انواع ماساژ تایلندی که در سفر باید تجربه کنید

جاذبه‌های گردشگری تایلند
انواع ماساژ تایلندی که در سفر باید تجربه کنید

ماساژ تایلندی اگر چه یکی از بخش‌های جذاب سفر با تور تایلند محسوب می‌شود، اما با توجه به محبوبیت بالای این شکل ماساژ و همچنین فواید زیادی که دارد، در اسپاهای خیلی از نقاط دنیا ارائه می‌شود. تکنیک‌های ماساژ اصیل تایلندی قرن‌هاست که پشت به پشت به نسل حاضر رسیده است و حاصل تجربیات راهبه‌های بودایی در حالت‌های یوگا است.

در هر حال اگر به تایلند رفته‌اید و می‌خواهید در اسپاهای لوکس یا مراکز ماساژ معمولی بانکوک یا جزایر دیگر، خود را به دست ماساژورها بسپارید، بهتر است با انواع ماساژها آشنایی پیدا کنید. البته همه‌ی این موارد شامل ماساژ‌های اصیل نمی‌شوند و گاها با تغییراتی و تلفیق با شکل‌های دیگر ماساژ پدید آمده‌اند.

با هم نگاهی به ۵ شکل مرسوم ماساژ تایلندی بندازیم:

 

ماساژ سنتی و اصیل تایلندی

وقتی صحبت از ماساژ تایلندی می‌شود، خیلی‌ها به اشتباه آن را با انواع ماساژ دیگر اشتباه می‌گیرند. این ماساژ همانطور که در بالا گفته شد، با استفاده از تکنیک‌های باستانی انجام می‌شود و در کل ماساژ گیرنده نیازی به درآوردن لباسش ندارد و در کل ماساژ از روغن یا هیچ گونه لوسیونی استفاده نمی‌شود. پروسه ماساژ اصیل بین ۱ تا ۲ ساعت به طول می‌انجامد و روی تشک‌های مخصوص روی زمین انجام می‌پذیرد. ماساژور ابتدا از پا با فشارهای آرام کار را آغاز کرده و به آرامی به سمت بالای بدن می‌رود. سپس با استفاده از اهرم کردن بدن خود، چند شکل از تکنیک‌های یوگا را به بدن تحمیل می‌کند.

 

 بهترین شهرهای تایلند برای سفری خانوادگی

types-of-thai-massage

 

این ماساژ به کم کردن استرس، بهتر کردن گردش خون و همچنین تسکین سردرد کمک می‌کند، اما با توجه به این که کشش‌های زیادی در آن انجام می‌گیرد، کسانی که مشکلات جسمی از جمله بیماره‌های قلبی عروقی دارند، نباید در آن شرکت کنند.

 

ماساژ پا

هر جای تایلند که بروید، تخت‌های مراکز ماساژ را می‌بینید که ماساژورها کنار آن‌ها قرار دارند تا ماساژ پا به شما ارائه دهند. خود مردم تایلند نیز به شدت طرفدار این شکل از ماساژ هستند. ماساژ پا همانطور که از اسمش پیداست، با فشار روی نقاط انرژی کف پا انجام می‌گیرد و خستگی را از پاهایتان به در می‌کند. در این شکل از ماساژ به غیر از دست، از چوب‌هایی نیز استفاده می‌شود و در بعضی موارد پاها در محلول روغن گیاهی و آب شستشو می‌شود.

 

 ۱۰ مرکز خرید معروف در سیام بانکوک 

 types-of-thai-massage

 

ماساژ روغن

این شکل ماساژها در اسپاهای مختلف تایلند ارائه می‌شوند. این ماساژ با روغن انجام شده و حرکت دست ماساژ دهنده روی بدن شما به راحتی انجام می‌پذیرد و آرامش بسیار بیشتری برایتان به ارمغان می‌آورد. نکته مهم این که شما می‌توانید از میان انواع روغن‌ها به دلخواه خودتان یکی را انتخاب کنید. عموما روغن نارگیل، اسطخودوس، گل یاسمن و ... برای این کار ارائه می‌شود. وقتی در اسپاها ماساژ روغن را انتخاب می‌کنید، امکان درخواست ماساژ صورت و گردن نیز برای شما مهیا است، همچنین می‌توانید ماساژ موضعی را برگزینید تا اگر در بخشی از بدن خود گرفتگی یا مشکل دارید، برطرف شود.

 

 ماساژ تایلندی

 

ماساژ سر، صورت و گردن

این شکل از ماساژ جوانی و شادابی را به پوست صورت شما هدیه می‌کند. بهتر است ماساژ سر و صورت را در اسپاهای خوب و به دست ماساژورهای زبردست تجربه کنید. وقتی این گونه ماساژورها کار خود را انجام می‌دهند، پوست صورت شما گردش خون بالایی پیدا کرده، احساس بهتری در آن‌ها خواهید داشت و با چند بار مراجعه، از سیاهی دور چشم‌هایتان کم می‌شود و پوستی شاداب‌تر پیدا می‌کنید. در ادامه برای ماساژور با کار روی سر و گردن شما، باعث رفع خستگی و رفع دردهای عضلانی گردن می‌شود.

 

 عالی‌ترین هتل‌های مدرن برای مسافران تور تایلند 

 ماساژ تایلندی

 

ماساژ با بسته‌های گیاهان دارویی

این شکل ماساژ نامتعارف را می‌توانید در پوکت تجربه کنید. ماساژ با بسته‌های خاص پر شده از گیاهان دارویی انجام می‌شود که گرم شده‌اند. این بسته‌ها شامل پاتچولی، کافور، زنجبیل، زعفران و ... می‌شوند. در ابتدای کار وقتی بسته داغ است، ماساژور کار را با تماس دست و به آرامی پیش می‌برد، اما با خنک شدن بسته آرام آرام فشار را بیشتر می‌کند. این شکل ماساژ به بهتر شدن گردش خون، شادابی پوست، بهتر شدن مشکلات عضلانی و ... می‌شود. Siladon Spa یکی از اسپاهایی است که در پوکت این ماساژ را ارائه می‌کند و پکیج کامل آن حدود ۴ ساعت زمان می‌برد!

۱۶ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران