بهترین غذاهای خیابانی پکن را کجا پیدا کنید؟

جاذبه‌های گردشگری پکن
بهترین غذاهای خیابانی پکن را کجا پیدا کنید؟

طرفداران غذاهای خیابانی، غذاهایی که غرفه‌داران و دست فروشان در گوشه‌ای از خیابان عرضه می‌کنند، عاشق پکن خواهند شد. این شهر دارای تنوع بالایی از انواع غذاهای خیابانی بوده و حتی انتخاب‌های زیادی در غذاهای حلال پیش روی بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. به علاوه پکن پر از غرفه‌های غذای محلی منحصر به فردی‌ست که می‌توانید به آن‌ها پناه ببرید. از غرفه‌های میان وعده گرفته تا دست فروشان کنار خیابان پکن دارای فرهنگی غنی در غذاهای خیابانی است. در سفر با تور پکن فرهنگ غذا را در این خیابان‌ها دنبال کنید.

 

هوگوسی اسنکز

این اسنک بار خیابانی در پکن بیش از ۱۰۰ شعبه دارد که از کیک‌های نخود شیرین گرفته تا نان‌های گوشت گاو شور تمام غذاهای سنتی خیابانی در اینجا سرو می‌شود. اولین شعبه این غرفه میان وعده در دهه ۱۹۵۰ هنگامی که دولت برخی از فروشندگان مواد غذایی خیابانی مشهور را در نمایشگاه‌های معابد در جشنواره میان وعده در خیابان هوگوسی جمع‌آوری کرد تاسیس شد. اصلا به همین دلیل است که چنین نامی به خود گرفته است.

 

غذاهای اصیل چینی را در کدام رستوران‌های پکن بخوریم؟

 

آدرس: 93 Huguosi Street, Xicheng Qu Beijing Shi, 100190, China

 

داکسینگ هوتونگ میامچا

اگرچه تعداد کمی رستوران در سطح پکن وجود دارد که میانچا (چای آرد) نوعی غذای خیابانی سنتی پکن را سرو می‌کنند اما داکسینگ هوتونگ یک صبحانه‌خوری کوچک و قرمز رنگ در یکی در خیابان‌های محلی شهر است که این خوراکی را سرو می‌کند. این غذاخوری تجارتی کوچک است که  توسط یک زن و شوهر اداره می‌شود و سالهاست اصیل‌ترین عطر و طعم‌های پنهانی پکن را سرو می‌کند. شاید کمی پیدا کردن جای این غذاخوری سخت باشد اما مطمئن باشید با شنیدن رایحه خوش غذاها مجاب خواهید شد که رفتن به آن ارزش کمی سختی را داشته است.

 

 

آدرس: 7 Jiaodaokou Nandaxing Hutong, Dongcheng District Beijing, China

تلفن: +8613716150228

 

Bai's Halal Snacks

بای در محله نیوجیه واقع شده و جمعیت بیشتر مردم آن نیز هوی است. شما در این غذاخوری می‌توانید طیف گسترده‌ای از غذاهای سنتی حلال را پیدا کنید. غذاهای بای به حدی محبوب و پرطرفدار است که حتی برخی‌ها معتقند که میان وعده‌های آن از هوگوسی هم بهتر است. با چنین تعریفی قطعا این غذاخوری ارزش رفتن و خوردن غذاها را دارد. بای همچنین کیک برنج چسبنده، یک میان وعده شیرین از ژینجیانگ را به هم به فروش می‌رساند. به این غذاخوری بروید و از خوردن غذاهای خیابانی حلال لذت ببرید. این غذاها با این که خوشمزه و باکیفیت هستند اما قیمت‌های بسیار ارزان و مقرون به صرفه‌ای دارند.

 

بهترین بازارهای پکن برای آن‌ها که عاشق مد هستند

 

آدرس: 1/F, Niujie Halal Supermarket, 5 Niujie, Xicheng District Beijing, China

تلفن: +8613801383675

 

ونیو چیز شاپ

شاید باور آن سخت باشد اما در فرهنگ پکنی‌ها پنیر مفهومی همچون غربی‌ها و همینطور ما را ندارد. برای این مردم پنیر دسری درباری است که از شیر، شکر و مخمر برنج ساخته شده است. یکی از بهترین مکان‌ها برای پیدا کردن این دسر سنتی فروشگاه پنیر ونیو در نانلوگوژیانگ است. این فروشگاه همیشه با شکم‌پرستان پر شده، بنابراین باید به موقع خودتان را به آن برسانید تا مطمئن شوید پنیر اصیل پکنی را پیدا خواهید کرد. این فروشگاه نیز همچون سایر فروشگاه‌های غذای خیابانی پنیرها را با قیمت‌هایی مقرون به صرفه و ارزان عرضه می‌کند.

 

 

آدرس: 49 Nanluoguxiang, Dongcheng District, Beijing, China

تلفن: +861064057621

 

Lao Ciqikou Douzhi

دوژی میان وعده سنتی پکنی (شیر ماش) به دلیل طعم و بوی ترش خیلی محبوب و خوش آوازه نیست اما برای بازدیدکننده‌ای که در حال شناخت فرهنگ غذای خیابانی پکن است امتحان کردن آن واجب است. آیا از مزه ترشی فراری هستید؟ در کنار افراد زیادی که حتی نمی‌توانند جرعه‌ای از آن را بنوشند محلی‌هایی هستند که عاشق این میان وعده عجیب و غریبند. این فروشگاه به سرو دوژی اختصاص دارد اما در کنار آن دیگر میان وعده‌های خیابانی همچون پای گوشت، jiaoquan و lvdagunr را هم پیدا کنید. این فروشگاه از ۶ صبح تا ۹ شب برای پذیرایی از بازدیدکنندگان باز است.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی پکن که باید ببینید

 

آدرس: Opposite to the North Gate of Tiantan, Dongcheng District Beijing, China

تلفن: +861067028907

 

Laohuihui Snacks

افرادی که به زبان چینی تسلط دارند فوراً متوجه می‌شوند چه نوع غذایی در این رستوران عرضه می‌شود، زیرا huihui در نام رستوران از زمان سلسله مینگ و ژینگ، نام مستعار مردم هوی بوده است. همچنین در اینجا می‌توانید lvdagunr ، واندوهوآنگ و آیوُوُ، تمام میان وعده‌های حلال سنتی پکن و همچنین رول معروف بخار پز tanghuajuan  با شکر را بخورید که به دلیل ظاهر آن به عنوان "نان کثیف چینی" شهرت دارد.

 

  ۸ رستوران عالی در پکن برای خوردن بهترین غذاهای حلال

 

آدرس: 9 Baiwanzhuang Beijie, Xicheng District Beijing, China

تلفن: +861062375239

۲۷ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران