خریدی ارزان در بازار قدیم قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
خریدی ارزان در بازار قدیم قشم

تور قشم همیشه با سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری طبیعی شگفت‌انگیزی که دارد برای گردشگران جذاب بوده است. اما باید بگوییم که قشم یکی از بهترین سفرها برای خرید ارزان قیمت و با کیفیت است. یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای داشتن خریدی ارزان در قشم بازار قدیمی و سنتی آن است. از این رو در این مقاله به معرفی بیشتر بازار قدیم قشم می‌پردازیم. اگر شما جز دسته‌ای از افراد هستید که علاوه بر تفریح و سفر قصد دارید از لذت خرید کردن در این جزیره زیبا نیز بهره‌مند شوید حتما ما را در این مقاله همراهی کنید.

 

معرفی بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم یا به عبارتی دیگر بازار بزرگ و سنتی قدیم قشم یکی از مشهورترین مکان‌ها برای خرید در سفر به قشم است. این مکان علاوه بر اجناس و کالاهای ارزان قیمتی که دارد به دلیل بنای قدیمی و سنتی نیز گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این بازار سنتی علاوه بر اینکه در جزیره قشم شهرت زیادی دارد از جمله قدیمی‌ترین بازارها در آسیا و خاورمیانه محسوب می‌شود. مسافران می‌توانند با رفتن به بازار قدیم قشم هر چه که می‌خواهند را به صورت عمده و خرده تهیه کنند. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این بازار قیمت بسیار پایین اجناس آن می‌باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا در طول سفر خود با تور قشم حتما ساعاتی را برای بازدید از آن اختصاص دهید. اطمینان داشته باشید که قیمت هر خریدی که از این بازار می‌کنید نسبت به قیمت آن در شهر خودتان بسیار پایین‌تر است.

 

۸ نکته کاربردی در سفر نوروزی به جزیره قشم

 بازار قدیم قشم

 

ویژگی‌های بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم برای اولین بار در سال ۱۲۹۰ شمسی تاسیس شد. این بازار بعد از گذشت سال‌ها توانسته است حالت سنتی و قدیمی خود را حفظ کند. این بازار از کوچه پس کوچه‌های پیچ در پیچ و چندین راهرو و دالان ساخته شده است. بعضی از قسمت‌های بازار قدیم قشم مسقف بوده و بعضی دیگر از بخش‌های آن روباز می‌باشند. غرفه‌های کنار هم و اجناس متنوع و مختلفی که با قیمتی مناسب در این بازار به فروش می‌رسند آن را به قطب اصلی تجارت در جزیره قشم تبدیل کرده است. حدود ۱۰۰۰ مغازه و غرفه در این بازار موجود می‌باشد. این مغازه‌ها کالاهایی مثل پوشاک، بدلیجات، کیف و کفش، چرم، طلا، آرایشی و بهداشتی، پارچه، لوازم برقی، لوازم خانگی و ... را به فروش می‌رسانند. بازار قدیم قشم در نزدیکی‌های اسکله واقع شده است ولی دارای چندین در ورودی است. به همین دلیل مسافران و توریست‌ها می‌توانند از بخش‌های مختلفی خود را به درون این بازار برسانند.

 

۱۳ مرکزخرید قشم برای خرید بهترین و ارزانترین لباس‌ها و سوغاتی‌ها

 بازار قدیم قشم

 

مزیت‌های رفتن به بازار بزرگ قشم

طبیعی است که در هر خرید قیمت اجناس اهمیت زیادی برای خریدار داشته باشد. از این رو در مرحله اول به عنوان اصلی‌ترین مزیت باید به قیمت بسیار ارزان کالاهای این بازار اشاره کرد. بعد از آن می‌توانیم به جرات بگوییم که در بازار بزرگ قشم همه رقم اجناس موجود هستند و خریداران واقعی می‌توانند به صورت عمده و یا خرده خریدهای خود را انجام دهند. به صورتی که حتی می‌توانید مغازه‌های مربوط به برخی برندهای خارجی و معروف را نیز در آن پیدا کنید. مهم‌تر از همه رفتن به این بازار صرفا برای خرید نیست. چرا که اگر اهل خرید نیستید و یا قصد خرید کردن را ندارید باز هم پیشنهاد می‌کنیم تا به سمت بازار بزرگ قشم بروید و از بنای قدیمی و تاریخی آن دیدن کنید. این بازار یکی از بهترین جاها برای آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ بومیان منطقه است. به عنوان آخرین نکته باید بگوییم که این مکان در یکی از منطقه‌های دیدنی قشم قرار گرفته است. از این رو می‌توانید در محوطه اطراف پیاده‌روی کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

۷ رستوران عالی قشم که می‌توانید بهترین و متنوع‌ترین غذاها را در آنها نوش جان کنید

 بازار قدیم قشم

 

ساعات کاری بازار بزرگ قشم

گردشگران و مسافران تور قشم می‌توانند به صورت روزانه بین ساعت‌های ۹ تا ۲۲ از بازار بزرگ قشم دیدن و خرید کنند. البته تاگفته نماند که ساعات کاری بازار در ایام تعطیلات نوروزی از ۸:۳۰ تا ساعت ۲۳ می‌باشد. در نتیجه مسافران تور نوروزی قشم می‌توانند در این بازه زمانی در برای بازدید یا خرید به این بازار قدیمی و سنتی بروند.

 

بازار قدیم قشم

 

جزیره قشم مساحت چندان بزرگی ندارد. از این رو گردشگران می‌توانند با تاکسی و هزینه نه چندان زیاد به سمت بازار بزرگ بروند. آدرس دقیق بازار خیابان امام خمینی و در میدان جهاد می‌باشد

 

۱۲ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران