۷ رودخانه و دریاچه زیبا در آذربایجان

جاذبه‌های گردشگری باکو
۷ رودخانه و دریاچه زیبا در آذربایجان

آذربایجان کشور همسایه‌ی ایران که سالانه بی‌شمار ایرانی‌ از آن دیدن می‌کنند یکی از زیباترین مناطق طبیعی را در خود دارد. کشوری که غذاهای خوشمزه برای مهمانانش طبخ می‌کند و در شهر باکو برترین امکانات رفاهی و اقامتی را برای آنها فراهم آورده است. شهری که امکانات تفریحی زیادی در خود دارد. در سفرتان با تور باکو اگر دوست دارید رودخانه‌ها و دریاچه‌های آن را ببینید همراه ما باشید تا ۷ رودخانه‌ و دریاچه‌ی زیبا و مشهور این کشور را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- دریاچه‌ی خزر

خزر بزرگترین دریاچه‌ی جهان است که فقط به آذربایجان محدود نمی‌شود. بخش‌هایی از این دریاچه که از آن نفت استخراج می‌کنند در کشور ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان است و جمهوری آذربایجان ۵۰۰ کیلومتر از خط ساحلی این دریاچه را داراست. این دریاچه جدای از آنکه منبع تجارت بین‌المللی به شمار می‌آید و به لحاظ استراتژیک برای تمامی کشورهای حوزه‌اش مهم است، یکی از اصلی‌ترین زیستگاه‌های پرندگان منطقه است. در فصل‌های مختلف سال این دریاچه و تالاب‌هایش تبدیل به خانه‌ی گونه‌های مختلف پرندگان می‌شوند و تصاویر بی‌نظیر هستی را خلق می‌کنند. در سفرتان به آذربایجان می‌توانید به مناطق مختلف این کشور تشریف ببرید و در سواحل دریای خزر این مناطق اوقات خوشی را سپری کنید.

 

هفت واقعیت جالب درباره باکو برای مسافران تور آذربایجان

 سفر به باکو


۲- رود Samur

یک رود زیبا که شریان حیاتی مناطق اطرافش به شمار می‌آید و از داغستان سرچشمه می‌گیرد. رودی که مسیر خود را از از میان چشمه‌ها و یخچال‌های طبیعی باز می‌کند تا به دریای خزر بریزد. رودی که بیشتر طولش بیرون از خاک آذربایجان است و به نوعی مرز میان آذربایجان و روسیه نیز به حساب می‌آید. این رود آب کانال آبشخوران سامور را تامین می‌کند و همین کانال سبب شده است چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از سرسبزی‌ها و زیبایی‌ها در اطرافش دیده شود. در سفرتان با تور باکو و شهر قوبا می‌توانید یک روز خود را به دیدن این رود اختصاص بدهید و زیبایی‌های بی‌نظیر هستی را از نزدیک تماشا کنید.

 

 Samur


۳- رود ارس

ارس یکی از تاریخی‌ترین رودخانه‌های حوزه‌ی قفقاز است و برای ما ایرانی‌ها بسیار نام آشناست. چرا که مرز میان ما و روسیه را معین می‌کند. رودخانه‌ای که قبلا به خزر می‌ریخت و الان در آذربایجان به رودخانه‌ی کورا می‌ریزد. رودخانه‌ای که زیستگاه بسیاری از پرندگان است و شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید ۲۰۰ گونه پرنده‌ی مهاجر در تالاب‌ها و سواحل این رود پرواز می‌کنند. بازدید از این رود در خاک آذربایجان برای ما ایرانی‌ها که این رود را می‌شناسیم می‌تواند خاطره‌انگیز و جذاب باشد.

 

 شرکت در فستیوال‌های هیجان‌انگیز باکو 

 رود ارس


۴- رودخانه Kura

این رودخانه یکی از منابع اصلی آب در آذربایجان به حساب می‌آید و طولانی‌ترین رودخانه‌ی جنوب منطقه‌ی قفقاز است. رودخانه‌ای که مسیری پر پیچ خم را می‌پیماید و در نهایت به خزر می‌ریزد. رودخانه‌ای که ۱۵۱۵ کیلومتر طول دارد و در طول تاریخ شریان حیاتی روستاهای زیادی بوده است. بازدید از این رودخانه که از شمال آذربایجان وارد این کشور می‌شود و در مسیرش رودهای دیگری نیز به آن می‌پیوندند می‌تواند یک بازدید به یادماندنی در سفر به آذربایجان باشد.

 

 شبگردی در بلوار ساحلی زیبای باکو 

 Kura


۵- دریاچه ساریسو

ساریسو بزرگترین دریاچه‌ی کشور آذربایجان است که که طول آن ۲۲ کیلومتر است. دریاچه‌ای که در زمین‌های کور آراز واقع شده است و چشم‌انداز بی‌نظیری از طبیعت دارد. دریاچه‌ای که زیستگاه حیوانات آبی مختلف و متنوعی است. دریاچه‌ای که مسیر رسیدن به آن و دیدنش خودش از زیبایی‌های آذربایجان محسوب می‌شود. اگر اهل ماجراجویی هستید و در سفر به آذربایجان می‌خواهید یک سافاری هیجان‌انگیز داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم به دیدن این دریاچه بروید. اگر اهل کمپ زدن هستید باید بدانید رفتن به این دریاچه می‌تواند یکی از بهترین خاطرات سفر و کمپینگ شما باشد.

 

 دریاچه ساریسو


۶- آبگیر Mingachevir

این مخزن آبی جایی است که آذربایجانی‌ها از آن با عنوان دریا یاد می‌کنند. آبگیری به طول ۷۰ کیلومتر و عرض ۱۸ کیلومتر. آبگیری که یک ساحل کوچک و جذاب برای بازدید دارد و ترک زبان‌ها ارادت ویژه‌ای به آن دارند. آبگیری جالب توجه که می‌توانید یک نیمروز خود از سفر به آذربایجان را به آن اختصاص بدهید و عکس‌هایی فوق‌العاده بیندازید.

 

 بهترین هاستل‌های باکو برای کوله‌گردها 

Mingachevir


۷- دریاچه آق گول

این دریاچه دومین دریاچه‌ی بزرگ آذربایجان بعد از ساریسو به شمارمی‌آید و به دریاچه ساریسو می‌ریزد. دریاچه‌ای که آب شیرین دارد و به همین دلیل هم زیستگاه آبزیان مختلف است و هم سکونتگاه‌ پرندگان متفاوت و جذاب. این دریاچه از خود تالاب‌های بی‌نظیری تشکیل داده است که می‌توانید به دیدن آنها بروید و غرق در زیبایی‌های طبیعت شوید. در سفرتان به آذریاجان به شما توصیه می‌کنیم از این دریاچه دیدن کنید.

 

 راهنمای گردش ۴۸ ساعته در باکو 

دریاچه آق گول

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران