چگونه در ۲۴ ساعت استانبول را سیر بگردیم

جاذبه‌های گردشگری استانبول
چگونه در ۲۴ ساعت استانبول را سیر بگردیم

استانبول یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان است که تعداد زیادی مسافر همه روزه به آن مراجعه می‌کنند. تعدادی برای گشت و گذارهای تفریحی، تعدادی برای تجارت، تعدادی برای دریافت خدمات مالی و تعدادی برای اهداف دیگر. این شهر بهترین هتل‌ها و رستوران‌ها و پارک‌ها را در خود دارد تا یک تجربه‌ی خاطره‌انگیز برای مسافرانش پدید آورد. اگر با تور استانبول به این شهر رفته‌اید و فرصتی بیشتر از یک روز برای بازدید و گشت و گذار در آن ندارید همراه ما باشید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنیم.


۱- صبح را با صبحانه‌ای عالی در مکانی رویایی آغاز کنید

استانبول پر از رستوران‌های بی‌نظیر است که برای نوش جان کردن صبحانه می‌توانید به آنها مراجعه کنید. رستوران‌هایی که برخی در فضای باز و برخی‌های دیگر در مکان‌های سرپوشیده با طراحی‌های داخلی جذاب هستند. رستوران‌هایی که قیمت منوهای صبحانه‌شان متفاوت است. یکی از بهترین رستوران‌های این شهر برای نوش جان کردن صبحانه در یک گشت و گذار ۲۴ ساعته در این شهر رستوران مانگری است. رستورانی در محله ببک استانبول و در طبقه‌ی سوم یک ساختمان بلند بالا. رستورانی که همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر برای مهمانانش صبحانه سرو می‌کند. این رستوران چشم‌انداز ویژه‌ای به تنگه‌ی بسفر دارد و بهترین دمنوش‌ها را نیز برای شما تدارک می‎بیند. بنابرین به شما توصیه می‌کنیم صبحانه‌تان را در این رستوران نوش جان کنید.

 

 بهترین کافه‌های استانبول برای خوردن صبحانه‌ی دل‌انگیز ترکی 

24 ساعت استانبول


۲- به دیدن تنگه‌ی بسفر بروید

تنگه‌ی بسفر یکی از مشهورترین نقاط دیدنی استانبول است. تنگه‌ای که دو بخش آسیایی و اروپایی این شهر را از یکدیگر جدا می‌کند. تنگه‌ای که جزو مکان‌های رمانتیک شهر محسوب می‌شود و قرارهای عاشقانه‌ی بسیاری در خود دیده است. تنگه‌ای که دور و اطرافش پر از رستوران و کافه است و اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید سوار کشتی‌های کروز تنگه بسفر شوید و درون تنگه چرخی بزنید. در نزدیکی این تنگه پل گالاتا قرار دارد که اگر مشتاق ماهیگیری و یا دیدن ماهی‌گیران هستید می‌توانید به این پل تاریخی و قدیمی شهر استانبول نیز سری بزنید.

 

 از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول

تنگه‌ی بسفر


۳- از کاخ توپکاپی دیدن کنید

کاخ توپکاپی یکی از زیاترین و جذاب‌ترین کاخ‌های سلطنتی استانبول است که در اواسط قرن پانزدهم و به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده است. این کاخ در سال ۱۹۲۴ میلادی به دستور آتاتورک به عنوان موزه گشایش یافت و از آن زمان به بعد یکی از اصلی‌ترین مکان‌های استانبول برای بازدیدهای تاریخی و فرهنگی به حساب می‌آید. بازدید از این کاخ می‌تواند شما را با گذشته‌ی کشور ترکیه آشنا کند و بناها و اشیای شگفت‌انگیزی را مقابل دیدگان‌تان قرار بدهد.

 

 کاخ توپکایی


۴- یک غذای دریایی درجه یک برای ناهار نوش جان کنید

یکی از بهترین نقاط کشور ترکیه که در آن می‌توانید غذاهای دریایی نوش جان کنید شهر استانبول است و یکی از بهترین نقاط این شهر که در آن می‌توانید این غذاها را بیابید تنگه‌ی بسفر است. اطراف تنگه‌ی بسفر پر از رستوران‌های دریایی عالی است که می‌توانید انواع ماهی‌ها و میگوها و خرچنگ‌ها و صدف‌ها را در آن سفارش بدهید و نوش جان کنید. یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های این منطقه رستوران ماوی بالیک است. رستورانی لاکچری که قیمت‌ غذاهای آن اندکی گران است اما بدون شک ارزش سفارش داده شدن را دارند.

 

 فعالیت‌های جذاب در سفر زمستانه به استانبول

استانبول


۵- به دیدن مسجد فاتح استانبول بروید

در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۴۰۰ متر مربع در شهر استانبول یکی از مهمترین مساجد تاریخی و بناهای معماری کشور ترکیه قرار دارد. مسجدی که در عصر عثمانی کار ساخت آن اغاز شده است و به دلایل مختلف در زمان‌های گوناگون چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته شده است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید مسجد فاتح استانبول یکی از بزرگترین حیاط‌های مساجد ترکیه را در خود دارد و مراسم تدفین افراد بزرگ شهر استانبول در حیاط این مسجد برگزار می‌شود.

 

 مسجد فاتح استانبول


۶- به خیابان استقلال بروید

خیابان استقلال یکی از مهمترین و تاریخی‌ترین خیابان‌های استانبول است که شریان اصلی حیات این شهر محسوب می‌شود. خیابانی پر از رویداد و پر از زندگی. خیابانی که در آن می‌توانید انواع فروشگاه‌ها را بیابید و سوغاتی خریداری کنید. خیابانی که از چرخی‌ها و دکه‌های اغذیه‌فروشی آن می‌توانید به عنوان یک عصرانه‌ی عالی غذاهای خیابانی استانبول خریداری کنید. این خیابان همچنین در خود چندین مرکزخرید دارد که اگر از خرید کردن لذت می‌برید و می‌خواهید برای این کار وقت اختصاص بدهید می‌توانید به آنها مراجعه کنید.

 

 بهترین و معروفترین سوغاتی‌هایی که باید در سفر به استانبول بخریم 

 İstanbul


۷- به کلاب‌های شبانه بروید

استانبول پر از کافه‌ است که مراجعه به آنها می‌تواند حال و هوایتان را عوض کند. کافه‌هایی از لوکس و لاکچری گرفته تا ساده و صمیمی. کافه‌هایی از روشنفکرانه گرفته تا پر شور و هیجان. در گشت و گذار ۲۴ ساعته در این شهر اگر می‌خواهید یک شب شورانگیز داشته باشید می‌توانید به کلاب‌های شبانه استانبول بروید و تا حوالی صبح که یک روز گردشگری‌تان در این شهر تمام می‌شود خوش گذرانی کنید.

۱۵ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران