معرفی بنای یادبود فتح فضا در مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
معرفی بنای یادبود فتح فضا در مسکو

مسکو یکی از قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است که هرساله میزبان بی‌شمار گردشگر است. شهری که جاذبه‌های بی‌نظیری دارد و نامش زیاد از زبان گردشگران شنیده می‌شود. شهری که امکانات رفاهی و اقامتی فوق‎العاده‌ای دارد و همین امر سبب شده است تا برای گردشگران با تور روسیه میزبان خوبی به حساب آید. شهری که بافتش باشکوه است و قدم زدن در کوچه‌ها و خیابان‌هایش تفریح به حساب می‎‌آید. شهری که تفریحات کم‌نظیری برای مهمانانش تدارک دیده است تا آنها را در شور و حال غرق کند. در سفرتان با تور مسکو اگر به دنبال آشنایی با یک بنای یادبود جذاب هستید همراه ما باشید تا بنای فتح فضا در این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


بنای یادبود فتح فضا در مسکو (Monument to the Conquerors of space)

در سال ۱۹۶۴ میلادی بنایی در شهر مسکو تاسیس شد که تا به امروز یکی از مهمترین نمادهای این شهر و یادمان‌های پیشرفت علم و دانش در کشور روسیه به حساب می‌آید. بنایی که برای پاسداشت مقام فضانوردان این کشور ساخته شده است و در جام‌جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ یکی از نمادهای تیم روسیه بوده است. بنایی که جدای از سازه‌ی جذاب و دیدنی‌اش یکی از موزه‌های مهم کیهان‌شناسی روسیه را نیز در خود جای داده است و شما با مراجعه به آن می‌توانید از دنیای فضانوردی بیشتر و بهتر مطلع شوید. در سفرتان به مسکو اگر به دنبال یک بازدید جذاب و متفاوت هستید همراه ما باشید تا این بنا و موزه‌اش را بیشتر خدمتتان معرفی کنیم.

 

هتل‌های تاریخی و نمادین در مسکو


تاسیس بنای یادبود فتح فضا در مسکو

در زمان اتحاد جماهیر شوروی و به خصوص پس از پایان جنگ جهانی دوم، روس‌ها که اهتمام تمامی بر پیشرفت علوم‌های مختلف به خصوص شیمی و فیزیک داشتند، این بار به سراغ علم هوافضا رفتند و تا جاییکه می‌توانستند در آن پیشرفت کردند. اما پس از پیشرفت‌های مهم و سرنوشت‌ساز آنها در سال ۱۹۵۸ میلادی به فکر آن افتادند که برای گرامی داشت این پیشرفت‌ها بنایی در شهر مسکو تاسیس کنند. برهمین اساس طی یک فراخوان عمومی از معماران مختلف خواسته شد طرح‌های خود را ارائه کنند. طبق اسناد تاریخی برای شرکت در این مسابقه ۳۶۰ طرح ارسال شده است که در نهایت طرحی که به صورت مشترک توسط سه معمار ارائه شده بود برای تاسیس این بنا انتخاب شد. طرحی که امروزه تبدیل به یکی از سازه‌های مشهور این کشور در تاریخ معاصر شده است.

 


ساختار بنای یادبود فتح فضا در مسکو

ساختمان بنای یادبوی فتح فضا در مسکو از تیتانیوم خالص است و ارتفاع آن ۱۰۷ متر است. بنایی که بدنه‌اش به شکل یک موشک است و شیبی ۷۷ درجه دارد. بنایی که در زیر خود یک ساختمان مهم یعنی موزه هوافضای شهر مسکو را در خود جای داده است. بنایی که در سال ۱۹۵۸ میلادی ساختش کلید خورده است و در چهارم اکتبر ۱۹۶۴، در هفتمین سالگرد پرتاب موفقیت آمیز موشک به فضا توسط روس‌ها از آن رونمایی شده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید این بنا خیابان‌ها و محله‌های اطراف خودش را بسیار تحت تاثیر قرار داده است. چرا که بسیاری از خیابان‌های اطراف این بنا، در عنوان‌هایشان نام و نشانی از فضا و فضانوردی دارند و به نوعی اطراف این بنا جزو محله‌های فضانوردی مسکو به حساب می‌آید.

 

۶ جاذبه‌ی طبیعی گردشگری که در سفر به مسکو باید ببینید


موزه هوافضا بنای یادبود فتح فضا در مسکو

این ساختمان در زیر خود یکی از موزه‌های جذاب کشور روسیه را در جای داده است که با مراجعه به آن می‌توانید جدای از آنکه با پیشرفت‌های علم و تکنولوژی هوایی روسیه آشنا شوید، می‌توانید با تاریخ فضانوردی نیز آشنا شوید و محدوده فضا را بیشتر و دقیق‌تر از قبل بشناسید. این موزه یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز مسکو به حساب می‌آید که به رویاهای بازدیدکنندگانش پر و بال می‌دهد و آنها را به جایی در هستی می‌برد که شاید هیچگاه در عمرشان نتوانند حقیقتا به آن پا بگذارند.

 


دانستنی‌های جذاب درباره بنای یادبود فتح فضا در مسکو ‌


۱- با تاثیر از این بنا در سال ۲۰۰۷ در شهر برورسک روسیه بنای دیگری ساخته شده است که یک مجسمه که توسط معمار روسی آلکساندر نررودا در زمان شوروی‌ها ساخته شده بود و در ژنو نگهداری می‌شد برای قرار گرفتن در پایین این برج به مقامات این شهر هدیه داده شده است.
۲- عکس این بنا یکی از مهمترین تمبرهای کشور روسیه به حساب می‌آمده است و هنوز هم به حساب می‌آید.
۳- به مناسبت پنجاهمین سالگرد انقلاب اکتبر در ورسیه، بر روی سکه‌های یادبود برنزی تصویری از ین برج حکاکی شده است و این امر نشان‌دهنده اهمیت این برج است.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی مسکو


در سفرتان به مسکو به شما پیشنهاد می‌کنیم یک نیمروز خود را به بازدید از این بنا و موزه‌اش اختصاص بدهید. بنایی که در خیابان Prospekt Mira این شهر واقع شده است.

۲۲ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران