معرفی منطقه شیشلی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی منطقه شیشلی استانبول

استانبول به عنوان یکی از شهرهای مهم ترکیه، همواره مورد توجه گردشگران است. برخی از افراد وقتی به سفر می‌روند دلشان می‌خواهد به بهترین اماکن گردشگری، رستوران‌های شیک و مراکز خرید لوکس بروند. اگر جزو چنین افرادی هستید که با تور استانبول قصد سفر کرده‌اید، منطقه شیشلی یکی از مناطق لوکس و جذاب استانبول است که بهتر است سری به آن بزنید.

منطقه شیشلی تقریبا به میدان تکسیم، مرکز توریسم استانبول، نزدیک است. از امنیت خوبی برخوردار است، به طوری که هتلتان در این منطقه باشد، شبانه پس از گشت و گذار در شهر به راحتی می‌توانید به هتل باز گردید و یا اگر در هتل‌های نزدیک میدان تکسیم اقامت کرده‌اید که می‌توانید با پای پیاده از آنجا عبور کنید. مراکز خرید بسیار شیکی دارد و رستوران‌های آن ارزش امتحان کردن غذاهای ترکی را دارد.

 

شیشلی استانبول

این منطقه در بخش اروپایی استانبول واقع شده است و پر از هتل‌های ۵ ستاره، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، موزه‌ها، کلیساها و مساجد است. در کنار این جاذبه‌ها، این محله نشان دهنده فرهنگ معاصر ترکیه است. از نظر معماری، ساختمان‌های قابل توجهی دارد که ترکیبی از معماری اروپایی مدرن و سنتی می‌باشد. همچنین دسترسی به این منطقه هم مناسب است و می‌بایست از میدان تکسیم از مسیرهای فرعی و کوچه پس کوچه‌ها گذر کرده تا به آنجا برسید و از تاکسی و دیگر وسایل نقلیه کمک بگیرید.

 

 ۸ تفریح گردشگری ناب برای بازدید از خیابان تکسیم استانبول

شیشلی استانبول


رستوران‌های منطقه شیشلی جزو رستوران‌های خوب و شیک استانبول محسوب می‌شوند. اگر مایل به صرف غذا در یک رستوران محلی باشید که با فرهنگ و غذای غرب آشناتر شوید، رستوران دلیکتِسِن Delicatessen که در Nisantasi واقع شده گزینه خوبی است. در صورتی که بخواهید یک غذای سنتی ترکی را امتحان کنید، رستوران نیشنتاشی کوش باشی بهترین انتخاب در این محله می‌باشد. علاقه‌مندان به کافی شاپ که می‌خواهند یک قهوه ترک خوب بخورند، می‌بایست کافه عشق را امتحان کنند. این کافه انواع قهوه و صبحانه مفصلی سرو می‌کند، بهتر است یک بار به آنجا سر بزنید.

 

شیشلی استانبول


مراکز خرید واقع در منطقه شیشلی


مرکز خرید جواهیر cevahir

مرکز خرید جواهیر یکی از معروف‌ترین مراکز خرید استانبول است که بیش از ۳۰۰ مغازه و رستوران دارد و بزرگ‌ترین فروشگاه ترکیه به شمار می‌آید. این مرکز خرید ۶ طبقه است که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد. مجموعه‌ای از بهترین برندهای خارجی و داخلی، انواع رستوران‌ها، سینماست و همچنین دومین ساعت بزرگ دنیا را داراست.

 

 با بهترین خیابان‌های خرید استانبول آشنا شوید

 cevahir


قصر اهلامور Ihlamur

اگر جزو علاقه‌مندان تاریخ هستید، دیدن این کاخ سلطنتی عثمانی را از دست ندهید. این بنا ترکیبی از معماری غربی و معماری ترکی قرن نوزدهم است. علاوه بر تماشای معماری و زیبایی این بنای قصر مانند می‌توانید به کافه‌های محوطه آن نیز رفته و قهوه و شیرینی میل کنید.

 

 Ihlamur


کانیون شاپینگ مال Kanyon Shopping Mall

مرکز خرید کانیون استانبول نمونه کوچکی از مرکز خرید جواهیر است که خواهید توانست از مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها استفاد کنید و از باغچه‌ها و ایوان‌ها و معماری مدرن آن لذت ببرید.

 

 Kanyon Shopping Mall

 

جاذبه‌های گردشگری منطقه شیشلی


پارک ماچکا

پارک ماچکا علاوه بر فضای سبز و زیبایی‌های طبیعی یک تله کابین دارد که از بالای شهر استانبول می‌گذرد و تا میدان تکسیم می‌رسد. شما می‌توانید با استفاده از این تله‌کابین کل شهر را از بالا تماشا کنید و تا به مقصد خود می‌رسید از مناظر لذت ببرید.

 

  سفر به استانبول و بازدید از پارک جنگلی بالیکایالار 

 پارک ماچکا


گالری هنر مدرن ماچکا

اگر جزو علاقه‌مندان به هنر هستید و به هر شهری می‌روید فرهنگ، تاریخ و هنر آن برایتان مهم است و به مراکز فرهنگی، هنری آن سر می‌زنید، به گالری هنر مدرن ماچکا بروید. در این گالری فقط آثار هنرمندان ترک را نمی‌بینید بلکه آثار تمامی هنرمندان جهان گردآوری شده است. در صورتی که به منطقه شیشلی رفتید، از گالری هنر مدرن نیز بازدید کنید.

 

  چگونه در ۲۴ ساعت استانبول را سیر بگردیم 

  گالری هنر مدرن ماچکا

 

مسجد تشویقیه

در ترکیه مساجد به دلیل معماری و قدمت ساخت و تاثیر آن در تاریخش، از اهمیت زیادی برخوردار است و جزو اماکن گردشگری به حساب می‌آیند. پس شما با بازدید از این مساجد تجربه‌ای جدید از معماری مذهبی کسب خواهید کرد. مسجد تشویقیه در دوران حکمرانی سلطان عبدالمجید اول احداث شد که در خیابانی به همین نام قرار دارد.

 

مسجد تشویقیه

 

۲۸ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران