نوروز 99 در فستیوال‌های بهاری گرجستان شرکت کنید

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
نوروز 99 در فستیوال‌های بهاری گرجستان شرکت کنید

گرجستان به عنوان یکی از کشورهایی که قدمت چندین هزار ساله دارد دارای سنت‌ها و جشن‌های مختص خود می‌باشد. در بین این جشن‌ها دو فستیوال‌ رنگ و عید نوروز وجود دارند که مسافران تور نوروز 99 گرجستان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و در آن‌ها شرکت کنند. از آنجایی که رزرو تورهای نوروزی شروع شده است در این مقاله به بررسی این دو فستیوال بسیار شاد و دیدنی می‌پردازیم.

 

جشنواره رنگ مصادف با اولین روز بهار در گرجستان

یکی از پرطرفدارترین و شادترین فستیوال‌ها در بین مسافران گرجستان و مردمان این کشور جشنواره رنگ می‌باشد. در این روز رنگارنگ تمامی توریست‌ها و گرجی‌ها به خیابان می‌آیند و گلوله‌های رنگ را به سمت هم پرتاب می‌کنند. کل شهر در این روز خاص غرق در انواع رنگ‌های شاد می‌شود. اکثر مخاطبان این جشن قشر جوان است که در شهر به رقص و پایکوبی مشغول می‌شوند. حتما در این مراسم رنگ‌های پودری تهیه کنید و خود را در دل جشن رها کنید. البته به همراه داشتن دوربین را در طول این جشن هرگز فراموش نکنید. چرا که در حین جشن و بعد جشن می‌توانید عکس‌های بسیار رنگارنگ و خاصی را بگیرید و آن‌ها را با دوستان و آشنایان خود در صفحات مجازی در میان بگذارید.

 

راهنمای گشت و گذار در محله‌های تفلیس، شهر زیبایی‌های مدرن و تاریخی

 فستیوال‌های بهاری گرجستان

 

ویژگی‌های جشنواره رنگ در گرجستان

همان‌طور که از نام آن می‌توان متوجه شد از اصلی‌ترین ویژگی‌های جشنواره رنگ در گرجستان پرتاب گلوله‌های رنگ است. جوانان در اولین روز بهار به بهانه شادی و جشن گرفتن آمدن بهار و زندگی دوباره به درختان در کنار دریاچه لاک‌پشت‌ها  Turtle Lake در شهر تفلیس گرد هم جمع می‌شوند. البته در سایر شهرهای کشور نیز می‌توان شاهد جشن رنگ و پرتاب گلوله‌های رنگی به سمت هم بود. اما این جشنواره در شهر تفلیس با شکوه بیشتری برگزار می‌شود. اجراهای موسیقی زنده در سطح شهر و همچنین رقص و پایکوبی از اصلی‌ترین برنامه‌های این فستیوال بهاری است. گردشگرانی که با تور گرجستان سفر کرده‌اند و اولین روز سال را در گرجستان هستند می‌توانند در این جشن به یادماندنی شرکت کنند.

 

گرجستان؛ سرزمین سوغاتی‌های خوشمزه و خوشرنگ

فستیوال‌های بهاری گرجستان


تاریخچه جشنواره رنگ در گرجستان

از نظر تاریخچه جشنواره رنگ در گرجستان ریشه در تاریخ و اعتقادات هندی‌ها دارد. چرا که هندی‌ها به عنوان بنیان‌گذار این جشن هر ساله اولین روز بهار را با پرتاب گلوله‌های رنگ به یکدیگر در خیابان‌ها جشن می‌گیرند. آن‌ها این شادی و رقص و پایکوبی را به دلیل زندگی دوباره طبیعت بعد از خواب زمستانی درختان برگزار می‌کنند. چرا که از نظر اعتقادات آن‌ها در این روز دوباره روشنایی بر تاریکی پیروز می‌شود. هندی‌ها این مراسم را با نام جشن هولی می‌شناسند.

 

 فستیوال‌های بهاری گرجستان

 

جشن نوروز در گرجستان

اگر تور گرجستان نوروز 99 را به عنوان تاریخ سفر خود انتخاب کرده باشید می‌توانید در جشن نوروز گرجستان شرکت کنید. بله تعجب نکنید چرا که گرجی‌ها نیز مانند ایرانیان به برگزاری این جشن اهمیت زیادی می‌دهند. اکثر مراسم‌ها و کارهایی که در طول این جشن انجام می‌شود دقیقا مانند آیین ایرانیان است.

 

تفلیس‌گردی با تور گرجستان نوروز 99

 فستیوال‌های بهاری گرجستان

 

ویژگی‌های جشن نوروز در گرجستان

جشن نوروز در گرجستان به عنوان یک جشن ملی در کشور شناخته می‌شود. به طوری که در تقویم این کشور نیز به صورت رسمی آورده شده است و جز تعطیلات رسمی کشور محسوب می‌شود. در این روزها مردم لباس‌های نو و ملی گرجستان را می‌پوشند و در خانه به پخت و پز شیرینی‌های سنتی گرجستان مشغول می‌شوند. در این ایام می‌توانید در تمامی خیابان‌ها فضای شاد و خوشحالی را که حاکم است به خوبی حس کنید. به طوری که حتی در خیابان‌ها موسیقی‌های زنده پخش می‌شوند و مردم می‌رقصند و شادی می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم تا در صورت امکان تاریخ سفر خود را چند روز قبل‌تر از عید نوروز تنظیم کنید. چرا که در سه‌شنبه آخر سال نیز می‌توانید شاهد مراسم باشکوه چهارشنبه‌سوری باشید. در این روز که مصادف با آخرین چهارشنبه سال است مردم به خیابان‌ها می‌آیند و عین ایرانیان آتش روشن می‌کنند و به آتش‌بازی می‌پردازند. البته در این شب آب بازی نیز در بین مردن رواج دارد. جوانان به خیابان‌ها می‌آیند و به نشانه شادی با آبپاش بر روی یکدیگر آب می‌پاشند.

 

  آب و هوای گرجستان در نوروز 99 

فستیوال‌های بهاری گرجستان

 

اگر هنوز برنامه سفر نوروز خود را مشخص نکرده‌اید همین الان تصمیم بگیرید و تور گرجستان را رزرو کنید. اطمینان داشته باشید که در کنار مردم شاد و مهربان گرجستان سفری به یاد ماندنی و خاص در این عید باستانی برای شما رقم زده خواهد شد.

۰۴ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران