دانستنی‌های جالب در مورد آذربایجان

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
دانستنی‌های جالب در مورد آذربایجان

مسافران ایرانی با توجه به مسافت کوتاه و جاذبه‌های متعددی که باکو و کل آذربایجان دارد، علاقه بسیاری به سفر با تور باکو دارند. بر همین اساس ما بهتر دیدیم که دانستنی‌هایی در مورد این کشور برایتان نقل کنیم که شاید به نظرتان جالب بیایند. پس در ادامه همراه ما باشید.


۱- آذربایجان منزلگاه مردمان باستانی بوده است

در عمق غارهای غرب آذربایجان، باستان شناسان تجهیزات و باقی مانده‌هایی کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد، انسان‌های ۱.۵ میلیون سال پیش در این غارها زندگی می‌کردند.

 

آذربایجان


۲- بعضی بخش‌های مرز آذربایجان اوضاع پیچیده‌ای دارند

ناگورنو قره‌باغ در بخشی از آذربایجان چند وقتی می‌شود که اعلام خود مختاری کرده است. منطقه‌ای بسیار زیبا و کوهستانی که البته در دنیا هنوز به عنوان بخشی از آذربایجان به حساب می‌آید. همین باعث شده بخشی از مرزهای آذربایجان با مشکلاتی مواجه باشد.

 

معرفی هیجان انگیزترین بازارهای خیابانی باکو

آذربایجان


۳- اسب‌های قره‌باغ

اسب‌های قره‌باغ به سرعت، هوش و سرختی‌شان مشهورند، اسب‌هایی که نماد ملی این کشور به حساب آمده و در دنیا شناخته شده هستند. با این حال چیز عجیب این است که گوشت این اسب‌ها در آذربایجان خورده می‌شود و اگر چه حالا به ندرت در رستوران‌ها می‌بینید که گوشت اسب سرو شود، اما هنوز هم هستند جاهایی در آذربایجان که به عنوان غذا آن را میل می‌کنند.

 

آذربایجان


۴- کشوری کوچک اما زیبا

این کشور که در مجاورت ارمنستان و گرجستان واقع شده، جایی نسبتا کوچک به حساب می‌آید. مساحت کلی آن ۸۶۶۰۰ کیلومتر مربع بوده اما این مساحت اندک با زیبایی‌های بسیاری پوشیده شده که آن را به محلی عالی برای مسافرت بدل کرده است.

 

 معرفی بهترین گردش‌های یک روزه از مقصد باکو به شهرهای اطراف 

 آذربایجان


۵- ارزان برای مسافران خارجی

آذربایجان با توجه به هزینه‌های بسیار پایینی که برای مسافران دارد، از طرف بسیاری از گردشگران اروپایی به بهشتی برای گردشگری و صرف تعطیلات بدل شده است. حتی با این که در سال‌های اخیر باکو به شهری مدرن و گران‌تر از قبل تبدیل شده است، باز هم به صورت متوسط بسیار ارزان‌تر از کشورهای مختلفی در جهان است که به عنوان مقصد گردشگری به حساب می‌آیند.

 

 سفری ارزان به باکو چقدر هزینه دارد؟ 

 آذربایجان


۶- شهری روی پایه‌های آهنی

شهری در آذربایجان وجود دارد که تمام آن روی دریا و بر روی پایه‌های فلزی ساخته شده است. نفت داشلری که روی دریای خزر ساخته شده، ابتدا مکانی کوچک بود که کارمندان برای استخراج نفت از آن استفاده می‌کردند، جایی که سال ۱۹۴۹ ساخته شده بود و به مرور آن قدر وسعت پیدا کرد که حالا یک شهر روی آب به شمار می‌رود.

 

آذربایجان


۷- کشوری سرشار از منابع گاز و نفت

یانار داغ یا کوه آتش، اگر چه در ابتدا یک اسم جالب به نظر می‌رسد، اما در واقع معنای کامل این اسم را دارد و صورت مستمر گاز طبیعی و آتش از آن بیرون می‌آید. به طور کلی این کشور نسبت به وسعتی که دارد، دارای منابع طبیعی نفت و گاز زیادی است.

 

آذربایجان


۸- پول‌هایی که خیلی شبیه به یورو هستند

ارز آذربایجان که به منات شهرت دارد، بسیار شبیه به یورو است. اندازه‌ی این پول‌ها، فونتی که برای نوشته‌هایش انتخاب کرده‌اند و حتی رنگ بندی آن کاملا شبیه به یورو بوده و فقط در جزییات با هم متفاوت هستند. در طراحی جزییات این پول‌ها از المان‌های قدیمی کشور همچون تار، شمشیر، ابنیه تاریخی و ... استفاده شده است.

 

  بهترین مهمانسراهای باکو برای یک سفر مقرون به صرفه‌ و ارزان

 آذربایجان


۹- فرش

فرش در آذربایجان از یک زیرانداز ساده بسیار فراتر است. در این کشور یک فرش خوب اهمیت زیادی دارد و حتی یک موزه‌ی فرش نیز در باکو و در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده که در سفر به باکو می‌توانید از آن بازدید به عمل بیاورید.

 

آذربایجان


۱۰- ورزش ملی این کشور

چوگان ورزش ملی آذربایجان است، ورزشی که با شمایلی متفاوت در کشورهای دیگر با نام پولو شناخته شده و با اسب برگزار می‌شود. در پایان مسابقات مهم، بازیکن‌های لباس‌های محلی می‌پوشند و با ریتم آهنگ‌های آذری برای گرفتن جوایز اقدام می‌کنند.

 

 ۵ سوغاتی جذاب که باید از باکو بخرید 

آذربایجان


۱۱- باکو؛ دبی جدید

ساخت و سازهای زیادی که در چند ساله‌ی اخیر با پول نفت در باکو انجام شده، باعث شده تا به آن لقب دبی جدید را بدهند. برج‌های بلند شعله باکو ، هتل‌های لاکچری، مراکز خرید معتبر و مدرن باکو و چیزهای بسیاری ساخته شده که کاملا شمایل این شهر را با ۱۰ یا ۱۵ سال پیش دگرگون کرده است.

 

 آذربایجان


۱۲- ونیز خود ساخته در پایتخت

باکو مکانی در خود دارد به نام "ونیز کوچک" که به دست هنرمندان این شهر ساخته شده و در واقع کانال‌های آبی خاص و دست سازی است که دور تا دور آن را فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی پر کرده‌اند و شما می‌توانید با قایق از میان آن‌ها عبور کنید.

۲۲ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران