عکس‌هایی که شما را عاشق سفر به هند می‌کنند

جاذبه‌های گردشگری هند
عکس‌هایی که شما را عاشق سفر به هند می‌کنند

وقتی حرف از هند به میان می‌آید خیلی‌ها تصاویری که در مستندها و برنامه‌های تلویزیونی دیده‌اند را به یاد می‌آورند، شهرهای شلوغ و جمعیت زیاد. اما همه هند اینگونه نیست. جاهای زیبای طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که باید به آن‌ها سفر کرد و در موردشان دانست. تور هند فرصت‌های جذاب و شگفت‌انگیزی برای کاوش این کشور پهناور به شما می‌دهد. به علاوه هند با تنوع آب و هوایی از سواحل گرمسیری گوا تا ارتفاعات هیمالیا هر سلیقه‌ای را در بر می‌گیرد. اگر هنوز برای بازدید این کشور مجاب نشده‌اید نگاهی به ادامه این مقاله بیاندازید.

 

تاج محل

اگر درباره این بنای سفید و زیبای تاریخی ندانید هم دست کم به عنوان سمبلی از هند آن را می‌شناسید. تاج محل را امپراتور مغول شاه جهان به یاد همسر فقیدش ممتاز محل ساخته است. این بنای زیبا که در افق صورتی آگرا همچون نگینی گران‌قیمت می‌درخشد بزرگ‌ترین اثر تاریخی دنیا با مضمون عاشقانه است که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا هم شناخته می‌شود. یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توانید از این مسجد و بنای یادبود دیدن کنید هنگام سپیده صبح است. برای خلق این اثر تاریخی هزاران هنرمند و کارگر فعالیت کرده‌اند تا چیزی شود که برای قرن‌ها دوام بیاورد.

 

بازدید از معبد چاتارپور، بزرگ‌ترین معبد هند در دهلی

معبد طلایی آمریتسار

شهر آمریتسار در ایالت شمال غربی پونجاب میزبان یکی از خیره کننده‌ترین معابد هند است. همانقدر که تاج محل برای مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، معبد طلایی آمریتسار نیز یکی از مکان‌های بسیار محترم و مهم آیین سیک محسوب می‌شود. نمای بیرونی معبد در آب اطرافش منعکس می‌شود و منظره‌ای دیدنی را به وجود می‌آورد. این منظره بعد از تاریکی هوا با روشن شدن چراغ‌ها دیدنی‌تر هم می‌شود. منظره‌ای که هیچکس به خصوص عکاسان و سلفی دوستان نمی‌توانند از آن بگذرند.

فستیوال هولی

مشهورترین فستیوال هند هولی است که در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا هم برگزار می‌شود. اما هیچ کجای دنیا حال و هوای خود هند را ندارد. همه ساله طی جشنواره هولی گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند. هولی امسال در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اسفند برگزار می‌شود که یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از هند است. به طور کلی این جشنواره بیشتر مختص به هندوهاست اما به خاطر رنگ‌ها و جو شادش همه تمایل به حضور در آن دارند. در این دو روز خیابان‌های شهرهای هند میزبان بمب‌های رنگ و پودرهایی می‌شوند که آسمان را به بومی هزار رنگ تبدیل می‌کنند. اگر می‌خواهید رنگ‌ها به خوبی مشخص شوند لباس سفید بپوشید.

 

راهنمای خرید سوغات در هند

افراد محلی رنگارنگ

چه زمان بازدید شما از هند با جشنواره هولی یکی باشد چه نباشد، به هر حال از فرهنگ رنگارنگ این کشور متعجب خواهید شد. از ساری‌های رنگی زنان هندی گرفته تا بازارهای رنگارنگ بیشترین چیزی که در هند به چشم می‌خورد ضیافت رنگ‌هاست. این‌ها با اعتقادات مردم هم ریشه‌ای در هم تنیده دارند. مثلا در آیین بودایی، سیک و هندو رنگ‌های قرمز و زعفرانی اهمیت بسیار بالایی دارند.

مقبره همایون

گفته می‌شود که مقبره همایون در دهلی از تاج محل در آگرا الهام گرفته شده است. عمر این مقبره خیلی زیاد نیست و تقریبا به ۶۰ سال قبل برمی‌گردد. این مقبره زیبا و خیره‌کننده با نمای مرمرین سفید و سنگ ماسه قرمز منظره‌ای به شدت دیدنی و جذاب خلق کرده که بازدید از آن بر هر گردشگری در دهلی واجب است. این معبد بر اساس معماری اسلامی ساخته شده و خیلی از طرح‌های اسلیمی آن را در ارائه زیبایی کامل‌تر دنبال کرده است.

 

۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

کارائولی

کارائولی با بیش از ۳۰۰ معبد، یکی از مقدس‌ترین شهرهای هند است. به علاوه به دلیل نزدیکی با جیپور، این شهر در حین کاوش در مثلث طلایی معروف، یکی از توقفگاه‌های برجسته محسوب می‌شود. کافی‌ست به پشت بام بروید و جاذبه‌های شهر را همچون دریایی از ستاره از زاویه‌ای دیگر به تماشا بنشینید.

مرداب کرالا

مرداب کرالا مکانی عالی برای استراحت چند روزه است که از یک شبکه صلح آمیز از تالاب‌ها، دریاچه‌ها و کانال‌ها تشکیل شده است. با کاوش در خانه‌های سنتی، و قایقرانی در حاشیه سواحل با نخل‌های زیبا شما می‌توانید چند روزی را در آرامش و صلح اینجا بگذرانید و خستگی‌تان را به در کنید. صحنه زندگی روزمره اینجا جذاب و دیدنی است و غذاهای خوشمزه‌ای هم برای امتحان کردن وجود دارد. بنابراین از غذاهای جنوب هند بخورید و تجربه‌ای متفاوت کسب کنید.

اودیپور

اودیپور معروف به شهر دریاچه‌ها یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای هند است. در کنار دریاچه زیبای پیچولا، کاخ‌های دوره راجپوت، بازارهای شلوغ و هتل‌های تاریخی بازدیدکنندگان را از همه جا به سمت خود می‌کشانند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در این شهر بکنید قایق سواری عصرانه در دریاچه و رفتن به کاخ مونسون برای تماشای مناظر پانورامای خیره کننده است.

 

تور هند و بازدید از رازهایی مرموزتر از مثلث برمودا

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران