بهترین فعالیت‌های صبحگاهی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین فعالیت‌های صبحگاهی در استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که در زمستان و تابستان مملو از مسافر است. شهری امن، تمیز، پرامکانات و جذاب. شهری که در آن هم می‌توانید اقامت‌های ارزان داشته باشید و هم اقامت‌های لوکس و گران. شهری که در مرکزخریدهای پرشمارش میزبان انواع فستیوال‌های خرید است. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال صبح‌های باشکوه و خاطره‌ساز هستید همراه ما باشید تا شما را به بهترین تفریحات و خوشگذرانی‌ها رهنمون شویم.


۱- بهترین صبحانه‌ها را در رستوران‌های اطراف بسفر نوش جان کنید

تنگه‌ی بسفر یکی از زیباترین تنگه‌های آبی جهان است که در شهر استانبول دو قسمت آسیایی و اروپایی این شهر را از هم جدا می‌کند. تنگه‌ای که با کشتی می‌توانید به ماجراجویی در آن بپردازید. تنگه‌ای که یکی از نقاط رمانتیک این شهر است و بسیاری از قرارهای عاشقانه‌ در آن برپا می‌شوند. تنگه‌ای که در دور و اطرافش بهترین رستوران‌های استانبول واقع شده‌اند. در سفرتان به استانبول برای نوش جان کردن خوشمزه‌ترین صبحانه‌ها به شما توصیه می‌کنیم به رستوران‌های اطراف این تنگه بروید و انواع صبحانه‌هایی را که دوست دارید سفارش بدهید و نوش جان کنید. صبحانه‌هایی از جنس اروپایی‌ها گرفته، تا آسیای شرقی‌ها. از ترکی‌ها گرفته تا امریکای لاتینی‌ها.

 

  از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول 

استانبول


۲- به حمام‌های ترکی بروید

حمام‌های ترکی امروزه در سراسر جهان شهرت دارند و در بسیاری از کشورهای توریستی می‌توانید نمونه‌های آنها را بیابید. در سفرتان به استانبول اگر دوست دارید به قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین آنها بروید این امکان برایتان فراهم است. در سراسر استانبول و محله‌های مختلفش شما می‌توانید حمام‌هایی را بیابید که هرکدامشان جذاب هستند. حمام‌هایی که رفتن به آنها آداب دارد و رعایت این آداب است که حضور در آنها را خاطره‌انگیز می‌کند. حمام‌هایی که هم مردانه‌اند و هم زنانه. حمام‌هایی که برای شست و شوی خودتان می‌توانید دلاک در آنها اختیار کنید. حمام‌هایی که انواع وسایل بهداشتی را دراختیار شما قرار می‌دهند. در سفرتان به استانبول به شما توصیه می‌کنیم صبح، ساعاتی قبل از فرارسیدن ظهر را برای رفتن به این حمام‌ها انتخاب کنید تا بعد از یک تجربه‌ی عالی، فرصت داشته باشید یک ناهار درجه یک نیز در رستوران‌های این شهر نوش جان کنید.

 

 در استانبول به سبک عثمانی‌ها، حمام خرم‌سلطان را تجربه کنید

استانبول


۳- از کاخ‌های استانبول دیدن کنید

استانبول پر از کاخ‌های مجلل است که بیشترشان یادگار دوران عثمانی هستند. کاخ‌های باشکوهی که بازدید از هرکدام آنها چند ساعت شما را به خودشان اختصاص می‌دهند. کاخ‌هایی که در بخش‌های مختلف این شهر پخش هستند. کاخ‌هایی همچون بیلربی، توپکایی، چیران، دلما باغچه و ... . در روزی که برای نوش جان کردن صبحانه به بسفر می‌روید، در همین روز به شما توصیه می‌کنیم به دیدن بیلربی و توپکایی نیز بروید. چرا که هردو در نزدیکی تنگه‌ی بسفر قرار دارند. بیلربی یکی از کاخ‌های زیبای این شهر است که در بین سال‌های ۱۸۳۰ تا ۱۸۷۰ ساخته شده است. کاخی که ۶ اتاق پذیرایی و ۲۶ اتاق مختلف دیگر دارد. کاخ توپکایی نیز از دیگران کاخ‌های مشهور استانبول است. کاخی که سال‌ها محل اصلی زندگی سلاطین عثمانی بوده است و در سال ۱۹۲۴ به دستور آتاتورک تبدیل به موزه شده است. کاخی که اشیای زینتی زیادی در آن نگهداری می‌شود و بخش‌های داخلی و خارجی بسیاری برای دیدن دارد.

 

 اقامتی شاهانه در هتل کاخ سیرگان کمپینسکی استانبول 

استانبول


۴- محله‌گردی کنید

بدون شک یکی از بهترین تفریحات شما در سفر به استانبول محله‌گردی خواهد بود. در این شهر شما می‌توانید به محله‌های آسیایی و اروپایی بروید و فضاهای متفاوتی که بافت هرکدام از این محله‌ها ایجاد می‌کنند را ببینید. برای این کار می‌توانید در تورهای محلی ثبت‌نام کنید و یا از طریق اپلیکیشن‌های گردشگری اقدام کنید و با توریست‌های دیگر دسته‌جمعی این کار را انجام بدهید. البته در این تورها هزینه‌ای متوجه شما نمی‌شود مگر آنکه بخواهید یک راهنما همراه شما باشد. در این صورت نیز اگر خودتان بخواهید می‌توانید به راهنما به میزانی که خودتان صلاح می‌دانید انعام بدهید.

 

 ۱۰ نکته‌ برای کاهش هزینه‌ی سفر به استانبول (قسمت اول)

استانبول

 

در سفرتان با تور استانبول به شما پیشنهاد می‌کنیم در عین حال که در محله‌های مدرن و جدید این شهر گشت و گذار می‌کنید به محله‌های قدیمی این شهر نیز سری بزنید و در کافه‌های آن بهترین قهوه‌ها و نوشیدنی‌ها را نوش جان کنید. یکی از محله‌های معروف این شهر محله‌ی بشیکتاش است. محله‌ای که در دوران عثمانی یک روستا در دل جنگل بوده است. این محله کاخ دلما باغچه را در خود جای داده است و در روزی که به دیدن آن می‌روید می‌توانید از کاخ دلما باغچه نیز دیدن کنید. این محله همچنین یک ورزشگاه مشهور دارد که یکی از بهترین استادیوم‌های فوتبال در سراسر اروپاست.

۲۰ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران