برترین سالن‌های کنسرت در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
برترین سالن‌های کنسرت در استانبول

تور استانبول برای آن‌ها که طرفدار موسیقی هستند، مقصدی جذاب برای سفر محسوب می‌شود. شهری که در خیابان‌های معروفش، قدم به قدم هنرمندان خیابانی را خواهید دید و به غیر از سالن‌های بزرگ کنسرتی که در این شهر وجود دارد، چندین و چند سالن کوچک نیز برای چنین برنامه‌هایی پیدا خواهید کرد.

امروز البته ما بیشتر به دنبال بهترین‌ها و بزرگ‌ترین‌ها هستیم، اما سر فرصت سالن‌های کنسرت کوچک یا محل‌هایی که می‌توانید در آن به صدای آواز هنرمندان کم‌تر معروف ترکیه نیز گوش دهید، خواهیم پرداخت. اما امروز همراه ما باشید با معرفی برترین و بزرگ‌ترین سالن‌های کنسرت و برنامه‌های هنری در استانبول:

 

Zorlu Performing Arts Center

این سالن بزرگ و بسیار معروف در محله Zincirlikuyu در بشیکتاش استانبول واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه سالن‌های کنسرت و اجراهای هنری در استانبول محسوب می‌شود که بزرگ‌ترین کنسرت‌های شهر را میزبانی می‌کند. در مجموع ۷ سالن مختلف برای این مکان در نظر گرفته شده که حداقل ۳ برنامه در روز در آن‌ها برگزار می‌شود. جدا از کنسرت‌های مختلف، برنامه‌های موسیقیایی دیگر و همچنین اجراهای تئاتر برتر شهر را می‌توانید در Zorlu تماشا کنید.

آدرس: Zorlu Center, Levazim Mah. Koru Str. No:2/PSM/70 Zincirlikuyu

 

Cemil Topuzlu Open Air Theater

این مکان عملا به عنوان یک سالن کنسرت روباز در حال فعالیت است و از جمله دیگر جاهای محبوب استانبول برای کنسرت‌های بزرگ از خوانندگان معروف محسوب می‌شود. البته این محل بیشتر برای کنسرت‌های شلوغ و پر طرفدار در ایام تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کنار برنامه‌های بسیار زیاد از هنرمندان ترک، خوانندگان خارجی زیادی نیز در این محل به اجرا می‌پردازند.

 

۶ لحظه خاطره‌انگیز استانبول در سفر اول

آدرس: Harbiye, Taskisla Str. No:8, Sisli

 

Kucukciftlik Park

یکی دیگر از محل‌های روباز برای کنسرت‌های شلوغ پاپ که در منطقه شیشلی استانبول واقع شده و تابستان‌ها میزبان چندین و چند هنرمندان درجه یک داخلی و خارجی است و همیشه بلیط‌های آن به سرعت به فروش می‌رود. این مکان از آن‌ جاهای شلوغ و فوق‌العاده جذابی خواهد بود که اگر بخواهید واقعا از یک کنسرت پاپ در محیطی روباز و با جمعیتی عاشق موسیقی لذت ببرید، باید به آن‌جا بروید.

آدرس: Harbiye, Kadirgalar Ramp No:4, Macka

 

Cemal Resit Rey Concert Hall

اما اگر به جای کنسرت‌های شلوغ پاپ، به موسیقی کلاسیک علاقه دارید، حتما باید برنامه‌هایی که در Cemal Resit Rey برگزار می‌شود را دنبال کنید تا زمان اجرای هنرمند مورد علاقه خود به تور استانبول رفته و در آن شرکت کنید. این سالن کنسرت بزرگ و بسیار زیبا در اختیار شهرداری استانبول بوده و نام یکی از آهنگ‌سازان معروف ترکیه بر روی آن گذاشته شده است.

 

هتل پنج ستاره Fairmont Quasar در استانبول

آدرس: Harbiye, Dar’ul Bedayi Str. No:6, Sisli

 

Sureyya Opera House

برای آن‌ها که می‌خواهند در برنامه‌های اپرا شرکت کنند نیز سالنی عالی در استانبول وجود دارد. Sureyya Opera House یک سالن بسیار زیبا و گنجایش نسبتا کمی است که اجراهای مختلف اپرا که بیشتر به هنرمندان خارجی اختصاص دارد، در آن برگزار می‌شود. این سالن البته قدمتی طولانی داشته و آن را در سال ۱۹۲۷ ساخته‌اند اما در سال ۲۰۰۷ سالن به صورت کامل نوسازی شد و در کنار حفظ کارهای هنری صورت گرفته در آن، به تجهیزات به روز مجهز گشت.

آدرس: Bahariye Str. No:29, Kadikoy

 

Salon IKSV

این سالن بزرگ در طبقه اول و در همان بخش ورودی مجموعه فرهنگ و هنر استانبول (IKSV) واقع شده و از جمله دیگر سالن‌های مهم موسیقی و اجراهای هنری در این شهر محسوب می‌شود که برنامه‌های مختلف در کلاس‌ها و ژانرهای مختلف موسیقی در آن برگزار می‌شود. چه طرفدار موسیقی پاپ باشید، چه دنبال صدای موسیقی راک و جاز باشید و یا حتی بخواهید در فستیوال‌های موسیقیایی که استانبول آن‌ها را میزبانی می‌کند شرکت کنید، باید به سراغ Salon IKSV بروید.

 

شرایط اجاره خودرو در سفر به استانبول

آدرس: Nejat Eczacibasi building, Sadi Konuralp Str. No:5 Sishane

 

Volkswagen Arena

یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های کنسرت در استانبول، سالن Volkswagen Arena است که گنجایشی از ۴۵۰۰ تا ۵۸۰۰ نفر را دارد که بر اساس نوع برنامه و چینش صندلی‌ها این رقم متفاوت خواهد بود. این سالن مرن و لوکس دارای ۲۴ لانج خصوصی، ۸۸ بخش VIP و بسیاری امکانات دیگر است که باعث شده آن را یکی از مهم‌ترین و البته بهترین مجموعه‌های فرهنگی در کل استانبول به حساب بیاوریم. البته هزینه‌ی بالای بلیط‌های این سالن باعث شد تا تنها خوانندگان معروف ترک و همچنین خوانندگان محبوب خارجی در آن برنامه برگزار کنند و کم‌تر کنسرت کوچکی در آن برپاش شود.

آدرس: Huzur, Maslak Ayazağa Cd. 4/A, 34396 Sarıyer

۲۸ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران