فواید و ضررهای ماساژ تایلندی

جاذبه‌های گردشگری تایلند
فواید و ضررهای ماساژ تایلندی

امروزه شما ماساژ تایلندی را در انواع اسپاهای مدرن می‌بینید، اما این نوع ماساژ قدمتی باستانی دارد و توسط راهبه‌های بودایی این کشور در ۲۵۰۰ سال قبل ابداع شده است. این ماساژ به طور خلاصه شامل کشش‌های بدون فشار، فشارهای آرام بر روی خطوط انرژی بدن برای ایجاد انعطاف بیشتر و کار روی نقاط اتصال ماساژ‌هاست تا در نهایت انرژی بدن شما بالانس شود.

بر خلاف بسیاری از ماساژها در دنیا، ماساژ تایلندی اصیل کاملا با لباس بوده و آن‌هایی که با ماساژ بدن بدون لباس مشکل دارند، به خوبی می‌توانند از این گونه ماساژ استفاده کنند. البته برای کسانی که تجربه زیادی در ماساژ ندارند، شاید این نوع ماساژ نباید انتخاب اول باشد، چون شروع آن از پا بوده و ماساژور بارها با کشش‌های مختلف سعی در انجام کار خود را دارد و ممکن است برای بعضی آزار دهنده باشد. اما اگر از این مرحله بگذرید، در نهایت کار بدنی آرام و خالی از استرس خواهید داشت.

 

ماساژ تایلندی

در اغلب موارد ماساژ تایلندی بر روی تشک‌هایی روی زمین انجام می‌شود و در آن از هیچ نوع روغن یا لوسیونی استفاده نمی‌شود.ماساژور همانطور که عموما از پا شروع به ماساژ می‌کند و به آرامی کار را به بالاتنه می‌برد. ماساژور غیر از این که با انگشتان یا با کف دست فشارهایی را به نقاط مختلف بدن شما وارد می‌کند، حرکات کششی را نیز با اهرم کردن بدن خود انجام می‌دهند. بعضی از مواقع این کشش‌ها ممکن است دردناک باشد، اما درد آن زیاد نبوده چون به طور کلی حرکات با آرامش انجام می‌شود. در نهایت شما با بدنی آرام، با گردش خون بالا و همچنین خالی از استرس مواجه خواهید شد.

 

۵ مکان عالی در بانکوک برای تجربه ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی

 

تکنیک‌های زیادی در این نوع ماساژ استفاده می‌شود که با توجه به خواسته‌ی افراد و گاها مشکلاتی که دارند، از بعضی از آن‌ها استفاده خواهد شد. ماساژ‌های تایلندی موضعی که اغلب برای پا هستند نیز پیشنهاد می‌شود.

 

فواید ماساژ تایلندی

  1. کم شدن استرس: استرس همیشه چیز بدی نیست و گاهی برای انجام بعضی کارها استرس می‌تواند مفید هم باشد. اما یکی از چیزهایی که خیلی‌ها را به اسپا می‌کشاند، استرس زیاد است. یکی از مهم‌ترین فواید ماساژ تایلندی کم شدن استرس بدن است. این مهم حتی می‌تواند در درمان مواردی از افسردگی یا مشکلات تنفسی نیز مفید باشد. با توجه به شکل ماساژ که از فشار آرام و کشش‌های متوالی تشکیل شده، این شکل ماساژ به بسیار در کم شدن میزان استرس در شما کمک می‌کند و این مهم قبلا به وسیله‌ی تحقیقات وسیعی که انجام گرفته، به اثبات رسیده است.
  2. تقویت انرژی: یکی دیگر از فوایدی که تحقیقات علمی آن را به اثبات رسانده، زیاد شدن انرژی در کسانی است که از ماساژ تایلندی بهره می‌برند. در واقع این نوع ماساژ بر پایه کار روی خطوط انرژی بنا شده است و یکی از دلایل آن زیاد کردن انرژی و بهره وری بیشتر از عضلات بوده است.
  3. تسکین سردرد: نوع خاصی از ماساژ تایلندی هست که بر روی خطوط انرژی بدن به گونه‌ای فشار وارد می‌کند که می‌تواند در درمان یا حداقل بهتر کردن سردرد بسیار معصر باشد.
  4. گردش خون بهتر: از دیگر فواید ماساژ تایلندی، گردش خون بهتر برای افراد است. همان حرکات کششی و فشارهایی که با دست به عضلات وارد می‌شود و همچنین کلیت فرایند ماساژ تایلندی باعث این گردش خون بهتر می‌شود.

 

بهترین شهرهای تایلند برای سفری خانوادگی

ماساژ تایلندی

 

بعد از ماساژ چه کاری باید انجام دهیم؟

بعد از یک ماساژ تایلندی خوب، شما احساس آرامش خواهید کرد. با این حال نباید فراموش کنید که عضلات شما برای ساعتی کشیده شده و فعالیت بدنی را تجربه کرده‌اند. بعد از ماساژ حتما باید کمی استراحت کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. در واقع ساختار خاصی نیست که برای همه بتوان تجویز کرد، باید به بدن خود توجه کرده و اگر کمی احساس ضعف کردید، مقدار مایعات بیشتری بنوشید و چیزی شیرین بخورید. در غیر این صورت، کمی استراحت و البته نوشیدن مایعات که در اسپاها به شما تعارف می‌شود، بهترین گزینه خواهد بود.

 

ماساژ تایلندی

 

چه کسانی نباید ماساژ تایلندی را تجربه کنند؟

 ماساژ تایلندی را می‌توان به تمرین یوگا اشاره کرد که بعضی از حرکات سخت را به زور به بدن شما می‌خوراند. برای چنین ماساژی نیاز نیست که از قبل آمادگی داشته باشید، اما عموما یک سری پیش‌نیازها در اسپاها و مراکز خوب از شما اخذ می‌شود. فرمی به شما داده شده و از شما سوالاتی در مورد تاریخچه پزشکی شما پرسیده خواهد شد.

 

۱۰ مرکز خرید معروف در سیام بانکوک

ماساژ تایلندی

 

با تمام خوبی‌هایی که ماساژ تایلندی دارد، یک سری محدودیت‌هایی نیز برای آن وجود دارد. کسانی که مشکلات قلبی دارند، فشار خون بالا دارند، دیابتی هستند، پوکی استخوان دارند، مشکلات سیستم عصبی داشته یا نخاع آن‌ها مشکل دارد، نباید در این ماساژ شرکت کنند. مسلما بانوان باردار، افرادی که در حال شیمی درمانی هستند و کسانی که به تازگی عمل جراحی کرده‌اند نیز می‌دانند که نباید ماساژ تایلندی را تجربه کنند.

۱۸ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران