اولین موزه‌ی سلفی در دبی بازگشایی شد

جاذبه‌های گردشگری دبی
اولین موزه‌ی سلفی در دبی بازگشایی شد

موزه‌ی سلفی ایده‌ای است که در سال‌های اخیر در چند شهر مهم گردشگرپذیر دنیا پیاده‌سازی شده و با توجه به گشترش پدیده‌ی سلفی و عکاسی با موبایل، تعداد بی‌شماری از مردم از آن استقبال کرده‌اند. موزه‌ی سلفی در واقع سالن‌هایی با تم‌های مختلف است که دکورهای زیبایی دارند و شما برای گرفتن عکس‌هایی جذاب و رنگارنگ به آن‌جا مراجعه می‌کنید. موزه‌ی سلفی دبی با نام The Selfie Kingdom شاید بهترین در دنیا نباشد، اما قطعا یکی از بهترین‌ها است و با سالن‌های متعدد و دکورهای زیبایش، می‌تواند چند یادگار رنگارنگ از سفرتان با تور دبی، برایتان به جای بگذارد.

 

کوتاه در مورد The Selfie Kingdom

The Selfie Kingdom در نزدیکی مرکز Expo ۲۰۲۰ قرار گرفته و تنها چند روزی از بازگشایی آن در دبی می‌گذرد. محلی که با الهام از موزه‌های معروف سلفی در دنیا از جمله موزه نیویورک یا کوالالامپور ساخته شده و در آن سعی کرده‌اند که از به جای استفاده از یک تم واحد، از چند تم مختلف برای سالن‌ها استفاده کنند. به همین خاطر شما در آن هم اتاقی با شکلات‌های بزرگ می‌بینید و هم سالنی که با طرح‌های سه بعدی، عکس‌هایی با خطای دید را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

 تفریحات رایگان در دبی برای سفری لذت‌بخش‌ 

موزه سلفی دبی

 

به گفته مسئولان این موزه، برای این که جو این مکان همیشه تازگی داشته باشد، هر چند ماه سالن‌ها دوباره طراحی شده و از نو دکوربندی می‌شوند. همچنین در صورت نیاز می‌توان سالن‌ها را برای عکاسی خاص همچون عروس و داماد، برای عکس‌های جشن تولد و ... نیز رزرو کرد. شما می‌توانید در این مکان هم از دوربین استفاده کنید و از هم گوشی، اگر نیاز بود امکان همراه آوردن دسته سلفی را نیز دارید و عکاسان حرفه‌ای نیز در محل حضور دارند که می‌توانند از شما عکس‌هایی زیبا بگیرند.

 

سالن‌های حال حاضر The Selfie Kingdom

همانطور که گفتیم، سالن‌های The Selfie Kingdom ممکن است چند ماه دیگر تغییر کند، اما در حال حاضر شما می‌توانید تک به تک در سالن‌ها عکاسی کنید یا ابتدا همه را ببینید و سپس در هر کدام که خواستید عکاسی را آغاز کنید. برای مثال یکی از سالن‌ها تم شکوفه‌های گیلاس را دارد، درست شبیه به چیزی که در بهارِ ژاپن می‌بینید. سالن آبنبات‌ها و شکولات‌ها هم دیدنی است و دارای یک استخر توپ‌های سفید است که از جمله بهترین جاها برای عکاسی در این موزه به شمار می‌رود، اما همانطور که گفتیم -اگر چه دکور بسیار زیباست- کیفیت دکورها به پای موزه‌ی نیویورک یا کوالالامپور نمی‌رسد. این مهم آن‌جا خودنمایی می‌کند که اتاق‌ها با تمی یکسان را در محل‌های مختلف مقایسه می‌کنیم.

 

 تورهای خاطره‌انگیز اتوبوس‌های روباز دبی 

موزه سلفی دبی

 

یکی از سالن‌ها که تمی زیبا دارد، مربوط به دیواره‌هایی با طرح‌های مختلف است که می‌توانید جلوی آن‌ها عکس بگیرید و به فرشته، شیطان یا چیزهای مختلف دیگر تبدیل شوید. همچنین سالنی مملو از خرس‌های عروسکی هم هستند که نمونه‌ی آن تقریبا در تمامی موزه‌های سلفی پیدا می‌شود.

 

 ۶ فعالیت برتر خانوادگی در تابستان دبی 

موزه سلفی دبی

 

از دکورها و طرح‌های این چنینی در سالن‌های مختلف که بگذریم، سالنی که با چندین طرح سه بعدی پر شده هم جذاب است که اکثرا حال و هوای خود دبی را دارند و در آن‌ها المان‌های شهر دیده می‌شود. سالن مربوط به توپ‌های بزرگ بیلیارد، صندلی شاهانه، اتاق خواب کارتونی و ... نیز از دیگر بخش‌های این موزه‌ی زیبا هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورید.

 

هزینه‌ی حضور در The Selfie Kingdom

در حال حاضر هزینه‌ی ورودی برای افراد بزرگسال ۵۵ درهم و برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال ۴۵ درهم است. البته هزینه‌های اضافی به سلیقه شما خواهد بود، مثلا می‌توانید یک عکاس حرفه‌ای حاضر در موزه را استخدام کرده تا در تمامی سالن‌ها از شما عکس‌های زیبا بگیرد که البته این کار برایتان ۷۵۰ درهم به ازای هر ساعت هزینه در بر خواهد داشت.

 

 هزینه‌ی سفر به دبی چقدر خواهد بود؟ 

موزه سلفی دبی

 

در پایان

دبی هر لحظه در حال پیشرفت است و همیشه می‌توان منتظر یک جاذبه جدید بود. موزه‌ی سلفی The Selfie Kingdom از جمله این جاذبه‌های جدید است که مطمئنا ساعاتی بسیار دلچسب را برایتان رقم می‌زند. دکورهایش زیبا و رنگارنگ است و کوچک و بزرگ در آن می‌توانند عکس‌هایی زیبا بگیرند. قیمت ورودی آن نیز با توجه به ورودی جاهای مختلف در دبی، مناسب به نظر می‌رسد.

۰۵ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران