آب و هوای گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
آب و هوای گرجستان

معمولا همه مسافران دنیا قبل از سفر به مقصد مورد نظرشان آب و هوا و شرایط جوی منطقه را بررسی می‌کنند چرا که دمای هوا و روزهای آفتابی و ابری مستقیما بر کیفیت سفر تاثیر می‌گذارد. مثلا چه می‌شود اگر به امید دریا و حمام آفتاب، با دمپایی انگشتی به یک سهر ساحلی بروید و از آسمان سیل ببارد؟ بنابراین اطلاع از آب و هوا و آنچه که قرار است با آن روبرو شوید بسیار حایز اهمیت است. از آنجایی گرجستان به عنوان یکی از مقاصد نزدیک و ارزان در بین ایرانی‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است در این مقاله به بررسی آب و هوای گرجستان به تفکیک فصل خواهیم پرداخت.

 

شرایط آب و هوای گرجستان

اگرچه گرجستان کشوری تقریبا کوهستانی است اما می‌توان چهار فصل را در آن‌واحد در آن دید. خوشبختانه شما در تور گرجستان این فرصت را دارید که با انتخاب مقاصد جذاب شهری و روستایی یا رفتن به طبیعت شرایط آب و هوایی مختلفی را تجربه کنید. در حالی که آب و هوای شهر تفلیس در تابستان نوید روزهای داغی را می‌دهد، ارتفاعات کوهستانی هنوز شاهد برف و یخ است، پس شما می‌توانید با چنین تنوعی انتخاب کنید به کجا بروید.

 

خاص‌ترین اقامتگاه‌ در دل طبیعت گرجستان

گرجستان  

آب و هوای گرجستان در فصل زمستان

گرجستان کشوری است که در روزهای زمستانی شاهد آب و هوای پر بارش و سرد کوهستانی خواهد بود. باید بگوییم که سرما و بارندگی در فصل زمستان در گرجستان به معنای مناسب نبودن آن برای سفر نیست. بلکه در فصل زمستان گرجستان زیبایی‌ها و تفریحات خاص خود را دارد. از جمله اصلی‌ترین این تفریحات می‌توان به اسکی اشاره کرد. با نزدیک شدن به روزهای پایانی زمستان از سرمای هوا کم می‌شود. به طوری که در روزهای آخر زمستان می‌توان شاهد نسیم‌های ملایم بهاری بود.

گرجستان  

آب و هوای گرجستان در فصل بهار

بهار در کشور گرجستان مثل اکثر کشورهای دیگر آب و هوای بسیار ملایم و خنکی دارد. ولی اگر با هدف تفریحات آبی و شنا در سواحل گرجستان قصد سفر دارید باید بگوییم که فصل بهار زمان مناسبی برای شما نخواهد بود. چرا که هوا هنوز به قدر کافی گرم نشده و آب دریا همچنان سرد است. به طوری که در برخی از روزهای بهاری می‌توان شاهد دمای ۱۰ درجه سانتی گراد نیز بود. اما اگر شنا کردن آن قدرها هم برای شما مهم نیست بهار بدون شک بهترین زمان برای سفر است. چرا که هوا نه زیاد گرم و نه زیاد سرد است که باعث اذیت گردشگران شود. مسافران می‌توانند با خیال راحت در خیابان‌ها قدم بزنند و از جاذبه‌های گردشگری گرجستان در کنار هوای ملایم بهاری لذت ببرند.

 

جذاب‌ترین تفریح‌های گرجستان در فصل بهار

گرجستان

آب و هوای گرجستان در فصل تابستان

میانگین دما در فصل تابستان در کشور گرجستان حداقل ۲۴ درجه سانتی گراد و حداکثر ۳۵ درجه سانتی گراد است. این فصل توریستی‌ترین زمان برای سفر به آن است. چرا که در این ایام سواحل زیبای گرجستان پذیرای گردشگران هستند. مسافران و علاقه‌مندان به تفریحات آبی می‌توانند حداکثر استفاده را از دریا در این روزهای گرم سال بکنند. در نتیجه بدون اذیت شدن از روزهای گرم سال می‌توانید به تفریح بپردازید و از سفر خود نهایت استفاده را بکنید. پیشنهاد می‌کنیم تا در این روزهای سفر خود نیز یک ژاکت نازک داشته باشید. چرا که احتمال دارد برخی شب‌ها نسیم ملایم و خنک کوهستانی بوزد. فصل تابستان بهترین فصل برای رفتن به کوه‌های گرجستان است.

Georgia

آب و هوای گرجستان در فصل پاییز

با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل تابستان نشانه‌هایی از فصل پاییز کم کم دیده می‌شوند. روزهای گرم تابستان به پایان رسیده و روزهای خنک از راه می‌رسند. معمولا حداقل دما در این فصل ۱۸ درجه سانتی گراد و حداکثر دما حدودا ۲۷ درجه سانتی گراد است. معمولا مسافرانی که به هوای خنک‌تر علاقه دارند فصل پاییز را برای سفر به گرجستان ترجیح می‌دهند. همچنین در برخی ارتفاعات می‌توان شاهد بارش برف بود که شرایط را برای اسکی فراهم می‌کند. از این رو اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد هستید که به اسکی در ارتفاعات گرجستان علاقه دارید این فصل از سال را برای سفر هرگز از دست ندهید. مزیت فصل پاییز به نسبت زمستان در این است که بدون اذیت شدن از سرمای زیاد می‌توانید از تفریحات زمستانی بهره ببرید.

 

سفری پاییزی به گرجستان هزار رنگ

Georgia 

مناسب‌ترین زمان برای سفر به گرجستان از نظر شرایط آب و هوایی

معرفی مناسب‌ترین زمان برای سفر به گرجستان از نظر شرایط آب و هوایی کار آسانی نیست. چرا که سلیقه‌ افراد و انتظارات آن‌های از تفریحات سفر می‌تواند در این انتخاب تعیین کننده باشد. چرا که سلیقه‌ افراد و انتظارات آن‌های از تفریحات سفر می‌تواند در این انتخاب تعیین کننده باشد. این که شرایط آب و هوای گرجستان در کدام فصل سال مناسب و در کدام فصل سال بهترین تجربه را خواهید داشت کمی بسته به سلیقه شما دارد، در حالی که بهترین سواحل باتومی در تابستان منتظر شماست در زمستان هم گودائوری معروف‌ترین منطقه اسکی گرجستان میزبان توریست‌های داخلی و خارجی می‌شود. همچنین فصل بهار برای عاشقان پیاده‌روی و گشت و گزار در خیابان‌ها بسیار مناسب است. لذا با توجه به نوع سفری که می‌خواهید داشته باشید می‌توانید در طول سال از این کشور زیبا و گردشگری دیدن کنید و از تک تک لحظات خود نهایت استفاده را بکنید.

 

راهنمای خرید در بازارها و مرکزخریدهای تفلیس

Georgia

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 14 شهریور 1402)

نظرات کاربران