۵ پل شگفت‌انگیز در سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
۵ پل شگفت‌انگیز در سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ یکی از زیباترین و خاص‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید که باید از آن دیدن کرد و آن را به حافظه سپرد. شهری که در بعضی روزهای سال شب نمی‌شناسد و همواره روز است. شهری که بهترین هتل‌های روسیه را برای ساختن خاطره‌انگیزترین اقامت‌ها در خود جای داده است. شهری که برترین موزه‌های روسیه را در خود دارد و بناهای باشکوه و فوق‌العاده‌اش آن را تبدیل به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان کرده‌اند. شهری که کافه‌ها و رستوران‌هایش به نوعی جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آیند. در سفرتان با تور روسیه به سنت پترزبورگ اگر به دنبال بازدید از پل‌های شگفت‌انگیز هستید همراه ما باشید تا ۵ پل معروف این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم و فرصت آشنایی شما با این جاذبه‌ها را فراهم آوریم.


بازدید از پل‌ها؛ سازه‌های دوستی و ارتباط

پل یعنی جایی که دو نقطه جدا افتاده از یکدیگر را به هم متصل می‌کند. پل یعنی راه، یعنی مسیر، یعنی سکویی برای ارتباط. امروزه پل‌ها از سازه‌های اصلی شهرها به حساب می‌آیند که انواع آنها را می‌توانید در بخش‌های مختلف یک شهر مدرن ببینید. در سفرتان به سنت پترزبورگ اما اگر می‌خواهید زیباترین آنها را ببینید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

۱۰ تجربه گردشگری در سفر به سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ


۱- پل کاخ (Dvortsovy Most)

پلی زیبا و جذاب که شهرتش در جهان پیچیده است و در کنار کاخ زمستانی شهر سنت پترزبورگ قرار دارد. پلی که قدمتش نزدیک به ۱۰۰ سال می‌رسد و امروزه از جاذبه‌های اصلی شهر به حساب می‌آید. پلی که هرشب از ساعت ۱ تا ۳ بامداد از وسط به دو نیم تقسیم می‌شود و هر نیمه‌اش رو به آسمان قرار می‌گیرد. بنابراین تعجب نکنید هرشب تا حوالی صبح نزدیکی این پل پر از گردشگر است. پلی که ماشین از روی آن عبور می‌کند و یکی از سازه‌های مهندسی قوی و معروف در دنیا به حساب می‌آید. در سفرتان به سنت پترزبورگ به شما توصیه می‌کنیم یک شب زود خوابیدن را کنار بگذارید و به دیدن این پل قبل از باز شدنش بروید.

 

Dvortsovy Most


۲- پل آرمیتاژ (Ermitazhny Most)

این پل یادگار پتر کبیر برای شهر سن پترزبورگ است. پلی که در ابتدا از چوب ساخته شده بود اما بعدها آن را از سنگ ساختند. پلی بر روی رودخانه نوا که در گذشته مردم برای عبور از آن باید از روی پل‌های نظامی موقت عبور می‌کردند و یا در زمستان‌ها باید پاهای‌شان را روی تکه‌های یخ می‌گذاشتند و از آن می‌گذشتند. پلی که بافت شهر را اندکی تغییر داد و تردد در آن را راحت‌تر کرد. پلی که بازدید از آن خالی از لطف نیست و می‌تواند شما را اندکی با گذشته شهر سن پترزبورگ آشنا کند.

 

زیباترین نمادهای سرزمینی در سنت پترزبورگ

Ermitazhny Most


۳- پل اعلامیه (Blagoveshensky Most)

این پل در اواسط قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است و یکی از قدیمی‌ترین پل‌های مدرن شهر سنت پترزبورگ به حساب می‌آید. پلی که چندین بار تغییر نام داده است اما اسم اول و اخرش همین اعلامیه است. پلی که چندین بار مرمت و بازسازی شده است و در آخرین ترمیم‌هایش ۳۷ متر به عرض آن اضافه شده است. پلی که ریل‌هایش از سخت‌ترین و محکم‌ترین ریل‌های پلی جهان شناخته می‌شود. اگر به طراحی پل علاقه‌دارید در سفرتان با تور سنت پترزبورگ به شما توصیه می‌کنیم از این پل دیدن کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است دم غروب را برای بازدید از این پل انتخاب کنید.

 

 Blagoveshensky Most


۴- پل شیرها (Lviny Most)

پل شیرها یک پل به ظاهر ساده است اما در عین حال یک پل جذاب نیز به حساب می‌آیند. پلی که در دو طرف آن چهار شیر از چودن ساخته شده به نوعی نگهدارنده سازه‌اش هستند. پلی که شیرهایش امروزه در نمایی از مرمر پوشانده شده‌اند و از روی آن یک پل دیگر در جهان ساخته شده است. پل پارک تیرگاترن در آلمان دقیقا کپی این پل است. در سفرتان به سنت پترزبورگ به شما توصیه می‌کنیم به دیدن این پل بروید و عکس‌هایی زیبا از خودتان بیندازید.

 

سوغاتی‌های خاص و منحصر به فرد سنت پترزبورگ

 Lviny Most


۵- پل تثلیث (Troitsky Most)

این پل برای گرامیداشت دویست سالگی شهر سنت پترزبورگ ساخته شده است و کار طراحی آن را یک معمار فرانسوی انجام داده است. این پل در قرن بیستم برای خود شهرت ویژه‌ای رقم زده بود. چرا که یک خلبان اتحاد جماهیر شوروی جای پرواز بر فراز آن، از زیرش عبور کرد تا مهارت خود در خلبانی را به جهان نشان دهد. در سفرتان به سن پترزبورگ به شما توصیه می‌کنیم حتما از این پل دیدن کنید. چرا که این پل جدای از یک سازه جذاب، یک سازه تاریخی نیز در شهر به حساب می‌آید. البته به هنگام بازدید به مهارت آن خلبان نیز فکر کنید که چگونه توانست در آن فضای کم هواپیمای خود را عبور دهد.

 

۷ کافه‌ و شیرینی‌فروشی معروف در سنت پترزبورگ برای خوردن بهترین دسرها و اسموتی‌ها

Troitsky Most

۲۷ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران