بهترین سالن‌های سینما در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین سالن‌های سینما در استانبول

به دلایل فراوان از جمله نمایش داده نشدن فیلم‌های بین‌المللی و همچنین کم بودن سینماهایی در استانداردهای بالای جهانی، همیشه تماشای فیلم‌های روز در سفر، یکی از تجربه‌های درخشان از تعطیلات ما به شمار می‌رود. تور استانبول از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان محسوب می‌شود و خوشبختانه چندین و چند سالن‌ سینمای عالی دارد که ما تنها چند نمونه از برترین‌های آن‌ها را در مقاله‌ی امروز به شما معرفی می‌کنیم.

 

Cinemaximum

Cinemaximum بدون ترتیب بهترین و محبوب‌ترین مجموعه‌ی سینمایی در استانبول و کل ترکیه است و شما می‌توانید سالن‌های سینمای پرتعداد آن را نه تنها در استانبول، بلکه در دیگر بخش‌های ترکیه نیز مشاهده کنید. هر کدام از مجموعه‌ سینمایی‌های Cinemaximum دارای چندین سالن مختلف است که فیلم‌های روز دنیا با کیفیت بالا در سالنی مجهز و به زبان اصلی و زیرنویس ترکی در آن پخش می‌شوند. شما می‌توانید Cinemaximum را در چند مرکز خرید بزرگ استانبول همچون مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول و زورلو سنتر پیدا کنید. در ایستینیه پارک، مجموعه‌ی سینمایی Cinemaximum شامل سالن IMAX و سالن سه بعدی می‌شود و تقریبا در تمام مجموعه‌های سینمایی این برند، می‌توانید سالن‌های VIP را نیز پیدا کنید.

 

تفریحات و جاذبه‌های آبی در استانبول

Cinetech

یکی دیگر از مجموعه‌های سینمایی بسیار معروف در استانبول، Cinetech است که به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر قرار است فیلمی را در سالن‌های این برند ببینید، مجموعه سینمایی Cinetech در "مرکز خرید استانبول" را برای این کار انتخاب کنید. به غیر از سالن‌‌های VIP، سالن‌های متنوع دیگری در Cinetech وجود دارد که همگی از صدای دالبی بسیار با کیفیت برخوردار بوده و همچنین شما می‌توانید فیلم‌های روز دنیا را با کیفیت سه بعدی نیز در این مکان تماشا کنید.

Cinema Pink

ترکیه از منظر برندهای معتبر پخش فیلم و مجموعه‌های سینمایی به هیچ وجه چیزی کم ندارد و Cinema Pink نیز یکی دیگر از گزینه‌های پر تعدادی است که شما می‌توانید در مجموعه‌ سالن‌های آن به تماشای فیلم‌های روز دنیا، فیلم‌های ترکی و فیلم‌های اروپایی با زبان اصلی و زیرنویس ترکی بپردازید. Cinema Pink در بخش‌های مختلفی از استانبول شعبه‌های زیادی دارد، اما شاید بتوان به عنوان مثال از مجموعه سینمایی Cinema Pink در مرکز خرید Akmerkez نام برد که یکی از موارد کامل با سالن‌های متعدد است. مرکز خرید Carousel و Akmerkez MET Opera از دیگر جاهایی هستند که شما در آن‌ها می‌توانید سالن‌های Cinema Pink را پیدا کنید.

 

۶ تفریح خیابانی در سفر به استانبول

Cinetime

Cinetime اگر چه برندی به بزرگی دیگر گزینه‌های لیست ما نیست و تقریبا در هر شهر بزرگ یک مجموعه‌ی سینمایی دارد، اما همان یکی نیز استاندارد بالایی داشته و از بهترین‌ها محسوب می‌شود. سالن‌های سینمای Cinetime را می‌توانید در مرکز خرید ÖzdilekPark پیدا کنید. این مجموعه در مرکز خرید یاد شده، ۱۰ سالن مختلف دارد که شامل پرده‌های دو بعدی و سه بعدی می‌شوند. در این مکان نیز فیلم‌ها به زبان اصلی و با زیرنویس ترکی به نمایش در می‌آیند و همچنین جدا از فیلم‌های ترک، فیلم‌هایی از شرق دور نیز همیشه به سالن‌های Cinetime راه پیدا می‌کنند.

Sinebu

دو سینمای آخری که می‌خواهیم در این نوشته به شما معرفی کنیم، در واقع سالن‌های مستقل بوده که در استانبول فعالیت می‌کنند. یکی از معروف‌ترین جاها برای علاقه‌مندان به سینما در استانبول، مجموعه سینمایی Sinebu است. این مکان در واقع یک دانشگاه سینما است که مجموعه‌ای سینمایی در آن ساخته شده و در طول هفته ۴ روز به پخش فیلم می‌پردازد. ۴ سالن سینمای Sinebu فیلم‌هایی از سال‌های مختلف و کشورهای متفاوت را پخش می‌کند که همه زبان اصلی و زیرنویس ترکی هستند. کیفیت پخش و سالن سینما بسیار عالی بوده و دکوری هنرمندانه دارد و همچنین چند فیلم روز به همراه فیلم‌های بسیار خوبی از سال‌های گذشته در آن‌ها پخش می‌شود.

 

تفریح و خرید در تم پارک Isfanbul استانبول

آدرس: SineBU Boğaziçi University Cinema Hall North Campus New YADYOK Building Floor: 1 34342 Bebek

 

Kadikoy Sinemasi

این مکان قبلا با نام Rexx Cinema شناخته می‌شد و یکی از جاهایی در استانبول است که اهالی سینما و آن‌ها که علاقه‌مند به شاهکارهای هنر هفتم هستند، می‌پسندند در سالنش به تماشای فیلم بپردازند. در Kadikoy Sinemasi فیلم‌های روز سینمای جهان به نمایش گذاشته نمی‌شود و شاهکاهای سینمایی در سال‌های متفاوت به روی پرده می‌رود.

این مکان از نظر فرهنگی جایگاهی ویژه در استانبول دارد. در واقع سالنی که Kadikoy Sinemasi در آن واقع شده، در دهه ۷۰ میلادی یک سالن تئاتر بود تا این که در سال ۲۰۱۸ یک بازسازی کامل روی آن صورت گرفت و به این شکلی که الان هست، نوسازی شد. فیلم‌های خاص و متفاوت سینما بر روی پرده‌ی سالن سینمای Kadikoy Sinemasi به روی پرده می‌رود که از جمله آن‌ها می‌توان در حال حاضر به Mulholland Driveاشاره کرد. شما می‌توانید همیشه لیست فیلم‌هایی که در روزهای مختلف پخش می‌شود را از سایت این سینما دنبال کنید.

 

بهترین مکان‌ها در استانبول برای دویدن و تفریح

آدرس: Osmanağa Mahallesi, General Asım Gündüz Cad. Kadıköy Pasajı No: 25 Kadıköy

۱۷ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران