۸ سوغاتی مشهور در سفر به جیپور

جاذبه‌های گردشگری جیپور
۸ سوغاتی مشهور در سفر به جیپور

جیپور شهری که به خاطر رنگ بناهایش به شهر صورتی در جهان معروف است یکی از نقاط دیدنی هند محسوب می‌شود. شهری که باید از آن دیدن کرد و در کنار آگرا و دهلی جزو رئوس مثلث طلایی هند به حساب می‎‌آید. شهری پر از مکان‌های دیدنی و پر از جاذبه‌های تاریخی. شهری که امنیت بالایی دارد و در بهترین هتل‌ها از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری که مرکزخریدها و فروشگاه‌های معتبری در خود دارد و شما با مراجعه به این مراکز می‌توانید سوغاتی‌های با کیفیت تهیه کنید. در سفرتان با تور هند به جیپور اگر به دنبال آشنایی با انواع سوغاتی‌ها هستید همراه ما باشید تا شما را در خریدتان راهنمایی کنیم.


۱- پارچه‌های Lehariya

اگر می‌خواهید برای خانم‌ها در جیپور خرید کنید این پارچه‌ها می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. پارچه‌هایی که برای تهیه لباس‌های ساری مناسب هستند. پارچه‌هایی که اغلب راه‌راه هستند و رنگ‌های مختلفی دارند. این پارچه ها چندان گران نیستند و سراغ آنها را می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف شهر بگیرید.

 

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری جیپور


۲- پارچه‌های Bandhani

این پارچه‌ها نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید سوغاتی به حساب می‌آیند. پارچه‌هایی که انواع لباس‌های زنانه‌ی جذاب را می‌توان از آنها دوخت. پارچه‌هایی که تنوع رنگی و طرحی زیادی دارند و همین امر سبب می‌شود طیف متنوعی از سلایق را پوشش دهند. پارچه‌هایی که گستره‌ی قیمتی‌شان متفاوت است و در کیفیت، درجه بندی دارند. در سرتاسر جیپور اگر گردش کنید و فروشگاه‌های لباسش را ببینید می‌توانید لباس‌های مختلفی دوخته شده از این پارچه‌ها را بیابید. یکی از بهترین مراکز خرید چیپور که از آن می‌توانید این پارچه‌ها را خریداری کنید بازار چاندپوله است. بازاری که همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب غرفه‌هایش باز هستند و هر روزه میزبان تعداد زیادی از گردشگران این شهر است.

 


۳- ظروف مینا کاری شده

ظروف مینا کاری شده یکی از سوغاتی‌های بسیار خاص است که از جیپور می‌توانید تهیه کنید. ظروفی که طرح‌هایشان یادآور هنر باستان هند هستند و همین امر سبب جذابیت چند برابری در آنها می‌شود. ظروفی که جزو تزئینی‌ها به حساب می‌آیند و همین امر باعث می‌شود علاقه‌مندان زیادی داشته باشند. ظروفی که قیمت‌شان نسبتا معقول است و برای خرید آنها نیاز نیست بودجه‌ی خیلی زیادی در سفر دراختیار داشته باشید.

 

۶ نکته برای کاهش هزینه سفر به جیپور


۴- محصولات چرمی


اگر به دنبال خریدن کالاهای لوکس به عنوان سوغاتی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم محصولات چرمی این شهر را جدی از نظر بگذرانید. محصولاتی از کیف و کفش گرفته تا کت و کمربند و بارانی. محصولاتی که بیشتر از چرم شتر تهیه شده‌اند و جزو سوغاتی‌های محبوب در جیپور به حساب می‌آیند. محصولاتی که استاندارد بالایی دارند و خریدن آنها مستلزم آن است که در این سفر بودجه کافی در اختیار داشته باشید.

 


۵- عروسک‌های راجستانی

عروسک‌های راجستانی به نوعی نماد ایالت راجستان در هند به حساب می‌آیند و یکی از سوغاتی‌های رایج و در عین حال ارزان جیپور هستند که می‌توانید آنها را تهیه کنید. عروسک‌هایی که فقط برای کودکان نیستند و آنها را در اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف برای بزرگسالان نیز می‌توانید تهیه کنید. عروسک‌هایی که در جای‌جای بازارها و فروشگاه‌های جیپور می‌توانید سراغ آنها را بگیرید و تهیه‌شان کنید.

 

راز و رمزهای خرید زیباترین ساری‌های هند


۶- ظروف سفالی

ظرف‌های خاص امروزه وجه کاربردی خود را از دست داده‌اند و بیشتر وجه تزئینی دارند. ظروف سفالی جیپور نیز اینچنین هستند. ظروفی در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف. ظروفی که قیمت‌شان معقول و مناسب است و تنها اشکالی که دارند آن است که در جابه‌جایی‌ها و مسافرت حواستان باید به آنها باشد که نشکنند. با مراجعه به فروشگاه‌های مختلف جیپور می‌توانید انواع این ظروف را که کاسه‌ها و گلدان‌ها و بشقاب‌ها هستند خریداری کنید.

 


۷- نقاشی‌های مینیاتوری

نقاشی‌های مینیاتوری یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین سوغاتی‌هایی به حساب می‌آیند که در سفر به جیپور می‌توانید آنها را خریداری کنید. نقاشی‌هایی که بعضا روی سنگ کشیده شده‌اند و قیمت‌های نجومی دارند و یا برخی‌ از آنها روی کاغذهای بسیار قدیمی نقش بسته شده‌اند. این نقاشی‌ها جزو خاص‌ترین و لاکچری‌ترین سوغاتی‌های جیپور به حساب می‌آیند که تنها اگر هیچ گونه محدودیت بودجه برای خرید ندارید می‌توانید آنها را تهیه کنید.

 

۱۰ تفریح نابی که در سفر به جیپور می‌توانید انجام دهید


۸- زیورآلات

زیورآلات از دیگر سوغاتی‌های جیپور هستند که دامنه‌شان از جواهرات و طلاها آغاز می‌شود و به اجناس دست ساز و ارزان قیمت می‌رسد. در بازارهای مختلف این شهر اگر قدم بزنید می‌توانید انواع زیورآلات اعم از گردنبندها و گوشواره‌ها و دستبندها را ببینید و اگر مشتاق بودید خریداری نمایید. همچنین اگر قصد خرید جواهرات از این شهر را دارید می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر سراسرش مراجعه کنید. جیپور؛ شهر صنایع‌دستی و جواهرات هندوستان است و زیورآلات جزو سوغاتی‌های رایج این شهر به حساب می‌آید.

 

۱۸ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران