آشنایی با جنگل‌های آبی حرا در قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
آشنایی با جنگل‌های آبی حرا در قشم

تور قشم به عنوان یکی از بی‌نظیرترین مقصدهای گردشگری ایران محبوبیت بسیار زیادی در بین توریست‌ها کسب کرده است. اگر تصمیم گرفتید تا از این جزیره زیبا دیدن کنید هرگز بدون بازدید از جنگل‌های آبی حرا برنگردید. چرا که با این کار سفر شما نیمه تمام خواهد بود. اگر برنامه سفر به قشم را دارید برای آشنایی بیشتر قبل از سفر با این جنگل‌ها همراه ما باشید.

 

موقعیت جنگل‌های حرا در قشم

از نظر جغرافیایی جنگل‌های حرا در ساحل‌های نزدیک خلیج فارس و دریای عمان واقع شده‌اند. از آنجایی که این جنگل‌ها درون آب قرار دارند به آن‌ها جنگل‌های آبی نیز گفته می‌شود. برای اینکه در سفر به جزیره قشم از این جنگل‌ها دیدن کنید باید به سمت شمال غربی این جزیره بروید. از آنجایی که قشم منطقه کوچکی را اشغال کرده است با تاکسی یا اتومبیل شخصی به راحتی می‌توانید به این جنگل‌ها دسترسی داشته باشید.

 

۸ نکته کاربردی در سفر نوروزی به جزیره قشم

 Introduction to hara forests in Qeshm

 

جنگل‌های حرا در قشم

آنچه باعث جذابیت و شهرت این جنگل‌ها شده است درختان قدیمی هستند که در آن وجود دارند. این درختان ریشه در آب دارند. به دلیل اینکه درختان جنگل حرا در آب زندگی می‌کنند ریشه‌ها و ظاهر آن‌ها اندکی با درختان دیگر متفاوت است و زیبایی بسیار خاصی به آن‌ها بخشیده است. در تمامی فصل‌های سال درختان این جنگل سبز هستند و به دلیل شرایط آب و هوایی قشم هرگز خزان را تجربه نمی‌کنند.

بهترین روش برای بازدید از جنگل‌های حرا این است که قایقی را اجاره کنید و به دل جنگل‌ها بروید. حسی که قرار است در این مسیر تجربه کنید یکی از بهترین حس‌هایی است که نمی‌توان آن را توصیف کرد. آرامش حاکم در این منطقه غیر قابل وصف است.

 

دیدنی‌ترین نقاط جزیره قشم (قسمت اول)

Introduction to hara forests in Qeshm

 

درختان این جنگل طوری از درون آب رشد می‌کنند که گویی ریشه آن‌ها رو به آسمان می‌رود و جهتی خلاف جهت معمول را در پیش می‌گیرند. یکی از زیبا‌ترین منظره‌هایی که می‌توان مشاهده کرد صحنه جزر و مد دریا است که درختان تا نصفه به زیر آب می‌روند و سپس دوباره از زیر آب در می‌آیند. این اتفاق هر ۶ ساعت یکبار تکرار می‌شود و شما می‌توانید آن را مشاهده کنید. قبل از اینکه با قایق بر روی آب شناور شوید حتما از ساعت جزر و مد آب مطلع شوید. چرا که فقط در صورتی می‌توان بر روی آب رفت که سطح آب بالا آمده باشد.

 

کارهایی که می‌توان در بازدید از جنگل‌های حرا انجام داد

از آنجایی که امروزه جنگل‌های حرا به شهرت رسیده‌اند و در میان گردشگران محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند امکانات و تفریحاتی در این منطقه فراهم شده است. از جمله اصلی‌ترین تفریحات قایق‌سواری می‌باشد. قایق‌هایی در کنار آب قرار داده شده است که با پرداخت هزینه‌های آن‌ها می توانید سوار شوید و گشتی در جنگل بزنید. این قایق‌ها توسط بومیان این منطقه اجاره داده می‌شوند.

از دیگر کارهایی که در بازدید از این منطقه مشاهده خواهید کرد ماهی‌گیری است. البته این کار یکس از مشغولیت‌های بومیان این منطقه می‌باشد. به دلیل شور بودن آب جنگل‌های حرا ماهی‌هایی که از آن صید می‌شوند بسیار لذیذ هستند. 

 

سفر دریایی هیجان‌انگیز از بندرعباس به قشم

Introduction to hara forests in Qeshm

 

از جمله دیگر کارهایی که به تازگی در منطقه جنگل‌های حرا رونق پیدا کرده است نقاشی با حنا بر روی دست گردشگران است. غرفه‌ها و مغازه‌های گوناگونی در این اطراف وجود دارند که توسط بومیان قشم اداره می‌شوند. آن‌ها در این غرفه‌ها کارهای دست و محصولاتی که خودشان تهیه کرده‌اند را به فروش می‌رسانند. توریست‌ها می‌‌توانند سوغاتی‌ها و یا یادگارهایی را از این غرفه‌ها برای دوستان و آشنایان خود تهیه کنند.

 

بهترین زمان برای بازدید از جنگل‌های‌ حرا در قشم

در هر سفری گردشگران هزینه‌هایی را خرج می‌کنند. از این رو اهمیت زیادی دارد تا صحیح‌ترین زمان ممکن را انتخاب کرده باشید. چرا که انتخاب مقصد گردشگری در یک زمان مناسب می‌توانند تمامی برنامه‌های شما را به هم بریزد و شما نتوانید استفاده صحیح و کامل را از مسافرت خود بکنید. این مورد در باره سفر به قشم نیز صادق است. از این رو برای اینکه بتوانید از سفر خود به قشم حداکثر استفاده را بکنید توصیه می‌کنیم تا فصل‌های خنک سال را انتخاب کنید. زیرا قشم از نظر جغرافیایی در جنوب ایران قرار گرفته است. هوا همیشه در این منطقه گرم و شرجی است. برای اینکه گرمای هوا زیاد شما را اذیت نکند فصل‌های پاییز و بهار بهترین زمان برای بازدید از جنگل‌های‌ حرا در قشم می‌باشد.

 

معرفی ۴ هتل لوکس در جزیره قشم

Introduction to hara forests in Qeshm

 

البته از طرفی دیگر سفر کردن در فصل تابستان به دلیل گرم بودن هوا و کم بودن تعداد گردشگران می‌تواند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. هزینه‌های تفریح و سفر در این روزها نسبت به فصل‌های خنک بسیار کمتر است.

۰۴ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران