برترین جشنواره‌های استانبول در سال ۲۰۲۰

جاذبه‌های گردشگری استانبول
برترین جشنواره‌های استانبول در سال ۲۰۲۰

استانبول در تمام طول سال سرشار از زندگی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری و جشنواره های بی‌شماری است که شهر را سرزنده و رنگارنگ نگه داشته‌اند. برخی از جشنواره های برجسته استانبول شامل جشنواره‌های فیلم ، کتاب و موسیقی است. علاوه بر این جشنواره‌های بزرگی که بیشتر به سرگرمی مرتبط هستند نیز در این شهر برگزار می‌شود: جشنواره های غذا و رقص دو نمونه از محبوب‌ترین این جشنواره ها هستند. در ادامه با برترین جشنواره های استانبول در سال ۲۰۲۰ میلادی آشنا می‌شویم تا اگر با تور استانبول راهی سفر به این شهر جذاب هستید، بتوانید برای رسیدن به فستیوال های محبوب خود، برنامه‌ریزی کنید.

 

جشنواره عروسکی استانبول (Istanbul Puppet Festival)

زمان برگزاری: میانه ماه‌های اکتبر و نوامبر

 جشنواره بین المللی عروسکی استانبول از سال ۱۹۹۸ میلادی به طور مرتب هر سال برگزار می‌شود و هدف آن آشنایی بیشتر با سنت‌های عروسکی و ترویج سنت عروسکی ترکیه به سایر نقاط جهان است. این فستیوال یازده روزه، هر سال در حوالی ماه‌های اکتبر و نوامبر برگزار می‌شود.

استانبول در این جشنواره عروسکی تاکنون میزبان بیش از ۳۰۰ گروه عروسکی و بیش از ۲۵۰۰ گروه نمایش عروسکی بوده است. با حضور در این جشنواره، فرصتی برای تماشای نمایش‌های عروسکی روسیه، فرانسه، چین، هنگ کنگ، ایران و بسیاری دیگر از نقاط جهان خواهید داشت. علاوه بر لذت بردن از نمایش عروسکی، می‌توانید در کارگاه‌های ساخت عروسک هم شرکت کنید.

 

آغاز فصل حراج در استانبول

 

جشنواره بین المللی رقص استانبول (Istanbul International Dance Festival)

زمان برگزاری: بیست و پنجم مارس تا اول آوریل

جشنواره بین المللی رقص استانبول در ماه مارس امسال برگزار می‌شود. عاشقان رقص در خارج از کشور و ترکیه فرصتی برای شرکت در کارگاه‌هایی خواهند داشت که مربیان رقص از سراسر جهان برپا می کنند.

آخرین مسابقات قهرمانی رقص ترکیه و جشنواره بین المللی رقص استانبول، دو سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۸ در هتل و مرکز کنگره Silence Istanbul برگزار شد.

 

 

جشنواره فیلم استانبول (Istanbul Film Festival)

زمان برگزاری: دهم تا بیست و یکم آوریل

جشنواره فیلم استانبول توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول (IKSV) برگزار می‌شود و در آن می‌توانید از شاهکارهای سینمای جهان تا فیلم‌های کلاسیک و فیلم‌های روز ترکیه و دنیا را به تماشا بنشینید.

این جشنواره بخش‌های زیادی دارد که در طول سالیان بعد آموزشی آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار شده است. علاوه بر دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، جلسات نقد فیلم، کارگردانی و ... نیز برگزار می‌شود.

 

کافه‌‌گردی در روزهای زمستانی استانبول

 

جشنواره کتابهای کمیاب استانبول (Istanbul Bibliopole Festival)

زمان برگزاری: فوریه ۲۰۲۰

جشنوار کتاب، هر سال با حضور ۴۰ کشور از سراسر دنیا در محله کادیکوی استانبول برگزار ‌شود. نخستین جشنواره کتاب کمیاب استانبولی  در سال  ۲۰۱۷ میلادی برگزار شد که در آن کتاب‌های کمیاب، مجله‌های قدیمی، کتاب‌های دست دوم و نقشه‌های قدیمی یافت می‌شد. در سال ۲۰۲۰ نیز قرار است این جشنواره برگزار شود.

 

 

جشنواره تئاتر استانبول (Istanbul Theatre Festival)

زمان برگزاری: نوامبر ۲۰۲۰

بیست و سومین جشنواره تئاتر استانبول در سال ۲۰۲۰ در این شهر برگزار خواهد شد. هدف این جشنواره، تاکید بر شباهت‌های بین فرهنگ‌های مختلف و نقاط مشترک هنر در بین کشورها است.در حاشیه جشنواره تئاتر استانبول برنامه‌های مختلف آموزشی نیز برگزار می‌شود. علاوه بر این می‌توانید در این جشنواره شاهد حدود ۱۰۰ اجرای رقص، سایر اجراهای صحنه‌ای و اجرای تئاتر از هنرمندان ترکی و اروپایی باشید.

 

معرفی فرودگاه‌های بین المللی استانبول

 

جشنواره قهوه استانبول (Istanbul Coffee Festival)

زمان برگزاری: نوزدهم تا بیست و دوم سپتامبر ۲۰۲۰

جشنواره قهوه استانبول، محلی است که در آن انواع قهوه از اقصی نقاط جهان با اجرای شگفت انگیز باریستاهای خارجی و ترکیه‌ای در طول جشنواره ارایه می‌شود. علاوه بر این اگر به نوشیدن قهوه علاقمند هستید، می‌توانید نکاتی را برای درست کردن قهوه با کیفیت در خانه خود یاد بگیرید و یا از فروشندگان معتبر قهوه ترک یا خارجی، برای خود خرید کنید.

 

 

جشنواره فیلم استانبولFilmekimi  (Istanbul Coffee Festival)

زمان برگزاری: چهارم تا سیزدهم اکتبر ۲۰۲۰

جشنواره فیلم استانبول که به نام جشنواره Filmekimi  معروف شده است، هر سال توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول (IKSV) برگزار می‌شود. شب‌های تماشای فیلم‌های برتر، محبوب‌ترین بخش این جشنواره برای مخاطبان است. این جشنواره پس از استانبول در آنکارا، ازمیر، بدروم و شهرهای دیگر ترکیه نیز برگزار می شود.

مانند هر جشنواره دیگری، برای حضور در جشنواره فیلم استانبول لازم است که بلیت‌ها را پیش از آغاز آن خریداری کنید تا بتوانید از فیلم‌های روز اروپا و سینمای خاور دور لذت ببرید.

 

۶ تفریح بهاری در سفر به استانبول

 

جشنواره بین المللی لاله های استانبول (International Istanbul Tulip Festival)

زمان برگزاری: اول تا سی‌ام آوریل ۲۰۲۰

گل لاله، یک بار در دوره امپراتوری عثمانی برای نام جشن بزرگی برگزیده شد. اما جشنواره‌ای که امروز در استانبول برگزار می‌شود به این سبک و سیاق برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ برگزار شد. در این جشنواره بیش از ۱۲۰ نوع لاله مختلف که در ماه آوریل شکوفا می‌شوند در پارک‌های Emirgan ، Gulhane Park ، Yildiz Park ، Beykoz Park ، Big-Little Camlica ،  Fethipasa و Hidiv Cubuklu Park استانبول زیبا و رویایی به نمایش گذاشته می‌شوند.

در طول جشنواره لاله های استانبول، فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوعی در این پارک‌ها نیز در جریان است. در حالی که هنرمندان نمایش و موسیقی زنده اجرا می‌کنند،  به ۵۰ عکاس که بهترین عکس‌های لاله را گرفته‌اند نیز جوایزی اهدا می‌شود.

 

 

جشنواره خرید استانبول (Istanbul Shopping Festival)

زمان برگزاری: حوالی ماه آوریل

جشنواره خرید استانبول توسط وزارت فرهنگ و گردشگری، فرمانداری استانبول، اتحادیه صادر کنندگان ترکیه، اتاق بازرگانی استانبول و آژانس توسعه استانبول برگزار و پشتیبانی می‌شود. این جشنواره بی تردید محبوب‌ترین جشنواره‌ای است که گردشگران در آن شرکت می‌کنند. در جشنواره خرید استانبول می‌توانید با تخفیف های ویژه از برترین برندهای ترکیه وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید.

جشنواره خرید استانبول، سومین جشنواره خرید در جهان است که پس از جشنواره های خرید در دبی و سنگاپور بیشترین توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. این جشنواره در ده مرکز خرید و البته بازار بزرگ استانبول برگزار می‌شود.

 

۷ دلیل برای بازدید از تنگه‌ی بسفر استانبول

۳۰ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران