ماه عسل در استانبول، جایی که شرق و غرب با هم پیوند می‌خورند

جاذبه‌های گردشگری استانبول
ماه عسل در استانبول، جایی که شرق و غرب با هم پیوند می‌خورند

ماه عسل در استانبول، یک انتخاب عاشقانه به یاد ماندنی و به صرفه. هر زوج تازه ازدواج کرده‌ای سزاوار یک سفر عاشقانه برای استراحت از استرس‌های مراسم ازدواج و یک خاطره به یاد ماندنی برای آغاز فصل تازه‌ای از زندگی هستند. هنگامی که در حال برنامه‌ریزی برای این سفر عاشقانه هستید، از میان گزینه‌های زیادی که به ذهن می‌رسند، تور استانبول یکی از بهترین شهرهایی است که می‌توانید برای سفر به آن برنامه‌ریزی کنید.

استانبول، شهری است که آسیا و اروپا و به عبارت دیگر شرق و غرب را با هم پیوند داده است. شهری که یک سوی آن نام آسیایی و سوی دیگرش نام استانبول اروپایی را به خود اختصاص داده است. همین پیوند مرزها، یک بهانه زیبا برای انتخاب شهر استانبول به عنوان مقصد نهایی ماه عسل است. سرزمینی که زیبایی‌های زیادی را در خود جای داده است و می‌تواند نوید بخش آغاز یک زندگی عاشقانه باشد.

در این مطلب، چند پیشنهاد ساده اما خاطره‌انگیز را با هم مرور می‌کنیم که می‌توانند یک ماه عسل شیرین را برای شما به یادگار بگذارند.

 

در شهر زیبای عثمانی، قدم بزنید

شاید در نگاه اول به نظرتان قدم زدن در شهر یک کار کسالت بار باشد اما اشتباه نکنید! وقتی نام استانبول به میان می‌آید، قدم زدن و وقت‌گذرانی بی هدف در کوچه و پس کوچه‌های قدیمی سمت اروپایی و یا محله‌های مدرن آسیایی یک فعالیت هیجان‌انگیز برای ماه عسل شما خواهد بود.

 

 گردش در کوچه‌های رنگی و زیبای استانبول

 استانبول

 

دست در دست شریک زندگی‌تان، در کنار تنگه بسفر قدم بزنید، در محله ببک راه بروید و در شلوغی خیابان استقلال ماجراجویی کنید. هر قدمی که در این شهر تاریخی بر می‌دارید، می‌تواند با یک اکتشاف جدید درباره این سرزمین برای‌تان همراه شود. در کافه‌های خیابانی استراحت کنید، غذاهای خیابانی استانبول را امتحان کنید، از باغ‌ها و ساختمان‌های قدیمی دیدار کنید و سری هم به جاذبه‌های گردشگری شهر بزنید.

 

خودتان را به یک حمام ترکی مهمان کنید

حمام ترکی، یکی از بهترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در استانبول برای خود بسازید. می‌توانید به حمام مشهور سلیمانیه در استانبول سر بزنید و از یک سرویس آرام‌بخش ویژه زوج‌ها لذت ببرید.

تردید نکنید که این تجربه، می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. علاوه بر لذت بردن از یک حمام سنتی و ماساژهای آرامش‌بخش، تماشای فضای سنتی حمام، با ورودی‌هایی که با گنبدها و دودکش‌ها احاطه شده شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر برای سر زدن به حمام سلیمانیه یا هر حمام سنتی دیگری در شهر استانبول برنامه‌ریزی می‌کنید، لازم است حدود یک و نیم ساعت زمان برای این کار اختصاص بدهید.

 

 در استانبول به سبک عثمانی‌ها، حمام خرم‌سلطان را تجربه کنید 

  استانبول

 

با کروزهای استانبول به یک سفر دریایی بروید

سفر کردن به استانبول بدون سر زدن به تنگه بسفر و لذت بردن از زیبایی‌های دریای مرمره یک سفر ناتمام است. برای ساختن یک خاطره کاملا عاشقانه، می‌توانید با کشتی‌های کروز استانبول، یک سفر کوتاه دریایی داشته باشید. برای این کار می‌توانید در تورهای کشتی کروز استانبول ثبت نام کنید و یا بدون برنامه‌ریزی، به یکی از اسکله‌ها بروید و دل به دریا بزنید.

یکی از پرطرفدارترین تورهای کشتی کروز استانبول، تورهای شام و موسیقی است که با بسته‌های متنوعی به شما ارایه خواهد شد. برای این کار می‌توانید از آژانس مسافرتی خود راهنمایی بخواهید چراکه این کار بسیار به صرفه تر از رزرو تور کروز در هتل‌های استانبول خواهد بود.

 

 بازدید از برج دختر استانبول؛ برجی افسانه‌ای در دل تنگه‌ی بسفر 

 استانبول

 

در زیبایی‌های ایاصوفیه غرق شوید

ایاصوفیه یکی از آن بناهایی است که حتما باید در طول زندگی خود حداقل یک بار از آن دیدار کنید. بنایی که امروز آن را به نام مسجد ایاصوفیه می‌شناسیم در زمان‌های دور یک کلیسا بود که به عنوان زیباترین ساختمان در پهنه امپراتوری شناخته می‌شد.

یک باغ مجلل هم در کنار این مسجد زیبا میزبان شما خواهد بود که می‌توانید با گرفتن عکس‌های متنوع و رنگارنگ، خاطره خوب ماه عسل خود را ثبت کنید و یا لحظه‌های زیبای خود را با دیگران در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که حتما در حوالی این مسجد شکوهمند، خودتان را به یک وعده چای ترکی با باقلوای ویژه استانبول مهمان کنید.

 

 ۱۰ شیرینی‌فرشی استانبول برای خرید بهترین باقلواهای ترکی 

 استانبول

 

با بازدید از آبشار دوقلوی اریکلی طبیعت‌گردی کنید

اگر از آن دسته زوج‌های علاقمند به طبیعت‌گردی هستید و یا دوست دارید کمی از شلوغی شهر دور شوید و در یک فضای طبیعی، ساعت‌های عاشقانه‌ای را بگذرانید، می‌توانید سری به آبشار دو قلوی اریکلی بزنید. این آبشار، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی ترکیه است که در نزدیکی شهر استانبول و در منطقه مرمره واقع شده است.

نگرانی خستگی راه نباشید. برای رسیدن به این آبشار زیبا، کافی است یک پیاده‌روی کوتاه نیم ساعته در حاشیه رودخانه داشته باشید. یک مسیر پوشیده شده از جنگل‌های سرسبز و انبوه که در نهایت شما را به یک حال و هوای بهشتی آبشار اریکلی هدایت خواهد کرد. جالب است بدانید که اریکلی، به عنوان آبشار پنهان استانبول شناخته می‌شود.

 

زیباترین مکان‌ها برای کمپ زدن و گردش‌ در طبیعت زیبای ترکیه

  استانبول

 

از بازار بزرگ استانبول بازدید کرده و خرید کنید

گرند بازار یا همان بازار بزرگ استانبول، یکی از بهترین مقصدهای ماه عسل در شهر استانبول است. بازاری که به شما فرصت می‌دهد تا بیشتر با سلیقه هم آشنا شوید و خریدهای به یاد ماندنی را برای خانه و زندگی جدید خود انجام بدهید. در این بازار همه چیز می‌توانید پیدا کنید. از خوراکی‌های خوش رنگ و خوش طعم خاورمیانه‌ای و ترکیه گرفته تا گیاهان دارویی و آجیل.

 

 ۵ رستوران عالی اطراف بازار بزرگ استانبول

 استانبول

 

خوب است که هنگام خرید از بازار بزرگ استانبول، از صنایع دستی و سوغاتی‌های استانبول هم بازدید کنید و یادگاری‌ها و سوغاتی‌های خاطره‌انگیزی را برای خود و عزیزان‌تان خریداری کنید. علاوه بر این خوب است که خودتان را به یک نهار سنتی در رستوران‌های بازار بزرگ استانبول دعوت کنید و بعد هم آن را با یک دسر خوشمزه ترکی به پایان برسانید.

۲۰ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران