سفر در ماه رمضان به استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
سفر در ماه رمضان به استانبول

ماه رمضان در هر جایی از دنیا که مسلمانان در آن زندگی می‌کنند، به شکلی متفاوت پاس داشته می‌شود. کشور ترکیه نیز با توجه به این که قالب مردمش مسلمان هستند، در این مهمانی بزرگ شرکت کرده و به شیوه‌ی خودشان آن را پاس می‌دارند. خوشبختانه ماه رمضان امسال در یکی از بهترین زمان‌ها برای تور استانبول بوده و خیلی چیزها برای سفر به این شهر ایده‌آل به نظر می‌آید. همین هم باعث شده تا امروز به سراغ شرایط استانبول در ماه رمضان و نکاتی که باید قبل از سفر بدانید، بپردازیم.

 

آیا باید در ماه رمضان به استانبول سفر کرد؟

چیزی حدود ۹۰ درصد مردمی که در استانبول زندگی می‌کنند، مسلمان هستند و به طور کلی ماه رمضان از اهمیت بالایی در این شهر برخوردار بوده و در پایان این ماه، عید فطر همچون بزرگرترین جشن شهر به بهترین شکل برگزار می‌شود. ماه مبارک رمضان در استانبول همچون جشنی بزرگ است که یک ماه به طول می‌انجامد و خیلی از مغازه‌ها آذین بسته شده و جشن‌ها و کوچک و بزرگ بعد از افطار در شهر برپا می‌شود.

در مجموع با توجه به این که جمعیت زیادی از گردشگران به استانبول سفر می‌کنند، محدودیت‌های کمی برای مسافران وجود خواهد داشت، با این حال بعضی مراکز سرو نوشیدنی در این ماه تعطیل هستند، اما رستوران‌ها اکثرا به کار خود ادامه می‌دهند. همچنین شما می‌توانید در ضیافت‌های افطار شرکت کرده و از آن طریق نیز لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

آب و هوای بهاری در ماه رمضان

همانطور که گفتیم، در چند سال آینده، ماه رمضان اول بهار خواهد بود که یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به استانبول است. آب و هوا نه دیگر سرمای زمستان را دارد و نه مثل تابستان‌ طاقت فرستاست و همه چیز حال و هوایی ایده‌آل دارد. البته خیلی با لباس تابستانه هم نمی‌توانید در شهر بچرخید و حتما چند لباس گرم همراه خود ببرید.

 

استانبول در دوران کرونا برای سفر امن است؟

آیا در ایام سفر می‌توانید غذا و نوشیدنی میل کنید؟

با توجه به این که ما آداب و رسوم ماه رمضان را می‌دانیم، رعایت کردن بعضی اصول مثل نخوردن غذا و نوشیدنی در خیابان‌ها و جاهای عمومی یک امر واجب محسوب می‌شود. با این حال به طور کلی خیلی قوانینی در ای رابطه وجود ندارد و همانطور که گفتیم رستوران‌ها و کافه‌ها و باز هستند و مسافران به راحتی می‌توانند، غذا و نوشیدنی گرم و سرد سفارش دهند. با این حال بارها و مراکز این چنینی بسته بوده و نمی‌توانید به سراغ آن‌ها بروید.

 

راهکارهایی برای داشتن سفری ارزان به استانبول

استخرها، پارک‌های آبی و دیگر مراکز تفریحی

اگر روزهای کمی در استانبول خواهید بود و نمی‌توانید روزه بگیرید، حتما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ پارک‌های آبی بروید، چون در این ایام مردم محلی دیگر به استرخ‌ها و پارک‌های آبی مراجعه نمی‌کنند و جمعیت کمی در این محل‌ها هستند و به همین دلیل خیلی راحت‌تر می‌توانید از بودن در آن‌ها لذت ببرید.

اوضاع برای پارک‌های بازی استانبول و فضای سبزها نیز تقریبا به همین ترتیب است و خود ترک‌ها کم‌تر به این مراکز مراجعه کرده و این کار را برای بعد از افطار می‌گذارند. به همین دلیل است که خیلی از اروپایی‌های اهل سفر، ایام ماه مبارک رمضان را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. همچنین برای افطار بعضی از هتل‌ها و مراکز مهم گردشگری، برنامه‌های مختلفی تدارک می‌بینند و رستوران‌ها نیز منوی خاص به خود را دارند. حتی بعضی بازارها و مراکز محلی نیز افطارهای جمعی برگزار می‌کنند و گردشگران نیز دعوتند تا در این مراسم‌های عمومی شرکت کنند.

البته این روزهای کرونا کم‌تر کنسرت یا برنامه‌ای برپا می‌شود، اما به صورت کلی ماه رمضان ماه برنامه‌های جذاب است و همانطور که گفتیم مردم شهر این ماه را جشن می‌گیرند، اما پیشنهاد می‌کنیم عید فطر حتما در تور استانبول باشید تا شما در این مراسم جذاب شرکت نمایید.

نکاتی مهم در رابطه با خرید در تور ماه رمضان استانبول

  • اگر قصد خرید در مراکز خرید شلوغ و خیابان‌ها معروف شهر را دارید تا قبل از افطار خرید خود را انجام دهید چون بعد از آن دوباره این مراکز شلوغ خواهد شد
  • برخی از فروشگاه‌ها و مراکز خرید حراج‌های خوبی برگزار می‌کنند، پس بهتر است چشم بچرخانید و مخصوصا در زمینه‌ی لباس و پوشاک می‌توانید قیمت‌های مناسبی پیدا کنید
  • تزیینات مذهبی در این ماه بیشتر به فروش می‌رسند و می‌توانید دکورهای اینچنینی جالبی در بازار پیدا کنید

 

توصیه‌هایی برای اولین سفر به استانبول

۲۸ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران