سفر ۴۸ ساعته به جزیره سامویی در تایلند

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
سفر ۴۸ ساعته به جزیره سامویی در تایلند

سامویی از زیباترین نقاط تایلند است و به همین دلیل هم سالانه گردشگران زیادی برای دیدنش، به این گوشه از کشور می‌روند. بسیاری از تورها به سامویی به صورت ترکیبی برگزار شده و گردشگران ابتدا از بانکوک بازدید می‌کنند و سپس رهسپار سامویی می‌شوند. به همین خاطر عموما ۲ تا ۳ روز در این جزیره‌ی جذاب خواهید بود. همین دلیل پست ماست تا به شما بگوییم چطور دو روز عالی در سامویی داشته باشید!

قبل از هر چیز، بهترین زمان برای بازدید از سامویی چه موقعی از سال است؟

بین ماه دسامبر تا آوریل، تقریبا تمامی روزها آسمان صاف و هوا گرم است و سواحل مملو ازجمعیت خواهد بود. اما بین ماه اکتبر تا نوامبر باران‌ها از راه می‌رسند، اما همین باران‌ها هم عموما یک روز بیشتر به طول نمی‌انجامند و اگر نیاز باشد، هنوز می‌توان سفری خوب به سامویی داشت. در نظر بگیرید که در این ایام، هزینه‌های سفر به سامویی نیز بسیار کاهش می‌یابد.

 

روز اول

 

بازدید از معابد سامویی

بعد از این که یک صبحانه عالی خوردید، روز خود را با ماجراجویی در دل یک معبد زیبا آغاز کنید. نیازی به تورها گردشی نیست، کافی است سوار تاکسی شوید و از راننده بخواهید تا شما را به معبد "بودای بزرگ" ببرد. Wat Phra Yai معبد دیگری است که در همان نزدیکی واقع شده و شما می‌توانید در وهله بعد، از آن جا نیز بازدید کنید. Wat Plai Laem نیز زیاد دور نیست و اگر برنامه ندارید روز اول وقت زیادی در ساحل صرف کنید، می‌توانید از این مجموعه‌ی بزرگ و دیدنی نیز دیدن نمایید.

 

 چرا سامویی مقصدی عالی برای سفرهای خانوادگی است؟ 

 جزیره سامویی

 

بازدید از آبشار Na Muang

این آبشار حدودا یک ساعت از معبد بودای بزرگ فاصله دارد. آبشاری دیدنی که می‌توانید در آن به آبتنی هم بپردازید و روشی عالی برای تکاندن خستگی‌های سفر شما با تور تایلند است. در نظر داشته باشید که شما نیازی نیست به کسی برای ورودی به آبشار پول پرداخت کنید و به کسانی که از شما پول می‌خواهند نیز چیزی ندهید.

 

 جزیره سامویی

 

غذاهای خیابانی در روز اول

بعد از این که بعد از ظهر بعد از بازگشت از آبشار ناهاری خوردید و تن به سواحل زدید، وقت آن است که از بازارهای شبانه سامویی بازدید به عمل آورید و برای شام غذای خیابانی میل کنید. غذاهای خیابانی متنوع تایلندی در سامویی نیز خوش می‌درخشند و شما می‌توانید آن‌ها را در هر گوشه‌ای از جزیره پیدا کنید. بهتر است شب اول به فکر جشن‌های نیمه شب نباشید تا صبح، سرحال سفر خود راادامه دهید.

 

  خوشمزه‌ترین غذاها را در کدام رستوران‌های ساموئی بخوریم؟ 

 جزیره سامویی

 

روز دوم

 

تور نیم روزه‌ی جزیره گردی

تور جزیره گردی و بازدید از ۴۲ جزیره‌ی کوچک و بزرگ پارک دریایی آنگ تونگ را به هیچ وجه از دست ندهید. این تورها با راهنمای انگلیسی زبان همراه است، به شما تجهیزات اسنورکلینگ داده می‌شود و جاهایی برای شنا و آبتنی در نظر گرفته می‌شود، شامل ناهار می‌شود و همه‌ی این‌ها با همان هزینه‌ی اولیه اتفاق می‌افتد و نیازی به هزینه‌ی اضافه نخواهد بود.

 

  ۱۰ تور جذاب که در سفر به ساموئی می‌توانید در آنها شرکت کنید 

 جزیره سامویی

 

غروب آفتاب در ساحل لیپا نوی

بعد از این که از تور جذاب جزیره گردی برگشتید، بهتر است برای دیدن یک غروب آفتاب دیدنی در ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر به ساحل فوق‌العاده دیدنی لیپا نوی بروید که درست بعد از ساحل معروف نیکی واقع شده. این جا بهترین منطقه در سامویی برای تماشای یک غروب دیدنی است.

 

جزیره سامویی

 

پایکوبی تا پاسی از صبح

حضور در یکی از جشن‌های جذابی که در کلاب‌های سامویی برگزار می‌شود، می‌تواند حسن ختامی جذاب برای سفر دو روزه‌ی شما به سامویی باشد. ARK  بهترین مکان برای چنین جشنی است، جایی که همیشه شلوغ بوده و جوانان زیادی در آن جا حضور دارند، انواع نوشیدنی سرو می‌شود و صدای موسیقی‌اش تا ۲ صبح خاموش نمی‌شود.

 

 ۷ باشگاه ساحلی ساموئی که در آنها می‌توانید شبانه‌روزی خوش بگذرانید 

 جزیره سامویی

 

دیگر فعالیت‌هایی که می‌توانید در سامویی تجربه کنید

اگر به هر دلیل با بعضی از انتخاب‌ها ما موافق نبودید، همیشه می‌توانید دیگر فعالیت‌های موجود در سامویی را امتحان کنید. از جمله انواع بازی‌های آبی که می‌توانید وقت خود را به آن‌ها اختصاص دهید، به دیدن آبشار دیدنی دیگر جزیره با نام هین لاد بروید یا این که از دهکده‌ی ماهیگی بوپوت دیدن کنید.

۰۸ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران