روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان

هر کشوری با توجه به فرهنگ‌ها و سنت‌هایی که دارد روزهای خاصی را جشن می‌گیرد و یا عزاداری می‌کند. کشور ارمنستان نیز با توجه به قدمت و پیشینه تاریخی که دارد از این قانون مستثنی نیست. از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم تا روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان را جمع‌آوری و بررسی کنیم. با مطلع بودن از این روزها گردشگران نیز می‌توانند تاریخ سفر خود با تور ارمنستان را با توجه به سلیقه خود تنظیم کنند.

 

لیست روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان

 

  • جشن سال نو در ارمنستان

از جمله معروف‌ترین روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان روز جشن سال نو می‌باشد. تحویل سال نو در تمامی کشورها با توجه به آداب و رسوم آن کشور جشن گرفته می‌شود. در کشور ارمنستان نیز که تقویم سال نو آن‌ها به صورت میلادی می‌باشد اول ژانویه را به مناسبت آمدن سال جدید جشن می‌گیرند. به دلیل این جشن کشور به مدت ۱ هفته تعطیل می‌باشد و در خیابان‌ها و مراکز خرید می‌توان شاهد جشن‌ها و تخفیف‌های ویژه‌ای به مناسبت سال جدید میلادی بود. همچنین کل شهر تزیین می‌شود و مردم شیرینی و کلوچه‌های مخصوص ارمنستان را به هم تعارف می‌کنند. این تاریخ می‌تواند یکی از بهترین روزها برای سفر با تور ارمنستان باشد.

 

  راهنمای سفر از تفلیس به ایروان 

 جشن سال نو در ارمنستان

 

  • کریسمس در ارمنستان

یکی دیگر از روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان روز کریسمس می‌باشد. چرا که مردمان ارمنستان جز اولین مردمانی بودند که به دین مسیحیت روی آوردند. به همین دلیل روز ۶ام ماه ژانویه را با دعا کردن در کلیسا‌ها و مراسم خاص دیگر با شکوه زیادی برگزار می‌کنند. یکی از رسم‌های رایج در روز کریسمس این است که کل اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و در کنار هم شام می‌خورند. غذایی که برای شام در این شب پخته می‌شود ماهی یا بوقلمون شکم پر است.

 

 ۵ دلیل برای این که کریسمس امسال را در ارمنستان جشن بگیرید 

 کریسمس در ارمنستان

 

  • روز ارتش ملی در ارمنستان

از جمله روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان روز ارتش ملی  می‌باشد که در روز ۲۸ام ماه ژانویه برگزار می‌شود. این روز به مناسبت از بین رفتن شوروی و تشکیل ارتش مستقل ارمنستان جشن گرفته می‌شود.  

 

 روز ارتش ملی در ارمنستان

 

  • فوریه سنت ساریس در ارمنستان

از جمله روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان روز عشق می‌باشد که با نام فوریه سنت ساریس در تقویم آن‌ها ثبت شده است. عشاق ارمنی‌ در این روز هدیه‌هایی را به هم تقدیم می‌کنند. عشقی که نسبت به هم دارند را جشن می‌گیرند. البته ناگفته نماند که روز دقیق این مناسبت مشخص نیست و هر سال تغییر می‌کند. از جمله جالب‌ترین کارهایی که در این روز انجام می‌دهند این است که دختران دم بخت کلوچه بسیار شوری را می‌خورند و تا صبح آب نمی‌نوشند. صبح آن روز هر پسری که برای رفع تشنگی آن‌ها آب بدهد شوهر آینده آن‌ها می‌باشد.

 

 ۸ ایده جذاب برای سفر ماه عسل به ارمنستان

 فوریه سنت ساریس در ارمنستان

 

  • روز بزرگداشت تارننداراج در ارمنستان

یکی دیگر از روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان روز بزرگداشت تارننداراج می‌باشد. این روز با نام ترندز نیز در بین مردم شناخته می‌شود. روز ترندز در ۱۴امین روز ماه فوریه برگزار می‌شود. البته این روز در تاریخ ارمنستان ریشه در باورهای آن‌ها به بت‌پرستی دارد. اما بعدها با روی آوردن آن‌ها به دین مسحیت برخی از کارهایی که در این روز انجام می‌دادند را کنار گذاشتند و کارهای جدیدی را جایگزین آن‌ها کردند. امروزه این روز را نمادی از عشق و دوری از بدی‌ها معنی می‌کنند.

 

 بهترین رستوران‌های ایروان برای خوردن غذاهای محلی

 بزرگداشت تارننداراج در ارمنستان

 

  • روز زن در ارمنستان

مردم کشور ارمنستان ۸ام مارس را که روز جهانی زن در دنیا می‌باشد را به عنوان روز زن در تقویم کشور خود ثبت کرده‌اند. مثل هر جای دیگری در این تاریخ هدیه‌هایی مثل گل و ... به زن‌ها کادو داده می‌شود. البته ناگفته نماند که روز زن و روز مادر هر دو در یک روز جشن گرفته می‌شوند.

 

 ۱۰ هاستل برتر ایروان برای اقامتی ارزان اما باکیفیت

 روز زن در ارمنستان

 

  • عید پاک در ارمنستان

از جمله مهمترین روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان عید پاک می‌باشد. این جشن به دلیل اینکه دین رسمی این کشور مسحیت می‌باشد اهمیت زیادی در بین مردمانش دارد و از جمله مناسبت‌های مذهبی به شمار می‌آید. البته روز دقیقی در تقویم برای این روز تعیین نشده است و هر ساله در یکی از روزهای ماه آوریل برگزار می‌شود. عید پاک تقریبا یک هفته طول می‌کشد و از جمله اصلی‌ترین مراسم آن‌ها رنگ کردن تخم مرغ‌ها به رنگ قرمز است. رفتن به این کشور در ایام عید پاک می‌تواند ایده خوبی به حساب آید.

 

 عید پاک در ارمنستان

 

  • یکشنبه نخل در ارمنستان

یکی دیگر از روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان یکشنبه نخل نام دارد. این روز آخرین یکشنبه قبل از عید پاک است که مردم تاج‌هایی از جنس شاخه‌های درخت بید را بر روی سر خود می‌گذارند و آمدن بهار و بیدار شدن درختان را جشن می‌گیرند.

 

 یکشنبه نخل در ارمنستان

 

  • بزرگداشت قربانیان نسل کشی در ارمنستان

از دیگر روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان ۲۴ام ماه آوریل می‌باشد. این روز نوعی عزای عمومی در تقویم ارمنی‌ها می‌باشد که به مناسبت بزرگداشت قربانیان نسل کشی در ارمنستان تعیین شده است. ارمنی‌ها در این روز به خیابان‌ها می‌آیند و گل‌هایی را در شهر ایروان در شعله ابدی می‌گذارند.

 

 راهنمای سفر ارزان به ارمنستان؛ کشور جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی

 بزرگداشت قربانیان نسل کشی در ارمنستان

 

  • روز معراج در ارمنستان

روز معراج تقریبا ۴۰ روز قبل از عید پاک در کشور ارمنستان برگزار می‌شود و یکی از روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان به حساب می‌آید. هدف اصلی این روز رواج دادن عشق و محبت در بین مردم است.

 

 روز معراج در ارمنستان

 

  • روز پیروزی و صلح و روز آزادی شوش در ارمنستان

روز پیروزی و صلح و روز آزادی شوش در ارمنستان که در تقویم در روز ۹ام ماه مه میلادی مشخص شده است به مناسبت پیروزی جنگ جهانی دوم جشن گرفته می‌شود.

 

 بهترین ماه‌های سال برای سفر به ارمنستان کدامند؟ 

 روز پیروزی و صلح و روز آزادی شوش در ارمنستان

 

  • جولای ورداور در ارمنستان

از جمله هیجان انگیزترین روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان روز جولای ورداور می‌باشد. این روز تقریبا ۱۰۰ روز بعد از عید پاک می‌باشد. آنچه این جشن را بسیار لذت بخش می‌کند مراسم آبپاشی است که مردم در پارک‌ها جمع می‌شوند و آب بازی می‌کنند.

 

 جولای ورداور در ارمنستان

 

  • روز استقلال در ارمنستان

روزی که ارمنستان توانست از اتحادیه شوروی جدا شود روز استقلال این کشور نامیده شده است. از این رو مردم ارمنستان این روز را که ۲۱ام ماه سپتامبر میلای می‌باشد جشن می‌گیرند. خیابان‌ها در این روز شور و حس و حال بسیار شاد و تجربه کردنی دارد.

 

 راهنمای سفر ۲ روزه به ایروان؛ شهر بناهای تاریخی و صورتی

روز استقلال در ارمنستان

۱۳ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران