بازدید از موزه آب مشهد مقدس

جاذبه‌های گردشگری مشهد
بازدید از موزه آب مشهد مقدس

همواره در تمامی سفرها برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخچه شهر یا کشوری که به آن سفر می‌کنیم موزه‌ها جذابیت زیادی دارند. در سفر با تور مشهد نیز علاوه بر قصد زیارت حرم امام هشتم می‌توان از مکان‌های تاریخی و دیدنی دیگری نیز بازدید کنید. با این کار در اصل نهایت استفاده را از زمانی که در سفر هستید خواهید کرد. شهر مشهد یکی از شهرهای تاریخی و مقدس کشور عزیزمان می‌باشد. از این رو موزه‌های متعددی در آن وجود دارند که آثار تاریخی و ارزشمندی را به نمایش گذاشته‌اند. موزه آب مشهد یکی از این موزه‌های بی‌نظیر است که قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد و دیدن آن را به هر گردشگری توصیه می‌کنیم. همراه ما باشید تا شما را بیشتر با این موزه دیدنی آشنا کنیم.

 

معرفی موزه آب مشهد

موزه آب یکی از مهم‌ترین و به‌نام‌ترین موزه‌های شهر مشهد می‌باشد. همان‌طور که از نامش می‌توان متوجه شد این موزه تحت نظر سازمان آب و فاضلاب استان خراسان است. گفته‌ می‌شود که موزه آب با هدف حمایت از مصرف بهینه آب در سال ۱۳۸۷ افتتاح شده است. در این موزه قنات‌ها، سدها، یخدان‌ها و آب انبارهای قدیمی که آب آشامیدنی و مصرفی مردم از آنها تهیه میشد به نمایش گذاشته شده‌اند. گردشگران می‌توانند با بازدید از این موزه با شیوه‌های آبرسانی در دوره‌های مختلف تاریخ آشنا شوند.

 

معرفی ۵ جاذبه و مکان مذهبی در مشهد

موزه آب مشهد

 

 علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار قدیمی و تاریخی سیستم‌های آبرسانی در این موزه اهمیت و ارزش بالای آب به بازدید کنندگان روشن می‌شود. همچنین راهکارهای مقابله با مشکلات کم آبی نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است. این موزه مکان مناسبی برای بزرگسالان و البته کودکان است. اگر در زمان تعطیلی مدارس به مشهد سفر نکرده باشید به احتمال زیاد شاهد بچه مدرسه‌هایی باشید که از سمت مدرسه برای بازدید به این موزه آورده شده‌اند.

 

اهمیت موزه آب مشهد

از آنجا که کشور ایران کویرهای زیادی را شامل می‌شود و در طول تاریخ همیشه با خطر بی‌ابی مواجه بوده است موزه آب مشهد را افتتاح کردند. از همان ابتدا این موزه با هدف آگاه سازی و آموزش مردم در ارتباط با مشکلات مربوط به کم‌آبی و حتی بی‌آبی تاسیس شد. امروزه تقریبا ۱۰ سال است که از افتتاح این موزه می‌گذرد. در این ۱۰ سال موزه آب توانسته است با حمایت‌های سازمان آب به هدف اصلی خود برسد و در میان مردم و حتی دولت اهمیت زیادی پیدا کرده است. سالانه گردشگران زیادی به بازدید از این موزه می‌روند.

 

هیجان و لذت بر فراز آسمان در رستوران هوایی مشهد

 موزه آب مشهد

 

راه‌های دسترسی به موزه آب مشهد

از آنجایی که موزه آب مشهد تحت نظر سازمان آب و فاضلاب می‌باشد در کنار این سازمان ساخته شده است. گردشگران می‌توانند به راحتی و از روی نقشه اداره آب و فاضلاب را پیدا کنند و مسیر موزه آب را در پیش بگیرند. البته به دلیل اینکه اکثر گردشگران دوست دارند از این موزه تاریخی دیدن کنند وسیله حمل و نقل برای این مسیر تعبیه شده‌اند. از جمله آسان‌ترین راه‌های دسترسی به آن کرایه تاکسی به صورت دربست است. البته پیشنهاد می‌کنیم قبل از نشستن در تاکسی در مورد کرایه صحبت کنید. علاوه بر آن اگر احساس می‌کنید در نزدیکی‌های این موزه هستید پیاده‌روی نیز ایده خوبی می‌باشد. چرا که علاوه بر رسیدن به مقصد می‌توانید گشتی در شهر بزنید و با بافت شهری مشهد بیشتر آشنا شوید. سازمان آب و فاضلاب تقریبا در نزدیکی‌های راه‌آهن مشهد واقع شده است. تقریبا یک ربع ساعت طول می‌کشد که مسیر راه‌آهن تا این موزه را به صورت پیاده بپیمایید.

 

بهترین زمان سفر به مشهد مقدس

 موزه آب مشهد

 

هزینه ورود به موزه آب مشهد

بازدیدکنندگان نباید نگران هزینه بلیط ورودیه باشند. چرا که مثل تمامی موزه‌های ایران این موزه نیز هزینه ورودی بسیار ناچیزی دارد. قیمت بلیط برای کودکان و بزرگسالان یکسان است. البته تمامی هزینه‌های ورود به موزه آب مشهد صرف حفظ و نگه‌داری این مکان می‌شود. شما نیز با خرید بلیط سهمی در این کار خواهید داشت.

 

۷ موزه معروف شهر مشهد که باید به دیدن آنها بروید

 موزه آب مشهد

 

سخن آخر

موزه مشهد از جمله بهترین و جذاب‌ترین موزه‌هایی است که می‌توانید در تور مشهد از آن دیدن کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا این موزه را در ابتدای لیست گردشگری خود قرار دهید تا برای بازدید از مکان‌های دیگر مشتاق‌تر شوید. از دیگر موزه‌هایی که می‌توانید در این سفر تفریحی و زیارتی دیدن کنید موزه بزرگ خراسان، حمام مهدی قلی بیگ، باغ موزه نادری، موزه توس، موزه نان و ... می باشد.

۳۰ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران