مجموعه گراند پالاس یا کاخ بزرگ در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
مجموعه گراند پالاس یا کاخ بزرگ در تایلند

اگر قصد سفر با تور تایلند نوروز ۹۹، به این کشور جذاب با مناظر بی‌نظیر را دارید، زمانی را برای دیدن کاخ گراند پالاس، غروب خورشید بر فراز ساحل زیبای ریلی، بازدید از فی فی و یا گذر از خلیج سنگ آهکی استان پهانگ نگا، در نظر بگیرید تا تجربه‌ای فراموش نشدنی برایتان رقم بخورد. از چیانگ مای در شمال تایلند گرفته تا شهر زیبا و سرسبز کرابی در جنوب تایلند، پر از زیبایی‌های شگفت‌انگیز است.

 

مجموعه دیدنی Grand Palace

کاخ بزرگ به نام انگلیسی Grand Palace و به نام تایلندی Phra Borom Maha Ratcha Wang ، مجموعه‌ای در شهر بانکوک، پایتخت تایلند است. این کاخ از سال ۱۷۸۲ محل اقامت رسمی پادشاهان بوده است. هر سال مراسم سلطنتی و جشن‌های بزرگی در داخل دیوارهای این کاخ بزرگ برگزار می‌شود. گراند پالاس یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است. این کاخ در منطقه قدیمی بانکوک و در شرق رودخانه چائو پرایا، جنوب منطقه کاسان رود و شمال غربی ناحیه چاینا تاون china town و در خیابان Phra lan قرار گرفته است.

 


مجموعه گراند پالاس شامل یک موزه ، دو ساختمان اصلی به نام هایdusit maha prasat throne hall و borom phiman mansion است. در این مجموعه، یک معبد قدیمی بودایی به نام آن wat phra kaew یا emerald Buddha وجود دارد که از قرن چهاردهم میلادی و قبل از ساخت کاخ بزرگ آنجا بوده است. این معبد برای بوداییان، مقدس و قابل احترام است و مجسمه بودا در این معبد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مقدس‌ترین مجسمه‌های بودا در تایلند به شمار می‌آید.

 

  این ۸ معبد شگفت‌انگیز و مهم بانکوک را حتما ببینید 


کاخ بزرگ برای بیش از ۱۵۰ سال، از زمان پادشاه راما ، میزبان خانواده‌ سلطنتی تایلند و مقر اجرایی دولت بوده است و امروزه به عنوان یک مکان تاریخی برای گردشگران تایلند مورد توجه است. همچنان پس از گذشت سال‌ها از این کاخ برای مراسم‌های رسمی سلطنتی استفاده می‌شود و گراند پالاس قلب معنوی پادشاهی تایلند به حساب می‌آید.

 

دسترسی به کاخ گراند پالاس در بانکوک

برای بازدید از این معبد فوق‌العاده می‌بایست از مرکز تجاری شهر بانکوک تاکسی بگیرید. همچنین می‌توانید با استفاده از اسکای ترن BTS به ایستگاه سافان رفته و از آنجا با شاتل دریایی به ایستگاه N9 که کنار گراند پالاس است ، بروید.

 

  ۱۰ رستوران عالی برای سفارش غذای حلال در بانکوک 

Grand Palace

 

هزینه بازدید از گراند پالاس

برای بازدید از کاخ بزرگ، لازم است مبلغ ۵۰۰ بات برای هر نفر بزرگسال بپردازید که این هزینه جهت ورود به وات پرا کائو ، ساختمان زیورآلات و سکه های دربار تایلند و موزه منسوجات ملکه سیرکیت که در مجتمع گراند پالاس قرار گرفته است و همچنین به موزه کاخ ویمانمک در جاده راتچاویتی بروید. علاوه بر ایت اگر بخواهید راهنمای شنیداری شخصی به زبان دیگری مانند انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، روسی، ژاپنی یا زبان رسمی چین نیز داشته باشید، باید مبلغی مازاد بر هزینه ورودی، به مقدار ۱۰۰ بات بیشتر بپردازید .

 

 گراند پالاس


ساختمان‌ها و بناهای داخل گراند پالاس

فضایی با نام Khet Phra Racha Than Chan Norkof در شمال غربی کاخ واقع شده است. معبد خدای زمرد در سمت چپ قرار دارد و بسیاری از ساختمان‌های عمومی نیز در سمت راست قرار دارند. از دیگر ساختمان‌های مهم دربار می توان به Sala Sahathai Samakhom اشاره کرد که از آن برای پذیرایی و جلسات مهم استفاده می‌شود. Sala Luk Khun Nai نیز یک ساختمان اداری است که بخش های مختلف خانه سلطنتی را در خود جای داده است. دفتر اصلی موسسه رویال تایلند نیز در گذشته در اینجا قرار داشت . دروازه Phimanchaisri مستقیما به تالار تاج و تختی the Chakri Maha Prasat باز می‌شود و در اصلی از فضای بیرونی به فضای میانه است.

 

  فعالیت‌های رایگان و جذاب بانکوک که احتمالا از آن‌ها خبر نداشته باشید 

 گراند پالاس


معبد زمرد معروف به معبد بودا Temple of the Emerald Buddha در واقع یک نمازخانه سلطنتی است که در میان دیوارهای کاخ واقع شده است که قدمت آن به وات ماهاتات می‌رسد.
بزرگترین فضای مجموعه فضای میانی آن به نام the Khet Phra Racha Than Chan Klang است که در بخش مرکزی کاخ بزرگ واقع شده و مهم‌ترین ساختمان‌های مسکونی و دولتی مجموعه در این قسمت واقع شد‌اند.

 

  بهترین هتل‌های بانکوک برای سفرهای خانوادگی همراه با کودکان 


در آخر نیز فضای درونی کاخ با نام the Khet Phra Racha Than Chan Nai به نام فای نا Fai Nai یاد می‌شود که در جنوبی‌ترین قسمت از مجموعه Grand Palace قرار گرفته است. این منطقه منحصراً برای پادشاه و حرمسرا استفاده می‌شده است.

۱۹ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران