با توجه به سلیقه شخصی‌تان به گرجستان سفر کنید

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
با توجه به سلیقه شخصی‌تان به گرجستان سفر کنید

گرجستان کشوری کوچک اما جذاب و زیبا در قفقاز است که چیزهای زیادی برای عرضه و ارائه دارد. با توجه به پیشرفت صعنت گردشگری در این کشور و گسترش آگاهی در مورد زیبایی‌های کشورهای دنیا، این نقطه از آسیا در دهه‌های اخیر مورد توجه گردشگران آسیایی و اروپای شرقی قرار گرفته است. با توجه به گوناگونی‌هایی که در این کشور وجود دارد شما می‌توانید براساس سلیقه شخصی‌تان نقطه مناسبی را برای سفر با تور گرجستان انتخاب کنید. ما در اینجا شما را برای انتخاب مقصدی مناسب راهنمایی می‌کنیم.

 

تفلیس برای علاقه‌مندان به فرهنگ

همانطور که سراسر گرجستان با چیزهای متنوع پر شده تفلیس هم به عنوان پایتخت این کشور پر از نقاط گوناگون و دیدنی است. در این شهر به خوبی بخش قدیمی و جدید در کنار یکدیگر نشسته و با هم خود گرفته‌اند. شما می‌توانید در گردشی فرهنگی از شهر قدیمی و جاذبه‌هایش دیدن کنید و به حمام‌های تاریخی تفلیس بروید. غذاهای محلی گرجستانی را امتحان کنید و برای درک بهتر تاریخ مردم و اتفاقاتی که از سر گذرانده‌اند از موزه‌ها دیدن کنید.

 

 

تفلیس

 

 

سوانتی و توشتی برای عاشقان پیاده‌روی

برای عاشقان پیاده‌روی گرجستان حکم بهشت روی زمین را دارد. در این کشور انتخاب‌های زیادی وجود دارد که انتخاب از بین آن‌ها قطعا سخت خواهد بود. فرقی نمی‌کند شما حرفه‌ای هستید یا مبتدی، قطعا مورد مناسبی را پیدا خواهید کرد. با این همه بهترین و زیباترین مسیرهای پیاده‌روی را در سوانتی و توشتی پیدا خواهید کرد. گرچه هر دوی این مناطق در کشور دور افتاده محسوب می‌شوند اما از نظر موقعیت قرارگیری و مناظر پانوراما به شدت دلخواه و زیبا هستند. این کوه‌ها حتی در دور افتاده‌ترین مناطق هم میزبان صومعه‌ها و کلیساهای قرون وسطایی هستند. به عبارتی این گردش و کاوش هم طبیعت‌گردی‌ست و هم تاریخی و فرهنگی.

 

زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در طبیعت بکر گرجستان

 

 توشتی

 

 

باتومی برای عاشقان ساحل

در قسمت مرز غربی گرجستان دریای سیاه قرار گرفته و این یعنی برخی از بهترین اقامتگاه‌های ساحلی در این کشور در دسترس شما قرار دارد. در این خطه ساحلی باتومی محبوب‌ترین مقصد بین گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود. باتومی پیشرفته‌ترین شهر در خطه دریای سیاه است که ویژگی‌ها و امکانات زیادی همچون فعالیت‌های آبی و هتل‌های منحصر به فرد را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. شما در ساحل این شهر می‌توانید به قایق‌رانی، شنا، حمام آفتاب، پاراسلینگ و فعالیت‌های جذابی از این قبیل بپردازید.

 

معرفی برترین هتل‌های ۵ ستاره باتومی

 

باتومی

 

 

سیقناقی برای عاشقان مناطق رمانتیک

سیقناقی به عنوان شهر عشق در گرجستان شهرت یافته است. البته این عنوان توسط رئیس جمهور سابق گرجستان ابداع شد و هیچکس هم دقیق نمی‌داند چرا او چنین عنوانی را برای شهر انتخاب کرد. با این که توضیح دقیقی وجود ندارد اما هر زوج جوانی دوست دارد در این شهر پیمان ازدواج ببندد. در حالی که خیابان‌های سنگی شهر با خانه‌های زیبای رنگی پر شده، پس زمینه شهر با کوه‌های باشکوه قفقاز زینت داده شده است. هیچ شکی نیست که حال و هوای شهر کاملا عاشقانه است. طیفی از رستوران‌ها وکافه‌ها برای رفتن وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها بروید و در محیط آرام و دنج‌شان اوقات عاشقانه‌ای را تجربه کنید. پیاده‌روی در خیابان‌های سنگ‌ فرش شده شهر یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب بین بازدیدکنندگان محسوب می‌شود. به علاوه در این شهر خدمات ۲۴ ساعته ثبت ازدواج هم ارائه می‌شود.

 

راهنمای سفر عاشقانه به گرجستان؛ کشوری ارزان با تفریح‌های رمانتیک

 

سیقناقی

 

 

زوگدیدی برای شکم‌پرستان

طیف گسترده‌ای از انواع غذاهای گوشتی، پخته شده با خمیر، پنیر و سبزیجات در این شهر رواج دارند. گرچه از سراسر کشور غذاهای فوق‌العاده‌ای وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید اما غذاهای منطقه سامگرلو در بین همه آن‌ها زبانزد است. در این ناحیه شما می‌توانید غذاهایی کمی تندتر را امتحان کنید که درصد استفاده از سبزیجات در آن‌ها بیشتر است. محبوب‌ترین غذاهایی که باید در این ناحیه امتحان کنید شامل الارجی، قمی، خارچو و کوپاتی می‌شود.

 

تجربه‌ای خوشمزه از بهترین غذاهای گیاهی گرجستان

 

زوگدیدی

 

 

گودائوری و مستیا برای عاشقان برف

دوست‌داران اسکی و اسنوبرد در گودائوری و مستیا می‌توانند زمان شگفت‌انگیزی را بگذرانند. گودائوری به تفلیس نزدیک‌تر است بنابراین فصل اسکی که از راه می‌رسد این منطقه به اشغال پایتخت‌نشینان در می‌آید. مستیا اما در منطقه سوانتی واقع شده و مسیرهای آن دشوارتر و مرتفع‌تر هستند. این یعنی مستیا در بیشتر موارد مقصد اسکی‌بازان حرفه‌ای است. به علاوه با رفتن به مستیا شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از مناطق دیدنی تاریخی و باستانی دیدن کنید. در این منطقه چندین مورد وجود دارد که ارزش صرف وقت و دیدن را دارند. این دو بخش ییلاقی تابستان‌ها به ییلاقات محبوب مسافران فراری از گرما تبدیل می‌شوند.

 

چگونه سفری جذاب به گرجستان سرزمین ورزش‌های زمستانی داشته باشیم؟

 

گودائوری

۱۱ تیر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 26 خرداد 1400)

نظرات کاربران