقیق برای رسیدن به آن به صورت زیر می‌باشد:

  • Kılınçarslan Mahallesi, Hıdırlık Sk٫ No:۵۰, ۰۷۱۰۰ Muratpaşa/Antalya, Turkey

Roman Fortress

از نظر بهترین زمان برای بازدید از قلعه رومیان آنتالیا باید گفت که هر فصلی از سال می‌تواند مناسب باشد. چرا که چشم‌انداز آن در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارد. اما در حالت کلی فصل بهار به دلیل سرسبز بودن و شرایط آب و هوایی مطلوب بهترین گزینه می‌باشد. البته به دلیل اینکه اکثر گردشگران فصل تابستان را برای سفر به آنتالیا برای استفاده از تفریحات آبی ترجیح می‌دهند در این ماه‌ها توریست‌های زیادی به بازدید از آن می‌روند.

۲۷ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران