بهترین کافه‌های تفلیس برای سفر نوروز 99

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بهترین کافه‌های تفلیس برای سفر نوروز 99

یکی از جاذبه‌های تفلیس، پایتخت زیبای کشور گرجستان کافه‌هایی هستند که به سرو صبحانه مفصل و درست کردن قهوه‌های عالی مشهور شده‌اند. جالب است بدانید که در چند سال اخیر که رفت و آمد گردشگران به گرجستان بیشتر شده است، کافه‌های گرجستان هم شهرت جهانی کسب کرده‌اند؛ چراکه شما در سفر با تور تفلیس همیشه می‌توانید با کمترین پول از خوردن بهترین قهوه‌ها لذت ببرید.

داریا خولودیلینا، یک وبلاگ نویس سفر و گردشگری مستقر در تفلیس، که از سرزمین مادری خود در اوکراین به گرجستان نقل مکان کرده است، می‌گوید: «تنوع کافی شاپ ها در تفلیس تا سال ۲۰۱۶ میلادی مانند امروز نبود. اگرچه زمان استاندارد شروع به کار کافه‌ها حدود ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح بوده، اما اکنون شهر صبح زود پذیرای کسانی است که به صبحانه و قهوه علاقمند هستند.» او می‌گوید دلیل تغییر ساعت کاری کافه ها نه تنها به دلیل افزایش تعداد گردشگران، بلکه به دلیل اجتماع اندک اما رو به رشد مهاجرانی است که صبحانه دلچسب و قهوه گرم برای‌شان اهمیت زیادی دارد.

پیش از سال ۲۰۱۶ میلادی، لذت بردن از یک قهوه در اوایل صبح در تفلیس تقریبا غیرممکن بود، زیرا مردم محلی نه سحرخیز و نه عاشق صبحانه هستند. اکنون پایتخت گرجستان، یعنی تفلیس زیبا، دارای کافه های زیادی است که بازدید از آن‌ها و وقت‌گذرانی در آن‌جا خالی از لطف نیست. مقتدر سیر تابان در ادامه این مطلب، به معرفی تعدادی از این کافه ها برای گردشگران تور نوروزی تفلیس پرداخته است.

 

Minimalist Coffee

کافه مینیمالیست در حال حاضر تنها قهوه فروشی در این شهر است که به طور تخصصی روی درست کردن قهوه دست‌ساز تمرکز دارد. این کافه توسط یک آمریکایی که برای تدریس به تفلیس آمده بود و در آن‌جا ماندگار شد، دایر شده است. کارکنان در این فروشگاه کوچک به احوال و سلیقه شما توجه می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا قهوه خود را به راحتی انتخاب کنید.

 

رستوران‌های خوب و کم‌ترشناخته شده در تفلیس

 

Coffee LAB

یک کافه درخشان و مدرن که توسط درختان بزرگ احاطه شده است. کافه LAB تنها کافی شاپ در تفلیس است که در آن خودشان به طور تازه و ویژه، دانه‌های قهوه سبز را به قهوه تبدیل می‌کنند. این کافه آغازگر تحولی در فرهنگ قهوه درست کردن در تفلیس است. به اعتقاد قهوه‌بازهای حرفه‌ای، اگر اهل نوش جان کردن قهوه V60 هستید، این کافه بهترین مکان در سراسر شهر است که می‌توانید این قهوه محبوب را نوش جان کنید. در کنار این قهوه عالی، به شما پیشنهاد می‌کنیم، تخم مرغ‌های معطر با اسفناج یا یک تکه شکلات با نارگیل مخصوص این کافه را هم نوش جان کنید.

 

 

They Said Books

آیا می‌خواهید مجموعه‌ای از کتاب‌ها و مجلات فرهنگی تاریخی دلربا را ببینید؟ یا فقط دوست دارید غذاهای سنتی گرجستان را امتحان کنید؟ در این صورت بازدید از کافه کتاب یک انتخاب شگفت انگیز برای شماست. بنیانگذار این کافه آنانو بکرزاده است که برای جمع‌آوری کتاب‌ها و مجلاتی که از گرجستان خارج شده بودند، بسیار تلاش کرده است. در این مجموعه اگر بتوانید خود را از مرور قفسه ها رها کنید، از منوی عالی این رستوران با غذاهای سنتی و گیاهی نمی‌توانید بگذرید.

 

۴ رستوران معروف تفلیس برای خوردن خوشمزه‌ترین خینکالی‌

 

Erti Kava

این کافه یک مکان جمع و جور در حوالی کنسرواتوار ایالتی تفلیس است که از ساعت‌های آغازین صبح تا نیمه شب درهای خود را به روی کافه‌بازها گشوده است. این کافه علاوه بر قهوه‌های عالی به پنکیک‌های پنیر دلمه و ماهی نیز معروف است. به علاوه این کافه برگزارکننده کنسرت‌های شبانه نیز هست و گروه‌های موسیقی حرفه‌ای و مشهوری در این کافه برنامه اجرا می‌کنند.

 

 

Skola

نام این کافه در زبان گرجب به معنی «مدرسه» است و شما به طور قطع آثاری را با مضمون مدرسه در این کافه مشاهده خواهید کرد. قهوه‌های کافه Skola بسیار عالی هستند. البته این کافه به جز داشتن قهوه‌های عالی دارای پنجره‌های زیبایی رو به شهر است که از درون این پنجره‌ها می‌توانید جریان زندگی و رفت و آمد مردم را به تماشا بنشینید. این یک سینما در زمان واقعی است!

 

۵ هاستل با کیفیت برای سفری ارزان قیمت به تفلیس

 

Chocolaterie and Roastery at Hotel Stamba

این کافه در قلب یک هتل قرار دارد، هتلی با فضای شیک و منحصر بفرد! در کافه این هتل قهوه عالی و شکلات‌های دست‌سازی خواهید دید که با دستور العمل‌های خلاقانه و متفاوتی تهیه شده‌اند و به همین دلیل هم به خوبی می‌توانند شما را غافلگیر کنند. همچنین این کافه کیک‌های محلی خوشمزه‌ای دارد، از مدوک به سبک گرجی (کیک عسلی) با خامه کاراملی شده گرفته تا کیک پسته که با سس تمشک سرو می‌شود. اگر کاری برای انجام دارید یا فقط می‌خواهید کمی استراحت کنید و آفتاب بگیرید حیاط این مجموعه انتخاب خوبی برای شماست.

 

 

Café Linville

تقریبا مانند برلین، تفلیس هم دارای تعدادی کافه با اتاق کم نور و دنج است که با کاغذ دیواری و مبلمان تزیین شده‌اند. این کافه در طبقه دوم یک محله قدیمی واقع در خیابان کوته آبخازی واقع شده است. روی یک مبل کاملا مخملی، در بالکن بنشینید و گذر افراد را از بالا تماشا کنید و لذت ببرید. صبح‌ها در این کافه شیرینی و قهوه‌های خوبی سرو می‌شود و بعدازظهرها نیز با انواع نوشیدنی و برخی از غذاهای سنتی گرجستان از شما میزبانی می‌شود.

 

از کجا صنایع دستی و سوغاتی مخصوص تفلیس را بخریم؟

 

Mukhatsakatukha, a.k.a. Café Mukha

برای دیدن یک کافه کاملا سنتی به سبک تفلیسی‌ها باید به این کافه سری بزنید. اگر عاشق نان‌های تازه یا کروسان هستید، بازدید از این کافه را حتما در برنامه خود قرار دهید. در این کافه نان‌هایی از طریق دستورالعمل‌های بدون مخمر و بدون گلوتن با استفاده از دانه‌های گرجی که از مزارع خانوادگی تهیه می‌شود، پخت می‌شود. بسیاری از اهالی تفلیس، کافه‌ها و رستوران‌های دیگر نان مورد نیاز خود را از اینجا تهیه می‌کنند.

 

۲۱ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران