جاذبه‌های تفریحی سد چالیدره مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
جاذبه‌های تفریحی سد چالیدره مشهد

بسیاری از گردشگران تصور می‌کنند که تنها جذابیت سفر به شهر مقدس مشهد فقط محدود به بخش زیارتی آن است. اما باید بگوییم که اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید سخت در اشتباهید. چرا که سفر به شهر زیبا و عرفانی مشهد هم جنبه زیارتی دارد و هم جنبه تفریحی و سیاحتی. یکی از بهترین مکان‌های تفریحی در شهر مشهد سد چالیدره است. گردشگران می‌توانند یک روز بسیار خوب و به یاد ماندنی را برای خود و خانواده خود با رفتن به این مکان در تور مشهد رقم بزنند. اگر علاقه‌مند به گذراندن ساعاتی از سفر خود در این مکان زیبا هستید همراه ما باشید تا شما را با این مکان بیشتر آشنا کنیم.

 

سد چالیدره مشهد

امروزه با بیشتر شدن تعداد زائران مشهد تغییرات اساسی زیادی در بافت شهری و فراهم کردن امکانات تفریحی برای گردشگران ایجاد شده است. با این کار مکان‌های تفریحی زیادی برای گذراندن اوقات بیکاری زیارت‌کنندگان فراهم شده است. یکی از این مکان‌های تفریحی سد چالیدره مشهد می‌باشد که افتتاح آن به سال ۱۳۷۶ برمی‌گردد. این مکان که دارای امکانات تفریحی بسیار زیادی می‌باشد امروزه یکی از اصلی‌ترین جاها برای گذراندن اوقات خوش مسافران تور مشهد تبدیل شده است. این سد که در اصل در شهرستان طرقبه مشهد واقع شده است یکی از جاذبه‌های تفریحی و طبیعی این شهر محسوب می‌شود.

 

گشت و گذار در روستای توریستی‌ کنگ طرقبه مشهد

 سد چالیدره مشهد

 

ویژگی‌های سد چالیدره مشهد

سد چالیدره مشهد برای اولین بار تقریبا دو دهه پیش با هدف فراهم کردن آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی منطقه بر روی رودخانه جاغرق ساخته شد. گفته می‌شود ظرفیت این سد تقریبا یک میلیون لیتر می‌باشد. بعد‌ها با پیشرفت بافت شهری و بیشتر شدن تعداد گردشگران و زیارت‌کنندگان به جنبه‌های تفریحی این محوطه افزوده شد. در حال حاضر این منطقه محوطه‌ای در حدود ۱۶۰ کیلومتر مربع را اشغال کرده است. امکانات تفریحی و رفاهی در کنار زیبایی‌های طبیعی و آب و هوای تمیز و دلنشین منطقه باعث شده است تا امروزه سد چالیدره مشهد به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها از نظر زائران تبدیل شود.

 

 سد چالیدره مشهد

 

تفریحات موجود در سد چالیدره مشهد

امروزه تفریحات موجود در سد چالیدره مشهد باعث شده است تا به یکی از مناطق گردشگری و تفریحی مناسب برای تمامی گروه‌های سنی تبدیل شود. خانواده‌ها می‌توانند روزی دور از هرگونه استرس و آلودگی شهری را بعد از زیارت حرم مطهر امام هشتم در شهر مشهد را در این مکان دلنشین سپری کنند. از جمله تفریحات و امکاناتی که در این مکان فراهم شده است عبارتند از: انواع رستوران‌های شیک با منو غذایی متنوع، کافه‌هایی برای نشستن و خوردن نوشیدنی مورد علاقه، سوار شدن بر تله کابین با طول ۲۷۰ متر و لذت بردن از منظره و چشم اندازهای زیبای شهر، قدم زدن در کنار دریاچه، ماهی‌گیری، تفریح هیجان انگیز بانجی جامپینگ، زیپ لاین، سوار شدن بر ترن، استفاده کردن از آلاچیق‌های خانوادگی برای پیک نیک، سوارشدن بر قایق موتوری یا قایق معمولی و گشت بر روی آب دریاچه، غواصی و چندها تفریحات دیگر برای شادی و آرامش مسافران.

 

هیجان و لذت بر فراز آسمان در رستوران هوایی مشهد

 سد چالیدره مشهد

 

بهترین زمان برای بازدید از سد چالیدره مشهد

از نظر ما بهترین زمان برای بازدید از سد چالیدره مشهد در روزهای گرم و خوش آب و هوای سال است. چرا که در این روزها گردشگران می‌توانند از تمامی خدمات و امکانات تفریحی موجود در این منطقه استفاده کنند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که تورهای بهاری و یا تابستانه مشهد را برای رفتن به این مکان انتخاب کنید. در روزهای سرد سال بیشتر تفریحات به دلیل شرایط بد آب و هوایی تعطیل می‌باشد. در نتیجه رفتن شما به این مکان بیهوده خواهد بود.

 

۹ غذای اصیل که در سفر به مشهد باید نوش جان کنید

 سد چالیدره مشهد

 

مسیر رفتن به سد چالیدره مشهد

از لحاظ مکانی سد چالیدره مشهد در فاصله ۱۷ کیلومتری از شهر مشهد واقع شده است. برای اینکه مسیر رفتن به این مکان تفریحی را در پیش بگیرید باید به سمت جاده طرقبه حرکت کنید. برای رفتن به این مکان می‌توانید تاکسی دربست بگیرید و درخواست رفتن به این مکان را بکنید چرا که اکثر رانندگان در شهر مشهد سد چالیدره را می‌شناسند. از طرفی دیگر اگر با ماشین شخصی خود سفر کرده‌اید یکی از نرم‌افزارهای موجود بر روی تلفن هوشمند خود را روشن کنید و با آن مسیر را در پیش بگیرید.

 

۱۰ نقطه‌ی دیدنی و مهم مشهد از نگاه سایت کالچر تریپ

سد چالیدره مشهد

 

برای اینکه بتوانید از این مکان تفریحی دیدن کنید و یک روز به یاد ماندنی را برای خود و خانواده خود رقم بزنید باید بلیط ورودی تهیه کنید. هزینه تعیین شده برای بلیط ورودی که شامل سوار شدن به تله‌کابین نیز می‌باشد ۱۸ هزار تومان است. البته قبل از خرید حضوری بلیط توصیه می‌کنیم تا به صورت اینترنتی بلیط را جست و جو کنید. زیرا در برخی روزها می‌توانید بلیط‌های تخفیف خورده را با قیمتی کمتر تهیه کنید.

۰۳ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران