فستیوال خرید در شهر توریستی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
فستیوال خرید در شهر توریستی استانبول

استانبول شهری زنده با مردمانی شاد است. همه‌ ساله گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات خود به استانبول می‌روند. جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی و همچنین تفریحی استانبول توریست‌های زیادی را جذب خود می‌کند. در بین تمامی جذابیت‌هایی که تور استانبول برای مسافران دارد نمی‌توان از سهم خرید چشم‌پوشی کرد. به عبارتی می‌توان گفت استانبول سرزمین عاشقان خرید است. شهر استانبول پر است از مجتمع‌های بزرگ و مدرن خرید، مغازه‌‌های خیابانی و بوتیک‌های شیک. گهگاهی برای عاشقان خرید فستیوال خرید در استانبول برگزار می‌شود. اگر شما هم عاشق خرید و شهر زیبا و پر شور استانبول هستید فستیوال خرید در استانبول را از دست ندهید. تا پایان همراه ما باشید تا شما را با چند تا از این فستیوال‌ها آشنا کنیم.

 

تاریخ برگزاری فستیوال خرید در استانبول

اگر به صورت دقیق بخواهیم روز مشخصی را تعیین کنیم باید بگوییم که تاریخ برگزاری فستیوال خرید در استانبول هر سال تغییر می‌کند. در اصل روز خاصی برای این فستیوال مشخص نشده است. در اصل در تمام طول سال برندها و مغازه‌داران تخفیف‌هایی را برای مناسبت‌های خاصی در نظر می‌گیرند. ولی در حالت کلی مناسبت‌های زیر اصلی‌ترین تاریخ‌ برگزاری فستیوال خرید در استانبول است.

فستیوال خرید در استانبول در شب کریسمس: در شب سال نو میلادی تقریبا می‌توان گفت که تمامی مغازه‌ها و بوتیک‌ها تخفیفات بزرگی بر روی جنس‌هایشان اعمال می‌کنند. شما در تمامی شهر می‌توانید اجناس با قیمت خیلی ارزان‌تر را نسبت به روزهای دیگر سال تهیه کنید. فستیوال خرید در استانبول در شب کریسمس که شور و ذوق تحویل سال نو میلادی را نیز به همراه دارد یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌ها برای عاشقان خرید است.

فستیوال خرید در استانبول در عید قربان: دین اصلی و رایج مردم ترکیه اسلام است. به همین دلیل آن‌ها جشن‌ها و اعیاد رسمی مسلمانان را به صورت باشکوهی برگزار می‌کنند. از این رو حراجی‌ها در تمام مغازه‌های استانبول در این روز وجود دارد. یکی از مزیت‌های فستیوال خرید در استانبول در عید قربان این است که این ایام با تعطیلات ایران به مناسبت عید قربان مصادف است. گردشگران ایرانی می‌توانند به خوبی از این فرصت خرید استفاده کنند.

فستیوال فصلی خرید در استانبول: در استانبول نیز همانند هر جای دیگر دنیا همزمان با تمام شدن فصل، حراجی‌هایی برگزار می‌شود. فستیوال فصلی خرید در استانبول همواره برگزار می شود. این فستیوال‌ها در روزهای خاصی از فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان برگزار می‌شوند. این فستیوال‌ها به صورت‌های زیر است.

 

۱۰ رستوران عالی غذاهای ترکی در استانبول

 

فستیوال بهاری خرید در استانبول

در حالت کلی فستیوال بهاری خرید در استانبول به صورت گسترده‌ای برگزار نمی‌شود. ولی با این حال از آنجایی که فصل بهار زمان مناسبی برای گردش و تفریح در استانبول است تخفیف‌هایی بر روی اجناس اعمال می‌شود. برای کسانی‌ که خرید کردن در مراکز خرید استانبول اولویت اول آن‌ها است باید بگوییم که اواسط و پایان خرداد ماه مناسب‌ترین فصل سفر است. فستیوال خرید در استانبول در اواسط و اواخر فصل بهار برگزار می‌شود. البته توصیه می‌کنیم که خیلی هم خرید خود را به روزهای آخر این فستیوال موکول نکنید. زیرا در روزهای پایانی حراج احتمال اینکه تنوع جنس‌ها کاهش پیدا کند زیاد است.

 

 

فستیوال تابستانی خرید در استانبول

با گرم شدن هوا فستیوال خرید در استانبول نیز شروع می شود. فستیوال تابستانی خرید در استانبول در اواسط تیر ماه در گسترده‌ترین حالت خود قرار دارد. در واقع حراجی‌های مراکز خرید و بوتیک‌ها از دهم تیر ماه تا اواخر مرداد ماه در اوج خود هستند. مسافران می‌توانند با انتخاب کردن این تاریخ‌ها برای سفر خود به استانبول در کنار تفریحات آبی و گردشگری از ارزان‌ترین موقعیت‌ها برای خرید نیز لذت ببرند.

 

راه‌هایی برای تجربه سفر ارزان به استانبول

 

فستیوال پاییزی خرید در استانبول

باید بگوییم که در فصل پاییز هیچ حراجی را در خیابان‌ها نخواهید دید. در اصل فستیوال خرید در استانبول در فصل پاییز بی‌معنی است. پس اگر با هدفی مثل خرید کردن در فستیوال پاییزی خرید در استانبول دارید این فصل مناسب شما نخواهد بود. پس بهتر است فصل‌های دیگر سال را برای خرید در استانبول انتخاب کنید.

 

  جمعه سیاه در استانبول: بایدها و نبایدهای خرید در بزرگ‌ترین روز تخفیف سال 

 

فستیوال زمستانی خرید در استانبول

فستیوال زمستانی خرید در استانبول آرام آرام از بهمن ماه شروع می شوند و تا اسفند ادامه دارند. دلیل فستیوال خرید در استانبول در روزهای سرد سال به این دلیل است که تعداد مسافران در این روزها کم است. مغازه دارها سعی می‌کنند تا با برگزاری فستیوال زمستانی خرید در استانبول گردشگران را جذب کنند. این حراجی‌ها از ۳۰٪ شروع می‌شود و در برخی از برندها حراج‌های تا ۷۰٪ را نیز می‌توان دید.

 

  راهنمای بهترین بوتیک هتل‌های استانبول

 

نکاتی درباره فستیوال خرید در استانبول

 

اگر عاشق خرید در مراکز خرید و مغازه‌های ترکیه هستید در مرحله اول باید تاریخ سفر خود را با این فستیوال‌ها هماهنگ کنید. سپس  به نکاتی درباره فستیوال خرید در استانبول توجه داشته باشید. این نکات می‌توانند کار شما را در حین خرید راحت‌تر کنند. این نکات عبارتند از:

  • چانه زدن را فراموش نکنید.
  • اگر زبان ترکی بلد نیستید و به دنبال تخفیف هستید از کلمه indirim استفاده کنید. این کلمه به معنی تخفیف است و منظور شما را به مغازه‌دارها خواهد رساند.
  • اگر هدف شما صرفا خرید است یک چمدان خالی با خود ببرید تا در راه برگشت راحت‌تر شوید.
  • برای خرید کردن به گشتن احتیاج خواهید داشت. پس کفش راحت بپوشید.
  • بعد از خوردن صبحانه راه خرید را در پیش بگیرید. فراموش نکنید تا لقمه یا میان وعده‌ای را با خود داشته باشید.

 

۰۸ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران