راهنمای گردش در تفلیس برای افراد درونگرا

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
راهنمای گردش در تفلیس برای افراد درونگرا

افراد درونگرا افرادی هستند که از تنهایی با خودشان لذت می‌برند، در تنهایی می‌توانند بهتر اندیشه کنند و خیلی از کارهایشان را به تنهایی پیش می‌برند. این افراد منزوی نیستند اما علاقه‌ی چندانی هم به شلوغی ندارند. اگر به لحاظ تیپ شخصیتی شما اینچنین هستید و قصد سفر با تور گرجستان به تفلیس را دارید همراه ما باشید تا شما را در این سفر راهنمایی کنیم و بهتان بگوییم به کجاها سر بزنید و در کجاها زمان سپری کنید تا سفر به این شهر برایتان خاطره‌انگیز شود.


۱- از موزه هنرهای زیبا دیدن کنید

تفلیس به اندازه‌ی کافی در خود موزه و گالری دارد که برای یک بازدید فرهنگی عالی هستند. موزه‌ها و گالری‌هایی که شما را به دل تاریخ، فرهنگ و هنر این کشور می‌برند. گالری‌ها و موزه‌هایی که بازدید از آنها گران نیستند و نیازی نیست برای رفتن به آنها هزینه‌های زیادی پرداخت کنید. مخصوصا وقتی که کارت گردشگری داشته باشید. یکی از معروف‌ترین موزه‌های این شهر موزه‌ی هنرهای زیبای تفلیس است. موزه‌ای که در سال ۱۹۳۲ تاسیس شده است. موزه‌ای که ۳۵۰۰ اثر هنری از ۸۵ هنرمند گرجستانی در آن به نمایش گذاشته شده است. موزه‌ای که همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹عصر درهایش به روی مراجعه‌کنندگانش باز است. این موزه بخش‌های مختلفی دارد و می‌تواند به راحتی یک نیمروز خاطره‌انگیز برایتان بسازد.

 

 ۶ تفریح خاطره‌انگیز شبانه در تفلیس

گردش در تفلیس


۲- به تماشای باله بروید

اگر اهل هنر هستید، اهل تئاتر هستید، اهل تماشا هستید باید بدانید در شهر تفلیس می‌توانید یک تفریح فراموش ناشدنی انجام بدهید. در این شهر می‌توانید یک شب به دیدن باله بروید و تا همیشه خاطره‌اش را با خودتان نگه دارید. سالن باله‌ی این شهر در تمامی روزهای سال برنامه دارد. برنامه‌ای که شرکت در آن اندکی گران است اما اگر با محدودیت بودجه در این سفر مواجه نیستید مطمئن باشید ارزشش را دارد که در آن شرکت کنید.

 

 ۵ اپلیکیشن کاربردی در سفر به تفلیس 

 گردش در تفلیس


۳- در بافت قدیمی شهر پرسه بزنید

بافت قدیمی شهر تفلیس یکی از زیباترین بخش‌های گرجستان است. بافتی که در آن خانه‌های رنگی وجود دارد و می‌شود ساعت‌ها لابه‌لای آنها قدم زد، مردمان را دید، زندگی را دید، حرف‌ها را شنید و لذت برد. بافتی که همه روزه برای دیدن آن تورهای زیادی برگزار می‌شود. تورهایی مردم نهاد و رایگان که به شما توصیه می‌کنیم در آنها شرکت کنید و به همراه راهنما این بخش قدیمی شهر را بگردید. دیدن شهر و درک کردن فضاهایش یکی از تفریحات بی‌نظیر برای افراد درونگرا به حساب می‌آید. بنابراین در سفر با تور تفلیس به شما توصیه می‌کنیم این تفریح را تجربه کنید.

 

 گشت و گذار در خیابان قدیمی شاردنی تفلیس

گردش در تفلیس


۴- به کافه‌های روشنفکری بروید

تفلیس پر از کافه است. کافه‌هایی که هرکدامشان یک هویت دارند و با طراحی داخلی‌شان برای شما فضا می‌سازند. کافه‌هایی در فضای آزاد و در فضای بسته. کافه‌هایی با بهترین نوشیدنی‌ها و دسرها. کافه‌هایی گران و ارزان قیمت. کافه‌هایی که جزو جدایی ناپذیر شهر شده‌اند و عصرها یکی از پاتوق‌های شهروندان به حساب می‌آیند. به شما پیشنهاد می‌کنیم به کافه‌های روشنفکری تفلیس تشریف ببرید و زمانی نسبتا طولانی در آن سپری کنید. یکی از کافه‌های مشهور این شهر که پاتوق روشنفکران است کافه گابریادزه است. کافه‌ای که متعلق به یکی از معروف‌ترین هنرمندان این شهر است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم یک عصر خود را حتما به این کافه اختصاص بدهید.

 

  لذیذترین صبحانه‌های تفلیس را در این کافه‌ها نوش جان کنید 

 گردش در تفلیس


۵- به بازار بروید و خرید کنید

بازارها بی‌نظیرند برای آنکه یک شهر بشناسید. مکان‌هایی هستند که می‌شود ساعت‌ها زمان در آنها پشت سر گذاشت اما متوجه گذر زمان نشد. مکان‌هایی هستند که می‎شود از آنها خرید کرد و یادگاری‌هایی با خود به شهرهایی که در آن زندگی می‌کنید آورد. یکی از مشهورترین بازارهای تفلیس بازار میدانی این شهر است که در آن می‌توانید اجناس خاص ببینید و بخرید. بازاری قدیمی که سال‌ها محل اصلی داد و ستد مردم در شهر تفلیس بوده است. بازاری سنتی که امروزه یک جاذبه‌ی گردشگری نیز به حساب می‌آید.

 

 تجربه خریدی لذت‌بخش در مرکز خرید ایست پوینت تفلیس 

گردش در تفلیس


۶- به حمام‌های سنتی بروید

تفلیس در خود چندین حمام سنتی دارد که می‌توانید در آنها به صورت سنتی خودتان را بشویید. حمام‌هایی که آب گرم زیرزمینی منبع آنها هستند. حمام‌هایی که رفتن به آنها برای سلامتی و رفع برخی بیماری‌ها بسیار مفید است. حمام‌هایی که شست و شوی تن در آنها آداب دارد. آدابی جذاب که برخی‌هاشان با شیوه‌ی حمام کردن خودمان یکی هستند. حمام‌هایی که به نوعی یک مرکز ماساژ و اسپا نیز به حساب می‌آیند. حمام‌هایی که رفتن به آنها برای افراد درونگرا می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد. رفتن به این حمام‌ها هزینه‌ی چندانی ندارد فقط حواستان باشد اگر در روزهای زمستانی و سرد سال به این حمام‌ها می‌روید سرما نخورید.

 

  حمام‌های تاریخی تفلیس ؛ شهر آب‌های گرم گرجستان

گردش در تفلیس

۱۴ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران