مرکز خرید تاریخی Central Market در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
مرکز خرید تاریخی Central Market در کوالالامپور

وقتی تور مالزی و سفر به کوالالامپور را برنامه ریزی می‌کنیم، حتما ساعاتی را برای رفتن به مراکز خرید مدرن کوالالامپور در نظر می‌گیریم. مراکزی زیبا با امکانات متعدد که در همین چند سال پیش و با بالاترین تکنولوژی روز ساخته شده‌اند. اما امروز ما به سراغ یک مرکز خرید و بازار متفاوت رفته‌ایم. جایی که در ساختمانی تاریخی به قدمت ۱۳۱ سال ساخته شده و میزبان ۳۵۰ مغازه است و فرصت‌های تفریحی و البته رستوران‌های مختلفی نیز در خود دارد. در ادامه همراه ما باشید با معرفی Central Market در کوالالامپور.

 

مرکز خرید و بازار Central Market

این مرکز از دو بخش درست شده که یکی از آن‌ها بیشتر شبیه به بازار است و شامل یک طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف می‌شود و ساختمانی که به بنای اصلی ضمیمه شده شامل زیر زمین، طبقه همکف و دو طبقه دیگر است. این مکان جایی لوکس برای خریدهای گران قیمت نیست و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند اجناسی با قیمت مناسب خریداری کنند یا اینکه به دنبال صنایع دستی و خرید سوغات در کوالالامپور می‌گردند.

 

بازار Central Market

 

این مکان همانطور که گفتیم در قلب شهر و در یک ساختمان زیبای تاریخی با رنگ آبی بنا شده است که در داخل البته دیگر نشانی از آن قدمت نبوده و شما با یک مرکز خرید بسیار جذاب مواجه خواهید شد که نه تنها جایی برای خرید است، بلکه در آن می‌توانید تفریح کنید، چیزی برای خوردن و نوشیدن پیدا نمایی و همینطور در کارگاه‌های آموزشی آن شرکت کرده و یا از کارهای هنری ارائه شده لذت ببرید.

 

خرید در Central Market

بخش زیادی از مغازه‌هایی که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید در همان دو طبقه همکف و زیرزمین ساختمان اصلی واقع شده‌اند. البته خیلی در میان فروشگاه‌ها نباید به دنبال برندهای گران باشید، اما از نظر دسته‌بندی اجناس، مغازه‌های متنوعی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. در میان این فروشگاه‌ها بیش از ۳۵ مغازه به صنایع دستی و سوغات مالزی اختصاص دارد که از پرطرفدارترین مغازه‌های این مرکز خرید به حساب می‌آیند.

معرفی مرکز خرید پاویلیون در کوالالامپور

 

بازار Central Market

 

فروشگاه‌های لباس، لوازم آرایش، لوازم الکترونیک و زیورآلات دیگر مغازه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. از دیگر بخش‌‌های پرطرفدار این مکان می‌توان به مغازه‌های دکور خانگی و همچنین مغازه‌های آنتیک فروشی اشاره کرد.

 

بخش‌های تفریحی و هنری

اگر چه در این مکان خبری از پارک‌های بازی بزرگ یا مجموعه‌ سینمایی‌هایی با چندین سالن نیست، اما بخش‌های بسیار جذابی دارد که در کم‌تر مرکز خرید لوکسی آن‌ها را پیدا می‌کنید. یکی از این مکان‌ها اسپای ماهی است که می‌توانید پاهای خود را در آن انداخته تا ماهی‌ها پوست‌های مرده را از روی پایتان برچینند. همچنین یک مرکز ماساژ نیز در نظر گرفته شده تا بتوانید از این بخش نیز استفاده کنید.

سفری ۲۴ ساعت به کوالالامپور

 

بازار Central Market

 

برای بچه‌ها و بزرگ‌ترها دیدن از موزه‌ی هنرهای سه بعدی واقعا لذت بخش خواهد بود چون هم می‌توانند از آثار جالبش دیدن کنند و هم اینکه عکس‌هایی جالب جلوی این تابلوها بگیرند. همچنین خانواده‌ها می‌توانند در کلاس‌های نقاشی شرکت کنند که برای سنین مختلف در نظر گرفته شده است. خانم‌ها نیز امکان رفتن به سالن زیبایی و انداختن طرح‌های حنا روی دست را خواهند داشت. در آخر فراموش نکنید که پیش فالگیر‌های چینی بروید و کمی از آینده خود جویا شوید.

 

غذا و نوشیدنی

از نظر نوشیدنی جاهای زیادی در این مرکز خرید وجود ندارد و در میان منوی کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توانید چند نوشیدنی مختلف را سفارش دهید. اما از نظر غذا و دسر، این مرکز انتخاب‌های بسیار جذابی پیش پای شما می‌گذارد. هم در زمینه‌ی غذا و هم در زمینه‌ی دسر  می‌توانید به سراغ غذاهای محلی مالزی بروید و هم اینکه غذا و یا دسر را در رستوران‌های بین‌المللی سفارش دهید.

بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی کوالالامپور مالزی

 

بازار Central Market

 

در آخر

چیزی که پیداست، سعی شده تا Central Market همینطور که مرکز خریدی مقرون به صرفه است، جایی بسیار خوب برای تفریح نیز باشد و این را از همان ابتدای ورود در کنار لوگوی بزرگ آن خواهید فهمید که همه در کنارش عکس می‌گیرند. اما خوشبختانه این مکان از بسیاری جهات عملکردی عالی دارد.

 

بازار Central Market

 

در ساختمانی که بنای اصلی ضمیمه شده، گالری‌های هنری بسیاری در نظر گرفته شده است. در مجموع به Central Market مراجعه کنید، زیرا از بودن در این مکان پشیمان نخواهید شد، مخصوصا اینکه مسیر رفت و آمد به آن نیز بسیار ساده است.

۲۸ شهریور ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 20 شهریور 1399)

نظرات کاربران