یانار داغ، دیدنی‌ترین کوه باکو در آذربایجان

جاذبه‌های گردشگری باکو
یانار داغ، دیدنی‌ترین کوه باکو در آذربایجان

تور باکو با داشتن مزیت‌های زیادی از جمله ارزان بودن و نزدیک بودنش به کشور ما برای ایرانیان یکی از محبوب‌ترین تورها محسوب می‌شود. گردشگران با هر سلیقه‌ای که دارند می‌توانند در سفر خود به باکو لحظات خوشی را داشته باشند. وجود موزه‌های تاریخی و سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری طبیعی از جمله مکان‌هایی هستند که گردشگران می‌توانند در باکو از آن‌ها بهره‌مند شوند. یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های طبیعی باکو یانار داغ یا کوه سوزان می‌باشد که در این نوشته قصد داریم به معرفی بیشتر آن بپردازیم.

 

کوه یانار داغ (Yanar Dag)

کوه یانار داغ یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین کوه‌های آذربایجان می‌باشد که در پایتخت این کشور یعنی شهر باکو واقع شده است. این کوه علاوه بر اینکه در بین گردشگران تور باکو بسیار شناخته شده است در دنیا نیز به شهرت جهانی رسیده است. چرا که یکی از کوه‌های آتشفشانی فعال دنیا به حساب می‌آید. این کوه از لحاظ موقعیت جغرافیایی از شهر باکو تقریبا ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و در قسمت شمال شرقی آن واقع شده است. به دلیل اینکه همواره شعله‌های آتش در آن دیده می‌شود نام یانار داغ را به خود اختصاص داده است. یانار داغ در فارسی به معنای کوه سوزان است.

 

معرفی بهترین محله‌های باکو

 Yanar Dag

 

دلیل شهرت کوه یانار داغ چیست؟

شما هر موقع که قصد بازدید از کوه یانار داغ را داشته باشید شاهد شعله‌های روشن آن خواهید بود. به همین دلیل توانسته است در میان بومیان آذربایجان و همچنین گردشگران خارجی شهرت زیادی داشته باشد. شعله‌هایی که در این کوه روشن هستند باعث شده است تا مردم از آن به عنوان یک کوه مقدس نام ببرند. حتی عده‌ای بر این باورند که این کوه بیماران را شفا می‌دهد. نکته شگفت انگیز اینجاست که در تمامی ایام سال، حتی در روزهای بارانی و برفی شعله‌های اطراف یانار داغ خاموش نمی‌شوند. البته این شعله‌ها دلایل علمی دارند و تمامی خرافاتی که تعریف می‌شوند افسانه‌ای بیش نیستند. این شعله‌ها به دلیل گازهایی که از دل این کوه آتشفشانی خارج می‌شوند روشن هستند. حتی شما در حین بازدید از این کوه می‌توانید بوی شدید گازهایی که از درون زمین خارج می‌شوند را استشمام کنید.

 

 آشنایی با کاخ شیروان شاه باکو

Yanar Dag

 

بهترین زمان بازدید از یانار داغ

از آنجایی که شعله‌های یانار داغ همیشه روشن هستند در هر فصل و هر روز از سال می‌توانید آن را بازدید کنید. ولی از لحاظ ساعت بازدید توصیه می‌کنیم تا موقع غروب خورشید در این مکان حضور داشته باشید. چرا که در این ساعات منظره فوق‌العاده‌ای را مشاهده خواهید کرد که حتی می‌توانید عکس‌های جالبی را برای خود ثبت کنید. در اطراف یانار داغ کافه‌های زیادی قرار دارند که می‌توانید با یک نوشیدنی محبوب از خود پذیرایی کنید و لحظات خوشی را برای خودتان در این سفر رقم بزنید.

 

۶ هتل ارزان قیمت برای سفر به باکو

Yanar Dag


تاریخچه یانار داغ

یانار داغ تاریخچه‌ای بسیار قدیمی دارد. چرا که از هزاران سال پیش این کوه آتشفشانی وجود داشته و همواره شعله‌های آن با ارتفاع ۱۰ متری روشن بوده‌اند. امروزه با پیشرفت علم و بالا رفتن اطلاعات عمومی مردم علت این شعله‌ها برای گردشگران روشن شده است ولی در طول تاریخ داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد آن نقل شده است. همچنین برای زرتشتیان و بومیان همواره مکان مقدسی بوده است. گفته می‌شود روزی چوپانی تکه آتشی را بر حسب اتفاق در این مکان روشن می‌کند و دیگر هرگز آن آتش خاموش نمی‌شود.

 

 Yanar Dag

 

مسیر دستیابی به کوه یانار داغ

کوه یانار داغ در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر باکو واقع شده است. به همین دلیل گردشگرانی که با تور باکو به این کشور سفر کرده‌اند می‌توانند به راحتی از این مکان عجیب و شگفت‌انگیز بازدید کنند. به دلیل اینکه یانار داغ از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی در باکو به حساب می‌آید وسایل حمل و نقل عمومی متعددی را برای رفتن به آن تعبیه کرده‌اند. گردشگران نیز می‌توانند به راحتی از این وسیله‌ها استفاده کنند. برای اینکه بتوانید بدون دردسر و به صورت مستقیم به سمت این کوه بروید بهتر است خود را به اتوبان  بیناگادی بالاخانی برسانید.

 

معرفی هیجان انگیزترین بازارهای خیابانی باکو

Yanar Dag

 

البته در اطراف یانار داغ جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز از جمله رودخانه‌های آب معدنی وجود دارند که پیشنهاد می‌کنیم در بازدید خود از یانار داغ از این روخانه‌ها نیز دیدن کنید و از خواص درمانی آن‌ها بهره‌مند شوید. فاصله این رودخانه‌ها از یانار داغ تقریبا ۲۰۰ متر می‌باشد و با پیاده‌روی می‌توانید به آن‌ها برسید. شما شاهد بومیان این منطقه نیز خواهید بود که از خواص درمانی آب‌های گوگردی استفاده می‌کنند.

۰۸ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران