۷ مرکز خرید بزرگ بمبئی در سال ۲۰۱۹

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
۷ مرکز خرید بزرگ بمبئی در سال ۲۰۱۹

اگر چه بمبئی به عنوان یک شهر توریستی پر جمعیت دیر به وادی ساخت مراکز خرید بزرگ و لوکس وارد شد، اما خیلی سریع در مناطق مختلف شهر سر و کله این ساختمان‌ها پیدا شده است و گردشگران در سفر با تور هند به بمبئی حالا جاهایی دارند که برای خرید، دیدن فیلم، سرگرم شدن و خوردن غذا و نوشیدنی زیر یک سقف به آن‌ها مراجعه کنند. اگر شما هم می‌خواهید با بزرگترین و در عین حال بهترین مراکز خرید بمبئی آشنا شوید، حتما راهنمای لیست ما را مطالعه نمایید.

 

High Street Phoenix

دودکش بزرگی که در کنار این مرکز خرید واقع شده، خود گواه این است که زمانی  دراین منطقه چندین کارخانه‌ی نساجی بوده و حالا بخش بزرگی از آن به بزرگ‌ترین مرکز خرید بمبئی تبدیل شده است که مجموع مساحت آن به ۱۰۰ هزار متر مربع می‌رسد. این مرکز خرید متنوع و جذاب دارای بخش‌های متنوعی بوده و در سال ۲۰۰۸ افتتاح گردید است، اما با توجه به همکاری‌های گسترده‌ی آن در سال‌های اخیر با مرکز خرید لوکس پالادیوم، رونق بسیار بیشتری پیدا کرده است.

 

 

آدرس: 462 Tulsi Pipe Rd., Lower Parel

 

Phoenix Market City

یکی از جدید‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید بمبئی، Phoenix Market City است که سال ۲۰۱۱ افتتاح شده و جدا از ۶۰۰ فروشگاه که در اختیار برندهای هندی و بین‌المللی قرار گرفته است، حدود ۱۰۰ رستوران و کافه داشته، یک مجموعه‌ی سینمایی با ۱۴ سالن دارد و بخش تفریحی آن نیز همانقدر بزرگ و جذاب است که فروشگاه‌ها و بخش‌های دیگرش هستند. همچنین بزرگ‌ترین پارک برفی هند نیز در این مجموعه قرار گرفته که بخش مهمی از جذابیت این مرکز خرید به حساب می‌آید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی هندی را در رستوران‌های بمبئی امتحان کنید

 

آدرس: L.B.S. Marg, Kurla West

 

R-City

اگربا ماشین ۱۰ دقیقه از Phoenix Market City دور شوید، به یک مرکز خرید لوکس و بسیار زیبا بر خواهید خورد که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده و یکی از مجموعه‌هایی است که برندهای گران و بسیار معتبر دنیا در آن فروشگاه دارند. البته به این معنا نیست که برندهای هندی جایی در این مرکز خرید نداشته باشند و شما می‌توانید اجناس تولید داخل هند را نیز در این مجموعه پیدا کنید، اما همان‌ها هم از بهترین‌های هند هستند. این مجموعه جدا از یک حیاط بسیار زیبا و بزرگ، ۶۰ رستوران و کافه در خود دارد، پارک بازی کودکان کیدزانیا بمبئی در آن جا واقع شده، مجموعه سینمایی لوکس INOX را دارد، پارک برفی نسبتا خوبی به همراه یک موزه فرش قرمز برای نمایش‌ مجسمه‌هایی از اشخاص معروف در آن ساخته شده است. اما این‌ها تنها بخشی از جاذبه‌های این مرکز خرید است چون گفتن از تمامی امکانات آن در قالب یک بخش کوتاه نمی‌گنجد.

 

 

آدرس: L.B.S. Marg, Ghatkopar

 

Infiniti

این مرکز خرید با شعار "مرکز خریدی با تجربه‌هایی تا بی‌نهایت" کار خود را آغاز کرد و به اولین مرکز خرید در هند بدل شد که یک ترن هوایی در محیط سرپوشیده‌ی خود دارد. یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید بمبئی که به خاطر وجود برندهای گران و معتبر همچون زارا، به جای ساخت فروشگاه‌های کوچک، ۱۸۰ فروشگاه عموما بزرگ داشته، ۳۰ مرکز غذاخوری دارد، یک مجموعه سینمایی بزرگ و فوق‌العاده داشته و در کنارش چند بخش تفریحی همچون پارک بازی کودکان و جایی برای برگزاری انواع برنامه‌های موسیقیایی نیز دارد و همیشه کنسرت‌های جذابی در آن برپا می‌شود.

 

بهترین گردش‌های یک روزه در طبیعت زیبای اطراف بمبئی

 

آدرس: Link Road, Mindspace, Malad West

 

InOrbit

InOrbit نیز در مالاد، همان محله‌ای که Infiniti در آن واقع شده ساخته شده است و اگر چه به بزرگی آن مرکز خرید نیز، اما یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید بمبئی و البته جزو مدرن‌ترین آن‌هاست. مجموعه سینمایی این مرکز خرید مجلل نیز متعلق به شرکت INOX است و این شرکت به تازگی اولین سالن سینمای MX4D EFX هند را در آن افتتاح  کرده است. اگر به دنبال برندهای معروف باشید، InOrbit چندین عنوان از آن‌ها را در خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به Project Eve، Jack & Jones یا Levi's اشاره کرد. شعبه‌های دیگری از این مرکز خرید در شهرهای دیگر هند هم وجود دارد و عموما همه از ساختاری شبیه به هم بهره می‌برند.

 

۸ نوشیدنی درجه یک که در سفر به بمبئی می‌توانید نوش جان کنید

 

آدرس: Link Road, Malad West

 

Oberoi Mall

Oberoi Mall در سال ۲۰۰۸ بازگشایی شد و با توجه به فضای بسیار بزرگی که دارد، جدا از فروشگاه‌های متنوع که بخش زیادی از آن‌ها مربوط به برندهای لباس هستند، چندین بخش تفریحی و انواع رستوران‌ها را نیز در خود میزبانی می‌کند. بیش از ۱۰۰ فروشگاه برند معتبر در Oberoi Mall واقع شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Zara، Gap و Marks & Spencer اشاره کرد. در کنار مجموعه سینمایی، این محل یک بخش بازی‌های کامپیوتری و البته بخش‌هایی برای بازی کودکان نیز دارد. نکته جالب دیگر در رابطه با Oberoi Mall صرفه جویی آن‌ها در انرژی است که به ساختار آن برگشته و برایش جوایز متعددی را به همراه داشته است.

 

 

آدرس: Oberoi Garden City, off Western Express Highway, Goregaon East

 

Growel's 101

این اولین مرکز خرید در هند است که با یک تم خاص ساخته شده است. تم آن ونیزی بوده و دارای یک معماری نئو کلاسیک است که کاملا حس و حال بودن در مرکز خریدی اروپایی را به شما می‌دهد. البته این مهم قبل از این است که شما فروشگاه‌های این مرکز خرید را مرور کنید که ترکیبی از برندهای مختلف هندی و بین‌المللی است. جالب این که Growel's 101 یک بازار خاص به خود را نیز داشته و در کنارش یک مرکز سینمایی نیز دارد. بخش اصلی این مرکز خرید در سال ۲۰۰۵ ساخته شده بود، اما در سال ۲۰۱۰ فاز دوم آن نیز اضافه شد که بیشتر به برندهای خارجی گران اختصاص داشت. یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد Growel's 101 بدانید، فضای باز و بسیار عالی آن است که باعث می‌شود فارغ از شلوغی، به راحتی بتوانید بین فروشگاه‌ها قدم بزنید.

 

در این هتل‌های بمبئی ازران اقامت کنید

 

آدرس: Akurli Road, off Western Express Highway, Kandivali East

۱۰ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران