مکان‌های مخفی و جذاب در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
مکان‌های مخفی و جذاب در چین

چین از کشورهای بزرگ و پرجمعیت‌ترین دنیاست که با منابع طبیعی چشمگیر و گسترده، و همچنین زیبایی‌های طبیعی، معابد باستانی و مسیرهای پر رمز و راز کوهستانی پوشیده شده است. شما هرگز نمی‌توانید با یکی دوبار سفر به این کشور جاذبه‌های آن را کاوش کنید مگر اینکه مدتی را در این کشور بگذرانید. اما قبل از هر چیزی باید با بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در سفر با تور چین انجام دهید آشنا شوید. ما در این مقاله شما را با کارهای جذابی که از دیدها پنهان مانده‌اند آشنا می‌کنیم.

 

Hanging Temple در هانگشان

معبد هنگینگ در حدود ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی داتنگ و در استان شانگژی یکی از شگفتی‌های فراموش شده دنیا واقع شده است. این معبد که شامل ۴۰ اتاق مختلف می‌شود در پس مسیری هزارتو واقع شده و به کوه هانگشان تکیه داده است. گفته می‌شود این معبد توسط راهبی به اسم لیائو در اواخر سلسله وِئی شمالی (۳۸۶ تا ۵۳۴) ساخته شد و در سال ۱۹۰۰ مورد بازسازی قرار گرفت. این معبد با سوراخ کردن کناره صخره و تیرک‌هایی که معبد روی آن‌ها قرار گرفته درست شده است. نکته جالب این که معبد تنها به یک مذهب تعلق ندارد. اما بودایی‌ها، تائویی‌ها و پیروان کنفسیوس در معبد تمرین می‌کردند.

 

 نکاتی که بهتر است قبل از سفر به چین بدانید

Hanging Temple

 

Red Beach

وقتی به بزرگ‌ترین منطقه باتلاقی دنیا نگاه می‌کنیم می‌توانیم طیف وسیعی از گیاهانی که در بخش‌های کم عمق آب رشد کرده‌اند را ببینیم. یکی از ویژگی‌های برجسته این منظره محاصره آن با علفزار قرمز زیبا است که همچون تکه‌ای از مریخ می‌ماند. منجم و نویسنده فرانسوی کمیل فلاماریون مدعی بود قرمزی مریخ به خاطر رویش گیاهان قرمز است. با وجود این که گیاهان روییده شده در این منطقه کاملا زمینی‌اند اما نادر بوده و در برخی نواحی یافت می‌شوند. این چشم‌انداز به عنوان سکونتگاه لک‌لک‌ها نیز شناخته می‌شوند. لک‌لک‌های قرمز در واقع یکی از نادرترین گونه‌های حیوانی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند. به علاوه این حیوان نجیب و باوقار به عنوان سنبل شانس، طول عمر و وفاداری در نظر گرفته می‌شود.

 

 سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن

Red Beach

 

به دلیل محافظت‌های دولتی توریست‌ها می‌توانند تنها بر روی مسیر باریک چوبی قدم بزنند و از تماشای زیبایی منطقه لذت ببرند.

 

Avatar Hallelujah Mountain

این منطقه تا زمانی که اولین پارک ملی چین یعنی پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی در سال ۱۹۸۲ ساخته شد وجود نداشت. آن‌ها نمی‌توانستد جایی بهتر از این منطقه، نقطه‌ای که در آن ۳ هزار ستون عمودی به ارتفاع ده‌ها متر وجود دارد را برای این کار انتخاب کنند.این ستون‌ها که بر اثر فرسایش و تغییرات زمین‌شناسی شکل گرفته‌اند هر ساله ۳۰ میلیون گردشگر کنجکاو را به خود جذب می‌کنند. یکی از این ستون‌های مرتفع که به اسم "ستون آسمان جنوبی" شهرت دارد در ارتفاع ۳۵۴۴ پایی قد علم کرده که این مقدار برابر با ۷۸ اتوبوس زرد مدرسه‌ای است. اما اسم این ستون‌های زیبای الهام‌بخش بعد از فیلم مشهور آواتار در سال ۲۰۱۰ به "کوهستان آواتار هاللوجا" تغییر نام داد. موفقیت فیلم آواتار باعث شد تا تعداد توریست‌هایی که از این بخش پارک ملی دیدن می‌کردنند رو به افزایش گذاشت که از عباراتی مثل "پاندورا خیلی دوره اما ژانگجیاجی نزدیکه" یا "دنیای واقعی پاندورا را جستجو کن" استفاده می‌کردند.

 

 چند اپلیکیشن کاربردی که هنگام سفر به چین باید نصب داشته باشید 

Avatar Hallelujah

 

Huanglong Travertine Pools

حدود ۳.۵ کیلومتر در دره هوانگلنگ بین کوهستان و جنگل، تراس‌های آب گرم طبیعی وجود دارد که همچون سرزمین پریان روی زمین، در چین به نظر می‌رسد. طی هزاران سال تغییرات زمین‌شناسی مداوم، ته نشین شدن و رسوب مواد معدنی به طور طبیعی باعت به وجود آمدن استخرهای تراورتن (سنگ آهک سفید) شده است. آب معدنی داغ از این استخرها که به صورت طبقاتی و در چند سری پشت هم قرار گرفته‌اند جاری شده و آبشارهای کوچک و بزرگی به وجود آورده است. این منطقه که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده پر از زیبایی‌های دیدنی، جنگل‌های سرسبز، آب‌های آرام بوده و محل زندگی برخی از حیوانات کم‌یاب و منحصر به فرد مثل پانداهای غول‌پیکر و میمون‌های پوزه‌ دراز است. از دیگر جاذبه‌هایی که می‌توانید در اینجا بازدید کنید باید به معبد شگفت‌انگیز بامبو و آبشارهای غار ژیشِن اشاره کنیم. در چین نواحی شگفت‌انگیز زیادی وجود دارد که توسط سازمان‌های مختلف محافظت می‌شوند. استخرهای ستگ آهکی هوآنگلُنگ توسط هر دو سازمان یونسکو و دولت محافظت می‌شود.

 

Huanglong Travertine

 

Tianmen Shan

بی‌هیچ شرطی تیانمن شان در چین همچون دروازه‌ای رو به دنیای دیگر به نظر می‌رسد که به جایی دیگر تعلق دارد. به طور معمول گردشگران برای تماشای منظره باورنکردنی سازه از ۹۹۹ پله بالا می‌روند تا به قله، جایی که ماجراجویی ۱ کیلومتر و ۲۰۰ متری آن‌ها تمام می‌شود، برسند و شاهد یکی از باورنکردنی‌ترین، زیباترین و خیره‌کننده‌ترین مناظر ممکن روی زمین باشند. این شکاف که به دروازه بهشت شناخته می‌شود و ۱۲۸ متر ارتفاع و ۵۴ متر پهنا دارد از هر فاصله‌ای پایین غار قابل رویت است. مسیر صعود به سمت دروازه در ادامه مسیر قدیمی سنگی که به کلبه‌های پراکنده چوبی مزین شده، آمده است. بسیاری از مردم استان هونان معتقدند تیانمن شان قلمرو پادشاهی خدایان بوده و زیبایی بهشتی قله دلیل اصلی آنان برای این ادعاست.

 

 ۱۰ مرکزخرید لوکس پکن برای خرید سوغاتی‌های زیبا 

Houtouwan

 

۰۳ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران