مرکز خرید آکمرکز استانبول، مدرن با پیشینه‌ای الهام بخش

جاذبه‌های گردشگری استانبول
مرکز خرید آکمرکز استانبول، مدرن با پیشینه‌ای الهام بخش

بسیاری از مراکز خرید استانبول که این روزها بر سر زبان‌ها هستند، مراکزی مربوط به ۱۰ سال گذشته‌اند. اما قبل از اینکه تب ساخت مراکز خرید لوکس در دنیا به راه بیفتد و شهرهای گردشگرپذیر برای ساخت مراکز بیشتر، بزرگ‌تر و مدرن‌تر مسابقه بگذارند، استانبول دارای یک مرکز خرید بسیار عالی با نام آکمرکز (Akmerkez) بود. بنایی که با مرمت و دوباره‌سازی، هنوز هم یکی از بهترین‌ها در شهر است و با ۲۴۶ فروشگاه و بخش‌های مختلفی که در خود دارد، می‌تواند میزبانی عالی برای خرید‌های شما در سفر با تور استانبول باشد.

 


مرکز خرید آکمرکز


آکمرکز در محله Etiler منطقه بشیکتاش واقع شده است و وقتی درهای آن در سال ۱۹۹۳ به روی عموم باز شد، سومین مرکز خرید استانبول محسوب می‌شد. در سال ۱۹۹۵ این مرکز خرید جایزه بهترین مرکز خرید اروپا را به دست آورد و در سال ۱۹۹۶ جایزه ICSC برای بهترین مرکز خرید جهان را نیز از آن خود کرد و در بخش‌های طراحی و چیزهای دیگر نیز توانسته بود اسمی از خود به جا بگذارد. در سال‌ها فعالیت آکمرکز این محل در کنار فروشگاهی بزرگ و جذاب، به یک مرکز فرهنگی و تفریحی هم بدل شد و برای اینکه بتواند با مراکز خرید مدرن و جدید دوران جدید استانبول رقابت کند، در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ تعطیل و بازسازی شد، که این نوسازی ۲۰ میلیون یورو هزینه در پی داشت.

 

۵ کافه محبوب در محله بشیکتاش استانبول

 

 

مرکز خرید آکمرکز

 


حالا آکمرکز ۲۴۶ فروشگاه دارد و مساحت بنای آن به ۱۸۰ هزار متر مربع می‌رسد. برندهای بزرگ دنیا در کنار برندهای ترک در آن حضور دارند و چندین و چند رستوران و کافه متعدد در آن پیدا خواهید کرد.

 


فروشگاه‌ها


پوشاک: همیشه بخش زیادی از فروشگاه‌های مراکز خرید را پوشاک به خود اختصاص می‌دهند. در آکمرکز نیز تعداد زیادی از برندهای مطرح لباس مردان، زنان و لباس‌های ورزشی و بچگانه وجود دارند. GAP، MAPA، LİU.JO، NIKE، VAKKO، ZARA و MENDO'S GOTTEX بخشی از این برندها هستند که از لباس‌های مجلسی تا لباس‌های راحتی و زیر را شامل می‌شوند. از طرفی برای کیف و کفش نیز تنوعی بسیار خوب از برندهای معتبر و همچنین چند برند لوکس در آکمرکز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید.

 

معرفی استانبول مال ؛ مهمترین مرکزخرید شهر همیشه زنده

 

 

مرکز خرید آکمرکز

 


دیگر فروشگاه‌ها: خوشبختانه در بخش فروشگاه‌ها، تنوع بسیار خوبی حاکم است. بیش از ۱۰ فروشگاه برای لوازم الکترونیک، چندین فروشگاه لوازم ورزشی، مغازه‌های خرید اسباب‌بازی و اکشن فیگور و همچنین چند فروشگاه کتاب همه بخشی از این تنوع هستند. همچنین یک سوپرمارکت بزرگ در آکمرکز وجود دارد که می‌توان از آن انواع خوراکی‌ها و مواد مصرفی را خرید کرد.

 


رستوران‌ها و کافه‌ها


به نسبت بسیاری از مراکز خرید بزرگ و جدید، آکمرکز تعداد کم‌تری مکان برای سفارش غذا دارد، اما در بخش رستوران‌ها شما می‌توانید جاهای بسیار خوبی برای سفارش غذای بین‌المللی یا غذاهای خوش‌طعم ترکی دارید. می‌توانید در کافه BRASSERIE بهترین قهوه‌ها را بنوشید یا در GODIVA شکلات‌هایی از این برند جذاب سفارش دهید. فود کورت TAKE A SEAT هم هست که امکان سفارش غذاهای با قیمت معقول رادر آن خواهید داشت. از طرفی چند فست فود و کافه زنجیره‌ای همچون برگر کینگ یا استارباکز نیز در آکمرکز هستند تا مجموعه‌ی آن را کامل کنند.

 

۴ اپلیکیشن کاربردی برای سفارش دادن غذاها و دسرهای لذیذ ترکی در سفر به استانبول

 

 

مرکز خرید آکمرکز

 


تراس ucgen


این تراس بزرگ هم مکانی برای استراحت است، هم جایی برای دور هم نشنید و هم یک تفریگاه کوچک محسوب می‌شود. فضایی سبزی در طبقه بالایی مرکز خرید که چندین تاب و چند میز و صندلی برای نشتن در آن تعبیه شده و تشکچه‌ها و زیراندازهایی هم هستند که می‌توانید روی سبزه‌های نیز بنشینید و استراحت کنید. برای آن‌هایی که می‌خواهند تفریح کنند یک میز پینگ پنگ در نظر گرفته شده و چند کتاب و روزنامه‌های روز نیز برای مطالعه در نظر گرفته شده است. برای دور شدن از هیاهوی مرکز خرید، گرفتن چند عکس اینستاگرامی و کمی استراحت، این تراس ایده‌ای درخشان برای آکمرکز بوده و واقعا فضایی لذت‌بخش دارد.

 

۱۰ نقطه‌ی فوق‌العاده در استانبول برای عکس اینستاگرام!

 

 

مرکز خرید آکمرکز

 


سینما


مرکز خرید آکمرکز یک سالن سینمای بسیار خوب دارد که در سانس‌های مختلف، فیلم‌های متفاوتی از سینمای روز را پخش می‌کند. برای اینکه در یک سالن بتواند تمام فیلم‌های بین‌المللی را پوشش دهد، روزانه ۵ فیلم پخش می‌شود که باید زمان بندی آن را از سایت مرکز خرید دنبال کنید.

۲۸ خرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران