معرفی موزه اسباب بازی در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
معرفی موزه اسباب بازی در آنتالیا

آنتالیا به عنوان یکی از شهرهای ساحلی خوش آب و هوا و خوش منظره همیشه در بین گردشگران ایرانی و خارجی محبوب بوده است. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت تور آنتالیا در میان مردم سواحل بسیار زیبا و آب‌های زلال آن می‌باشد. اما این به آن معنا نیست که سفر به آنتالیا فقط محدود به تفریحات آبی و لذت بردن از سواحل بی‌نظیر آن است. بلکه گردشگران می‌توانند به گشت شهری و بازدید از مراکز خرید شیک و مدرن آن و همچنین جاذبه‌های گردشگری آن بپردازند.

در این میان یکی از جالب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین کارها رفتن به موزه اسباب بازی می‌باشد. این مکان منحصر به فرد این روزها توانسته است توجه بسیاری از افراد اعم از مسافران و ساکنان ترکیه را به خود جلب کند. اگر قصد دارید تا سفری خانوادگی به این شهر فوق‌العاده را داشته باشید در این مقال ما را همراهی کنید. چرا که در این مطلب به معرفی موزه اسباب بازی در آنتالیا خواهیم پرداخت.

 

موزه اسباب بازی در آنتالیا (Antalya Toy Museum)

موزه اسباب بازی در آنتالیا یکی از جاذبه‌های گردشگری جالب محسوب می‌شود. همان‌طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این موزه با هدف به نمایش گذاشتن انواع عروسک‌ها افتتاح شده است. این مکان بر خلاف انتظار که مکانی مناسب برای کودکان می‌باشد برای بزرگسالان نیز جذابیت زیادی دارد. چرا که بزرگسالان نیز در بازدید از این موزه عروسکی می‌توانند به دوران کودکی خود بازگردند و یک خاطره خوش و به یاد ماندنی برای خود ثبت کنند.

 

  ۶ تفریح خاطره‌انگیز در سفر نوروزی به آنتالیا 

 موزه اسباب بازی در آنتالیا

 

تاریخچه افتتاح موزه اسباب بازی در آنتالیا

موزه اسباب بازی در آنتالیا تقریبا ۱۰ سال پیش افتتاح شد. برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ با جمع‌آوری اسباب بازی‌هایی که حس و حال نوستالژی داشتند را جمع‌آوری کردند و این موزه بازگشایی شد. از آن تاریخ به بعد این موزه به یک مکان محبوب در بین بزرگسالان و کودکان تبدیل شد. سالانه گردشگران و مردمان محلی زیادی از این موزه منحصر به فرد دیدن می‌کنند. اگر شما نیز حس می‌کنید که هنوز هم کودک درونتان زنده است هرگز فرصت بازدید از آن را از دست ندهید.

 

 موزه اسباب بازی در آنتالیا

 

ویژگی‌های موزه اسباب بازی در آنتالیا

اصلی‌ترین ویژگی موزه اسباب بازی در آنتالیا انواع مختلف عروسک‌ها در آن می‌باشد. بازدیدکنندگان می‌توانند بیش از سه هزار عروسک قدیمی و جدید را به صورت یکجا در این مکان مشاهده بکنند. در این کلکسیون عظیم انواع عروسک‌ها که از کشورهای مختلف مثل آمریکا، آلمان، ژاپن، ترکیه، بریتانیا، ایتالیا، روسیه، فرانسه و آرژانتین جمع‌آوری شده‌اند به چشم می‌خورند.

 

  لذیذترین غذاهای گوشتی در سفر به آنتالیا 

موزه اسباب بازی در آنتالیا

 

بازدید کنندگان می‌توانند از عروسک‌های ساخته شده با دست نیز در این گردش لذت ببرند. علاوه بر این موارد عروسک‌هایی که بسیار قدیمی هستند و حالت عتیقه دارند نیز از دیگر جذابیت‌های این موزه می‌باشند. قدیمی‌ترین عروسکی که در این مجموعه قرار دارد مربوط به ۱۵۰ سال پیش است. پس حتما برنامه خود را در تور آنتالیا طوری تنظیم کنید تا از این مجموعه عالی که شما را به یک سفر در زمان می‌برد لذت ببرید.

 

مسیر دسترسی به موزه اسباب بازی در آنتالیا

موزه اسباب بازی در مرکز آنتالیا و محلی به نام کالیچی (Kaleiçi) واقع شده است. این محل در منطقه‌ی به نام murat pasa قرار گرفته است. آنتالیا یک شهر ساحلی کوچک در جنوب ترکیه است. از این رو گشت و گزار در درون این شهر چندان دشوار نخواهد بود. مسافران می‌توانند به راحتی از تمامی جاذبه‌های گردشگری آنتالیا در طول سفر خود دیدن کنند. برای این کار حتی می‌توانید دوچرخه و یا موتورسیکلتی را نیز در درون شهر کرایه کنید و با آن به راحتی به کشتن بپردازید.

 

 موزه اسباب بازی در آنتالیا

 

ساعات بازدید از موزه اسباب بازی در آنتالیا

 تمامی توریست‌ها و علاقه‌مندان به بازدید از موزه اسباب بازی در آنتالیا می‌توانند در تمامی ایام هفته به بازدید از این مجموعه جذاب بروند. ساعات کاری این موزه همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ و از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸:۳۰ است. توجه داشته باشید که موزه فقط یک روز در هفته (دوشنبه‌ها) تعطیل است. گردشگرانی که دوست دارند از این موزه دیدن کنند باید بلیط ورودی به قیمت ۶ لیر ترکیه تقریبا معادل ۱۴ هزار تومان (اسفند ۹۸) بپردازند. البته این قیمت برای دانش آموزان و معلمان نصف قیمت و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان می‌باشد.

  بهترین تفریحات شبانه در آنتالیا 

 موزه اسباب بازی در آنتالیا

 

اگر برای سفری خانوادگی با تور آنتالیا برنامه‌ریزی می‌کنید حتما ۱ تا ۲ ساعت از روز خود را به بازدید از این مجموعه هیجان‌انگیز اختصاص دهید. با این کار می‌توانید به دوران کودکی خود بازگردید و لحظات فراموش نشدنی را سپری کنید.

۰۶ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران