معرفی دیدنی‌های جذاب و تاریخی کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
معرفی دیدنی‌های جذاب و تاریخی کیش

اکثر کسانی که به کیش سفر می‌کنند، قصد تفریح در سواحل این جزیره و خرید در بازارهای متعدد آن را دارند. دلایلی که هزاران نفر را هر ساله به این جزیره‌ی زیبا در خلیج فارس می‌کشاند. با این حال کیش دیدنی‌های بیشتری هم دارد که بخش‌هایی از آن مربوط به تاریخ این سرزمین می‌شود. اگر چه این مراکز خیلی زیاد نیستند، اما جذابیتی دارند که بهتر است در سفر خود با تور کیش وقت گذاشته و حداقل از مهم‌ترین‌هایشان دیدن کنید.

 

کشتی یونانی

این کشتی که در واقع در اسکاتلند ساخته شده، یکی از نمادهای کیش به حساب می‌آید و هر جا که مجموعه عکسی از کیش منتشر می‌شود، می‌توان کشتی یونانی را در پس زمینه مشاهده کرد. اما چرا به آن کشتی یونانی می‌گویند؟ چون صاحبان این کشتی به صورت دوره‌ای تغییر می‌کرد و در نهایت وقتی کشتی در سواحل کیش به گل نشست، صاحب آن یونانی بود. حتما در سفر به کیش با این کشتی یک عکس یادگاری بگیرید، چون با توجه به فرسودگی‌اش، ممکن است سال‌های بعد دیگر فرصت این کار را نداشته باشید.

 

 کیش

 

شهر باستانی حریره

اما از نظر تاریخی، مهم‌ترین مکانی که می‌توانید در کیش به دیدنش بروید، شهر باستانی حریره است. این شهر در زمان خودش پر رونق و نسبتا بزرگ محسوب می‌شده و طی مطالعاتی، دوران شکوفایی‌اش را بین قرن‌های ۴ تا ۱۰ هجری گذرانده است، اما با این وجود مطالعات دقیقی در مورد حریره صورت نگرفته تا همه چیز در مورد آن مشخص شود. این شهر باستانی در مکانی بسیار زیبا واقع شده و بازدید از آن به همه‌ی مسافران کیش پیشنهاد می‌شود.

 

 بهترین فصل برای سفری عالی به کیش کدام است؟

شهر باستانی حریره 

 

روستای باغو

وقتی از مناطق تاریخی صحبت می‌شود، ابتدا ذهن آدم به سمت ساختمان‌ها و ابنیه پیش می‌رود، اما روستای باغو دیدنی متفاوت دارد. این روستا که از بخش شهری جدید کیش فاصله دارد، در میان محلی‌ها به زمین حاصل‌خیزش شهرت دارد، اما چیزی که برای گردشگران جذاب خواهد بود، درخت‌های کهن سالی است که در طبیعت آن خواهید یافت. درخت‌هایی از گونه‌های بومی که فوق‌العاده جذابند و می‌توانند خاطراتی متفاوت از سفر با تور کیش برای شما رقم بزنند.

 

 روستای باغو

 

درخت سبز

درخت لور از جمله درخت‌های بومی و از نمادهای طبیعی کیش به حساب می‌آید. اما یکی از دیدنی‌های جالب توجه این جزیره، درخت کهن سال لوری است که قدمت آن به ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال پیش می‌رسد. این درخت در انتخاب یک مسیر آب رفتی طولانی و بسیار قدیمی در کیش واقع شده  و با توجه به ریشه‌های آن که معلوم است و بزرگی شاخ و برگش، کاملا از دیگر درختان قابل تمایز بوده و جلوه‌ای فوق‌العاده به این منطقه افزوده است. در اطراف این درخت پارکی است که در آن می‌توانید چند رستوران و کافه‌ی سنتی پیدا کنید و برای ساعتی به گردش و تفریح بپردازید.

 

 ۷ سوغاتی معروف جزیره‌ی کیش 

 درخت لور

 

شهر زیر زمینی کاریز

شهر زیر زمینی کاریز از جمله دیدنی‌های مهم کیش به حساب می‌آید و در دنیا شناخته شده بوده و مطالعات جالب در مورد آن صورت گرفته است. در واقع با توجه به این که قنات‌ها بسیار در کیش اهمیت داشته و دارند، به مرور این شهر زیرزمینی در عمق ۱۶ متری به وجود آمد و برای سالیان دراز مردم در آن زندگی می‌کردند. این مکان زیبا از جمله خنک‌ترین مراکز دیدنی کیش نیز به حساب می‌آید که در سقف آن مرجان‌ها و صدف‌ها به کار گرفته شده‌اند. این مکان حالا که گردشگر زیادی جذب می‌کند، دارای مراکز مختلف ازجمله رستوران سنتی، موزه، گالری هنری و ... بوده و برای جذب گردشگر، فعالیت زیادی داشته است.

 

 ۱۲ مرکزخرید کیش برای خریدن بهترین اجناس و سوغاتی‌ها در سفر 

 شهر زیر زمینی کاریز

 

خانه اعیانی کیش

این خانه‌ی قدیمی، با وسعت زیباد و خرابی نسبتا کمی که دارد، مکانی علی برای کنکاش در میان یک بنای قدیمی ایرانی است. جایی که شما می‌توانید از معماری خاص و زیبایش لذت برده و از طرفی کاشی‌کاری‌های به جا مانده و دیگر زینت‌های استفاده شده در ساختمان لذت ببرید. این خانه در دوره‌ی ایلخانیان ساخته شده است و با توجه به این که کاشی‌های استفاده شده در آن وارداتی بوده و بسیار گران تمام می‌شده، مسلما صاحب آن شخصی غنی بوده و این یکی از دلایلی است که آن را خانه اعیانی می‌نامند.

۱۶ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران